Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Blade Sword

davidtwc
Forum-lid

davidtwc 15 dec 2008 23:26

inderdaad, alleen het crankstel komt waarschijnlijk pas half januari, al is dit toch niet zo'n groot probleem aangezien ik tot 11 jan nog aan het crossen ben. Maar het enigste wat eigenlijk aan deze fiets standaard wordt is eigenlijk alleen het zadel en shifters

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 15 dec 2008 23:40

Ha dat word dus een kcnc crank :)

tim0thyb
Forum-lid

tim0thyb 16 dec 2008 00:18

perik schreef:Misschien dat iedereen David's Blade afschiet omdat ze zelf met een Pinarello van 8,5kg zitten die het drievoudige heeft gekost? ;)

Hem afschieten is absoluut niet mijn bedoeling, maar zoals al eerder gezegd verwacht ook ik dat het uiteindelijke gewicht hoger komt te liggen dan 7 kg.
Ik zou het echter prachtig vinden als de doelstelling wel gehaald wordt! En het zal gerust een prachtige fiets worden (ik ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat).
Maar een kleine marge inbouwen in de verwachting kan geen kwaad. Dan kan het resultaat ook niet tegenvallen;)

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 16 dec 2008 08:38

Wat heb je tot nu toe al wel? FOTO'S!!!

davidtwc
Forum-lid

davidtwc 16 dec 2008 09:04

Nou een paar foto's van de spullen die ik thuis al heb liggen.

De kabels:
Afbeelding

Het zadel:
Afbeelding

Een klein beetje tuning:
Afbeelding

En de wielen:
Afbeelding

columbus
Forum-lid

columbus 16 dec 2008 11:22

Stefan schreef:
Davidtwc schreef:Even een updat, het wordt sram rival, niet omdat mijn budget te laag is, maar omdat ik anders te veel richting de 6,8 ging en omdat ik niet echt een zwaargewicht ben wil ik ook nog een beetje door de wind rijden en lekker over de kasseise stuiteren.

Hoezo is het een probleem om onder de 6,8kg te komen? Ik zit er een halve kilo onder maar ik rijd er gewoon wedstrijden mee. Ik geloof ook niet dat ook maar enige jury lid het door zal hebben. ;)

nu wel.... :d

davidtwc
Forum-lid

davidtwc 16 dec 2008 14:56

wat vinden jullie van de spullen tot nu toe?? Heel misschien komen ipv de rival remmen nog trp R920.

foosho
Forum-lid

foosho 16 dec 2008 15:11

Welke wielen zijn dat?

Heb je die derailleurwieltjes zelf uitgeboord? Hoeveel gram spaar je daar mee, 1 a 2 gram ofzo?
Ik vind het er fragiel uitzien, maar dat zal wel in 't koppie zitten :)

davidtwc
Forum-lid

davidtwc 16 dec 2008 15:13

Wielen zijn mavic reflex velgen met dt swiss revolution spaken, dt swiss nippels en profiline naven. Derr wieltjes die heb ik zo gekocht. Rij er nu ook mee in de cross en ze houden het nog steeds. Vertrouwde het eerst ook niet maar aangezien ik er al bijna 2 maanden zonder problemen mee cross, zijn ze wel betrouwbaar

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 dec 2008 15:17

Ik ben niet zo'n fan van die felle geanodiseerde kleurtjes. Ook al is alles dezelfde kleur vind ik het vaak erg schreeuwerig. Volgens mij zit er bij jouw bijv al aanzienlijk kleurverschil tussen je kabels en die boutje in de achter-derailleur. Doe mij zwart geanodiseerd titanium boutjes ;)

Die derailleurtandwieltjes zou ik niet doen, ze zorgen ervoor dat de derailleur lastiger af te stellen wordt en ze geven herrie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

davidtwc
Forum-lid

davidtwc 16 dec 2008 15:18

Hoezo lastiger aftestellen? En ze geven nu echt geen herrie bij de cross

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 dec 2008 16:49

Ik weet niet hoe het bij Sram zit, maar bij Campa en Shimano worden de derailleurs uitgeleverd met een speciaal bovenste derailleurtandwieltje. Dat bovenste wieltje heeft namelijk speling, daardoor komt de afstelling van de derailleur minder nauw en loopt het dus stiller.

Waarom je met aluminium derailleur tandwieltjes met mooie gaten erin op een crossfiets gaat rijden snap ik niet echt. In die gaten kan alleen maar modder blijven hangen. Daarnaast slijten die aluminium wieltjes een stuk sneller dat de standaard wieltjes. Ik heb nieuwe derailleurtandwieltjes van Campa in goed 2 maanden al aardig verrot getrapt. Die overleven misschien net de winter en dan kunnen ze kuis versleten de prullenbak in.
Misschien dat er nu eens wat fabrikanten wat duurzamer wieltjes kunnen maken, nu Campa zelf ook met alu wieltjes komt ga ik er toch vanuit dat die iig wel degelijk zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie