Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Oude fietsen site

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 14 jan 2009 14:39

Leuk verhaal max8450.

Wat betreft Gazelle. Ligt het aan mij of is dit merk de laatste tijd ineens wat populairder aan het worden?

Ik kan me nog de discussie herinneren die ontstond toen Rabobank misschien op Gazelle zou gaan rijden. Veel mensen vonden dat maar niets want Gazelle, dat kon echt niet. Nu kan het zijn dat ik zelf meer op het merk ben gaan letten sinds ik het in wat retro projecten ben tegengekomen. Maar ik heb het gevoel dat ik tegenwoordig overal Gazelle fietsen zie.

Nu is het publiek wat met dit soort projecten bezig is vermoedelijk wel ander volk dan de mensen die meer naar de profs kijken. Maar toch valt het me wel op.

Die Coppi die hierboven staat is trouwens ook wel echt een heel mooi fietsje. Zelf was ik in eerste instantie voor L'Eroica een beetje op zoek naar een Coppi maar die kwam ik nergens tegen. De nieuwere modellen van Coppi vind ik overigens meestal weer helemaal niets.

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 14 jan 2009 14:42

de zwarten schreef: Ik heb afgelopen zomer in spanje zelfs zo gek gedaan om mijn voorderailleur thuis te laten, en met de vinger op, en de voet af te schakelen. In 12 dagen tijd heb ik zo 1400km afgewerkt, en dat ging heel erg goed (behalve dat ik met die vinger niet meer in mijn neus hoefde te peuteren)!
Wat betreft je vingers valt het dan nog wel mee, zeker vaker afgeschakeld met je voet :D
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

max8450
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 mei 2004 23:50

max8450 15 jan 2009 01:24

Seger schreef:Mooie fietsen hoor. Max8450, al ideeën waar de eerste reis naartoe gaat?


Omdat het m'n eerste fietsreis wordt hou ik het naar wereldreizigersfietsers normen redelijk simpel.
Mer du mer. Van Oostende naar Nice of Port Grimaud (niet via de korste maar de mooiste, rustige wegen), waar ik enkele fietsvrienden op zoek en we samen een ritje maken.
Ik ga alleen, met tentje, beetje wild kamperen, frisse duik 's morgens in het riviertje, zoiets...

@de zwarten
zie PM

@GastheerG
Wat bedoel je met alu remmen? De remhendels? Die zijn alu, vergelijkbaar met Centaur grey van enkele jaren geleden en Ultegra SL neigt er ook een beetje naar.

lanz
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 mar 2006 15:01

lanz 15 jan 2009 10:58

Hierbij mijn oude fiets. Het is een batavus criterium en ik heb geen idee uit welk jaar hij komt. Op de foto is hij nog helemaal origineel (zelfs de banden). Helaas ben ik op dit moment mijn pomp kwijt.
Ik gebruik hem op de tacx en af en toe voor een ritje buiten.

[img=http://img243.imageshack.us/img243/2190 ... etsys3.jpg]
We rarely think people have good sense unless they agree with us.

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 23 mar 2009 14:52

Deze maar weer eens omhoog duwen, want ik heb een vraag:
Ik ben op zoek naar scans van catalogi uit de jaren 80 van Gazelle racefietsen.

Iemand een link oid?
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

choronzon
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 15 feb 2008 20:09

choronzon 05 aug 2009 23:16

Je moet toch echt eens kijken op deze site :

Ray Dobbins Bike Photo Gallery

Wat daar allemaal staat... en magnifiek gefotografeerd ook.
so far, so good... So what ???

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 06 aug 2009 23:24

Afbeelding
... más allá ...

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 07 aug 2009 21:28

Fraai met zo'n klassiek crankstel en van die mooie nostalgische whr500 wielen. :D

Ziet er strak uit. Waar gebruik je hem voor?

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 07 aug 2009 22:50

Haha! Ja, het frame is opgebouwd met rondslingerend materiaal, nog min of meer levende resten van inmiddels overleden fietsen en hier en daar wat nieuws. Ik ben geen purist wat dat betreft, in tegendeel. Het frame was nog ongebruikt toen ik het onlangs kocht en is vele malen vriendelijker voor mijn ogen dan het overgrote deel van de nieuwerwetse flipperkastkaders. Dat de onderdelen niet uit dezelfde tijd als het frame zijn zal me worst wezen.

Ik wil trouwens nog het e.e.a. vervangen, waaronder de Aksiums :D en de shifters. Gewoon leuk om te doen. Daarnaast fiets ik zo nu en dan op de fiets. Ook leuk!

Groet!
... más allá ...

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 07 aug 2009 23:20

C h o r o n z o n schreef:Je moet toch echt eens kijken op deze site :
Ray Dobbins Bike Photo Gallery
Wat daar allemaal staat... en magnifiek gefotografeerd ook.


Bedankt hè, voor nog meer slapeloze nachten...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 26 aug 2009 14:52

Op de site van marten gerritsen http://www.m-gineering.nl/ en klik links onder op prikbord daar staan 2 fantastisch leuke filmpjes op van '62 en het wielrennen.

De carravaan, de toeschouwers en renners die kroegen in rennen en met flessen drank vertrekken. Renners die omvallen op de fiets etc. etc.

In één woord geweldig om te bekijken.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

empee
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2009 22:41

empee 27 aug 2009 10:46

Niklas2 schreef:Deze maar weer eens omhoog duwen, want ik heb een vraag:
Ik ben op zoek naar scans van catalogi uit de jaren 80 van Gazelle racefietsen.

Iemand een link oid?


late reactie, maar zie eens hier: http://fivenineclimber.com/bikes/gazell ... _pages.htm
kijk in de rechterkolom, derde blokje van onderen heet Catalog Scans.

Plaats reactie