Pagina 8 van 24
Geplaatst: 28 aug 2010 23:35
door amclassic-fan
De UCI is niet gek, het gaat om communicatie middelen. Je mag bijv nu al niet mobiel bellen tijdens de koers
Geplaatst: 08 feb 2011 22:19
door deboefvanparma
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Spo ... ptie.dhtml
Breukink is één en al oor. En al die andere teamleiders ook. Logisch, het gaat om hun eigen baan.
Geplaatst: 09 feb 2011 12:11
door remmiedepemmie
Eigen baan, tja. Ik weet niet hoe het met jullie is, maar bijv. vlakke etappe's in de Tour kijk ik al niet meer, veel te voorspelbaar. Profwielrennen is een publiekssport, en het lijkt me niet echt goed voor je inkomen als het publiek gaat afhaken.
Was ik de UCI dan stelde ik de ploegen voor de keus: Of oortjes en dan geen enkele vorm van communicatie toegestaan voor de ploegleiders (telefoon, tv, internet en radio (uitgezonderd de radio van de organisatie) of geen oortjes.
Veiligheid als argument doet mij wel glimlachen, gezien de grote weerstand tegen het verplicht dragen van helmen in het verleden...
Geplaatst: 09 feb 2011 12:11
door amclassic-fan
Ook zonder oortjes mogen ze er nog steeds achteraan racen...
Geplaatst: 09 feb 2011 12:22
door daniel1975
Ja, maar het kan niet meer zo exact uitgerekend worden als nu het geval is.
Hoe vaak wordt een groepje terug gepakt in de laatste km? Probeer dat maar eens zonder aanwijzingen uit de auto....
Geplaatst: 09 feb 2011 12:31
door amclassic-fan
Dan zet je toch mannetje langs de kant van de weg met bordjes? Er is altijd wel weer een andere oplossing. Die sprint komt er niet door de oortjes, maar doordat andere ploegen steeds zo stom zijn om Highroad weer te helpen. Als ze eens in de aanval mee zouden gaan ipv zich naar de slachtbank te laten rijden krijg je al een andere koers.
En zoals Van Emden vorige week al zei, Horrillo was zeer waarschijnlijk dood geweest zonder oortjes...
Geplaatst: 09 feb 2011 12:32
door daniel1975
Amclassic-fan schreef:
En zoals Van Emden vorige week al zei, Horrillo was zeer waarschijnlijk dood geweest zonder oortjes...
Welke situatie doel je hier op? Die heb ik blijkbaar gemist.
Geplaatst: 09 feb 2011 12:43
door amclassic-fan
Horrillo die in de Giro (2009) een bochtje miste er vervolgens een ravijn in gestort was. Van Emden zag z'n fiets tegen de vangrail staan en kon de ploegleiding via de oortjes waarschuwen dat er waarschijnlijk iets mis was. Zonder die waarschuwing was de kans groot geweest dat ze er gewoon langs gereden waren en pas na de afdaling tot de conclusie gekomen dat ze iemand miste. Gezien de waslijst met verwondingen die Horrillo had was iedere minuut langer daar beneden niet echt positief geweest.
Geplaatst: 09 feb 2011 12:47
door remmiedepemmie
En als de UCI nu voorstelt om de renners alleen verbinding te laten hebben met de wedstrijdleiding, zouden de ploegen dat dan accepteren? Vast niet...
Geplaatst: 09 feb 2011 13:15
door marcvmegroot
Ik vind gewoon dat door de komst van de oortjes de koers te voorspelbaar is geworden.
Het meeste koersverloop is dat er een groepje weggaat, dat een km of 5 voor de streep weer wordt terug gepakt.
Zonder oortjes zal het verstand van de renners weer aangezet moeten worden en de renner gaat dan beslissen of hij er achteraan gaat of niet.
Ook wanneer is zijn beslissing. Zelf zal hij zijn collega's moeten overtuigen van het nut van de achtervolging.
Nu wordt alles in de auto geregeld, tussen de ploegleiders onderling en dan telefonisch doorgegeven of je wel of niet mag rijden.
Dat is en blijft pure koersvervalsing. Zonder oortjes zul je dit niet hebben.
Hoeveel valpartijen zijn er voorkomen door de oortjes???? Wat dragen moderne communicatie middelen bij aan het verminderen van ongelukken??
Het is nog altijd de renner die stuurt en remt, daar gaan de oortjes niet aan meehelpen.
Het argument van veiligheid is volgens mij het enige argument wat niet terzijde kan worden geschoven omdat het tegendeel nog niet is aangetoond.
Verder is alles tegen het gebruik.
Dus gewoon afschaffen in alle koersen. Deze zullen echt een stuk aantrekkelijker worden.
Zie al uit naar de Ronde zonder oortjes....
Geplaatst: 09 feb 2011 13:59
door superrose
Remmiedepemmie schreef:En als de UCI nu voorstelt om de renners alleen verbinding te laten hebben met de wedstrijdleiding, zouden de ploegen dat dan accepteren? Vast niet...
Amclassic noemde hier taal al als argument. Kan me niet voorstellen om - op het moment dat ik diep ga - ik een mager engels sprekende spanjaard in mijn oor hoor tetteren. Waar ik niets van versta. Of zo'n ns boodschap eerst in het nederlands dan in het duits dan in het en dan in het, ja dan wordt de laatste taal benadeeld.... koersvervalsing...
Geplaatst: 09 feb 2011 14:10
door edwin01
Het gaat er natuurlijk ook om dat de UCI maar weer eens eenzijdig een maatregel het peloton in smijt, zonder even te overleggen met diegenen waar ze voor werken (of zouden moeten werken): de renners....
Oftewel, de UCI zou er voor de renners moeten zijn, maar de UCI denkt daar af en toe anders over.....