Oortjes vanaf 2010 verboden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Spo ... ptie.dhtml
Breukink is één en al oor. En al die andere teamleiders ook. Logisch, het gaat om hun eigen baan.
Breukink is één en al oor. En al die andere teamleiders ook. Logisch, het gaat om hun eigen baan.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
-
- Forum-lid
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40
Eigen baan, tja. Ik weet niet hoe het met jullie is, maar bijv. vlakke etappe's in de Tour kijk ik al niet meer, veel te voorspelbaar. Profwielrennen is een publiekssport, en het lijkt me niet echt goed voor je inkomen als het publiek gaat afhaken.
Was ik de UCI dan stelde ik de ploegen voor de keus: Of oortjes en dan geen enkele vorm van communicatie toegestaan voor de ploegleiders (telefoon, tv, internet en radio (uitgezonderd de radio van de organisatie) of geen oortjes.
Veiligheid als argument doet mij wel glimlachen, gezien de grote weerstand tegen het verplicht dragen van helmen in het verleden...
Was ik de UCI dan stelde ik de ploegen voor de keus: Of oortjes en dan geen enkele vorm van communicatie toegestaan voor de ploegleiders (telefoon, tv, internet en radio (uitgezonderd de radio van de organisatie) of geen oortjes.
Veiligheid als argument doet mij wel glimlachen, gezien de grote weerstand tegen het verplicht dragen van helmen in het verleden...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40228
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja, maar het kan niet meer zo exact uitgerekend worden als nu het geval is.
Hoe vaak wordt een groepje terug gepakt in de laatste km? Probeer dat maar eens zonder aanwijzingen uit de auto....
Hoe vaak wordt een groepje terug gepakt in de laatste km? Probeer dat maar eens zonder aanwijzingen uit de auto....
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dan zet je toch mannetje langs de kant van de weg met bordjes? Er is altijd wel weer een andere oplossing. Die sprint komt er niet door de oortjes, maar doordat andere ploegen steeds zo stom zijn om Highroad weer te helpen. Als ze eens in de aanval mee zouden gaan ipv zich naar de slachtbank te laten rijden krijg je al een andere koers.
En zoals Van Emden vorige week al zei, Horrillo was zeer waarschijnlijk dood geweest zonder oortjes...
En zoals Van Emden vorige week al zei, Horrillo was zeer waarschijnlijk dood geweest zonder oortjes...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40228
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Amclassic-fan schreef: En zoals Van Emden vorige week al zei, Horrillo was zeer waarschijnlijk dood geweest zonder oortjes...
Welke situatie doel je hier op? Die heb ik blijkbaar gemist.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Horrillo die in de Giro (2009) een bochtje miste er vervolgens een ravijn in gestort was. Van Emden zag z'n fiets tegen de vangrail staan en kon de ploegleiding via de oortjes waarschuwen dat er waarschijnlijk iets mis was. Zonder die waarschuwing was de kans groot geweest dat ze er gewoon langs gereden waren en pas na de afdaling tot de conclusie gekomen dat ze iemand miste. Gezien de waslijst met verwondingen die Horrillo had was iedere minuut langer daar beneden niet echt positief geweest.
-
- Forum-lid
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40
En als de UCI nu voorstelt om de renners alleen verbinding te laten hebben met de wedstrijdleiding, zouden de ploegen dat dan accepteren? Vast niet...
-
- Forum-lid
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
- Locatie: Arnemuiden
Ik vind gewoon dat door de komst van de oortjes de koers te voorspelbaar is geworden.
Het meeste koersverloop is dat er een groepje weggaat, dat een km of 5 voor de streep weer wordt terug gepakt.
Zonder oortjes zal het verstand van de renners weer aangezet moeten worden en de renner gaat dan beslissen of hij er achteraan gaat of niet.
Ook wanneer is zijn beslissing. Zelf zal hij zijn collega's moeten overtuigen van het nut van de achtervolging.
Nu wordt alles in de auto geregeld, tussen de ploegleiders onderling en dan telefonisch doorgegeven of je wel of niet mag rijden.
Dat is en blijft pure koersvervalsing. Zonder oortjes zul je dit niet hebben.
Hoeveel valpartijen zijn er voorkomen door de oortjes???? Wat dragen moderne communicatie middelen bij aan het verminderen van ongelukken??
Het is nog altijd de renner die stuurt en remt, daar gaan de oortjes niet aan meehelpen.
Het argument van veiligheid is volgens mij het enige argument wat niet terzijde kan worden geschoven omdat het tegendeel nog niet is aangetoond.
Verder is alles tegen het gebruik.
Dus gewoon afschaffen in alle koersen. Deze zullen echt een stuk aantrekkelijker worden.
Zie al uit naar de Ronde zonder oortjes....
Het meeste koersverloop is dat er een groepje weggaat, dat een km of 5 voor de streep weer wordt terug gepakt.
Zonder oortjes zal het verstand van de renners weer aangezet moeten worden en de renner gaat dan beslissen of hij er achteraan gaat of niet.
Ook wanneer is zijn beslissing. Zelf zal hij zijn collega's moeten overtuigen van het nut van de achtervolging.
Nu wordt alles in de auto geregeld, tussen de ploegleiders onderling en dan telefonisch doorgegeven of je wel of niet mag rijden.
Dat is en blijft pure koersvervalsing. Zonder oortjes zul je dit niet hebben.
Hoeveel valpartijen zijn er voorkomen door de oortjes???? Wat dragen moderne communicatie middelen bij aan het verminderen van ongelukken??
Het is nog altijd de renner die stuurt en remt, daar gaan de oortjes niet aan meehelpen.
Het argument van veiligheid is volgens mij het enige argument wat niet terzijde kan worden geschoven omdat het tegendeel nog niet is aangetoond.
Verder is alles tegen het gebruik.
Dus gewoon afschaffen in alle koersen. Deze zullen echt een stuk aantrekkelijker worden.
Zie al uit naar de Ronde zonder oortjes....
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
Remmiedepemmie schreef:En als de UCI nu voorstelt om de renners alleen verbinding te laten hebben met de wedstrijdleiding, zouden de ploegen dat dan accepteren? Vast niet...
Amclassic noemde hier taal al als argument. Kan me niet voorstellen om - op het moment dat ik diep ga - ik een mager engels sprekende spanjaard in mijn oor hoor tetteren. Waar ik niets van versta. Of zo'n ns boodschap eerst in het nederlands dan in het duits dan in het en dan in het, ja dan wordt de laatste taal benadeeld.... koersvervalsing...
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Het gaat er natuurlijk ook om dat de UCI maar weer eens eenzijdig een maatregel het peloton in smijt, zonder even te overleggen met diegenen waar ze voor werken (of zouden moeten werken): de renners....
Oftewel, de UCI zou er voor de renners moeten zijn, maar de UCI denkt daar af en toe anders over.....
Oftewel, de UCI zou er voor de renners moeten zijn, maar de UCI denkt daar af en toe anders over.....