Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Bergverzet, hoe groot kan ik achter?

whistle
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 20 aug 2009 20:11

whistle 29 jan 2010 15:16

Hallo,

Indien je bij een SMA je omslagpunt en je max. vermogen laat meten, kun je via deze site (http://www.zitvlees.nl/index.php?id=2040) uitrekenen met welk verzet je een berg om kunt rijden. Natuurlijk blijft het een theoretisch verhaal, maar je hebt wel een indruk.

Ik fiets dit jaar in een Alpe d'Huzes team (hopelijk) 6 keer de Alpe d'Huez op en we gebruiken de site om onze voor- en achtertandwielen te bepalen. Er zijn in de Ardennen en de Vogezen een aantal bergen waar we dit gaan uittesten en hopelijk komen we zo tot een goede tandwielverhouding.

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 29 jan 2010 15:20

whistle schreef:Hallo,

Indien je bij een SMA je omslagpunt en je max. vermogen laat meten, kun je via deze site (http://www.zitvlees.nl/index.php?id=2040) uitrekenen met welk verzet je een berg om kunt rijden. Natuurlijk blijft het een theoretisch verhaal, maar je hebt wel een indruk.

Ik fiets dit jaar in een Alpe d'Huzes team (hopelijk) 6 keer de Alpe d'Huez op en we gebruiken de site om onze voor- en achtertandwielen te bepalen. Er zijn in de Ardennen en de Vogezen een aantal bergen waar we dit gaan uittesten en hopelijk komen we zo tot een goede tandwielverhouding.


daar hoef je geen berekeningen voor te doen ik weet niet waar je mee rijdt maar gewoon een compact of triple met achter een bergcassette heb je alles bij je wat je nodig hebt

whistle
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 20 aug 2009 20:11

whistle 29 jan 2010 15:58

ferry1982 schreef:
daar hoef je geen berekeningen voor te doen ik weet niet waar je mee rijdt maar gewoon een compact of triple met achter een bergcassette heb je alles bij je wat je nodig hebt


Dat ben ik niet met je eens. Misschien heb je al vaker meegedaan en spreek je uit ervaring, maar teamgenoten die ook eerder meegedaan hebben, hebben goede ervaringen met het op deze wijze benaderen van je verzet.

Maar dit is geen discussie voor dit forum. Ik wens je veel succes met je voorbereiding en wie weet komen we elkaar op 3 juni tegen.

http://www.geofox-lexmond.nl/alpe-dhuzes

forza
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:43

forza 29 jan 2010 16:01

Kom je de Alp d'huez op met een dubbel en een bergcassette achter?
eigenwijs is ook wijs...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 jan 2010 17:36

Dat ligt aan je benen en gewicht. Met 39-25 gaat 't bij mij soepel, maar daar heb je waarschijnlijk niet zoveel aan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

forza
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:43

forza 30 jan 2010 10:59

De benen zijn goed genoeg voor de klimmetjes hier in de buurt daar kan ik met een redelijk verzet naar boven. maar het probleem zal wel in het gewicht zitten.
eigenwijs is ook wijs...

Plaats reactie