Klimmen-Banneux-Klimmen 2011
[quote="sjezer"]Het doorzettingsvermogen van de organisatie waardeer ik, maar ze leveren niet wat ze beloven. Of ze daar wat aan kunnen doen of niet, doet er niet toe. Ik ben tegen voorinschrijven, maar omdat de tocht mooi is, ga je daar in mee.
Ik heb gekozen om met fietsmaten de 3e lus van de Amstel te rijden. En daar zit een stukje K-B-K in. Zoals al gezegd, schandalig hoe de mensen (met rugnummer) rijden en troep weggooien. Blijkbaar is de boodschap totaal niet geland. Het komt nog zover dat een organisatie zelf voor politie moet spelen. Ook een organisatie verdient beter dan de deelnemers laten zien.[/quote]
Sorry hoor, "of ze daar wat aan kunnen doen of niet, doet er niet toe"...
Volgens mij snap jij het niet helemaal ??
Ze hebben duidelijk aangegeven op zaterdag per email en via de site, dat ze een ALTERNATIEVE route hebben gemaakt. Me dunkt dat dit erg goed is.
Wat mij betreft echt super werk geleverd door de organisatie!
Had me ook verheugd op de klim naar Banneux en de Cornesse, maar helaas.
Nog eventjes getwijfeld of ik wel zou gaan of niet (moet er ook een dik uur voor in de auto zitten heen + terug), maar ook uit blijk van waardering voor de organisatie die kant op gegaan. En met een tevreden gevoel geëindigd na het rijden van de tocht.
En voor wat betreft de reden(en) van de Belgische overheid om de toestemming in te trekken..
Dat kunnen meerdere dingen zijn:
- Pasen en Banneux.. kan het daar niet veel drukker zijn rond die tijd? (geen idee, maar zou kunnen).
- slecht rijgedrag en asociaal gedrag van wielrenners over het algemeen.
Dat lijkt me in ieder geval waarschijnlijk.
Zelf ook nog 2 goede voorbeelden van gedrag wat juist precies NIET getolereerd moet worden:
Eerst net voor de 1e ravitaillering een of andere enorme stomme muts (ja het was een vrouw, voor de slechte lezer), van een of ander Brabantse toerclub in een geel fietspakje, (met hoofdsponsor VDL) een lege gel/reep verpakking in de berm zien mikken, onder de redenering "ja er staan toch geen prullebakken hier, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan..."
en 500 m verder werd de pauzeplaats zichtbaar en toen was het "oh, ik had het hier wel ff kunnen wegmikken"
Ik was even te verbaasd om iets te zeggen...
En later (op het stukje net voordat we weer NL binnenreden (toen je rechts een fietspad moest volgen), meenden er 1 of 2 uit een groepje ineens van rechts naar links de weg over te moeten steken, en dat zonder te kijken.
Kon nog net een Belgische automobilist en aanrijding voorkomen.
Resultaat: een geërgerde Belg die dat met geschrokken tetoeter liet blijken.
Wat mij betreft hoeven zulke aso's nooit meer mee te doen!
Oja, had ik al gezegd dat ik me zelf uitstekend vermaakt heb, en genoten heb van een goed georganiseerde tocht (vlaggenisten bij gevaaarlijke punten, goede ravitaillering), en een lekker weertje
Ik heb gekozen om met fietsmaten de 3e lus van de Amstel te rijden. En daar zit een stukje K-B-K in. Zoals al gezegd, schandalig hoe de mensen (met rugnummer) rijden en troep weggooien. Blijkbaar is de boodschap totaal niet geland. Het komt nog zover dat een organisatie zelf voor politie moet spelen. Ook een organisatie verdient beter dan de deelnemers laten zien.[/quote]
Sorry hoor, "of ze daar wat aan kunnen doen of niet, doet er niet toe"...
Volgens mij snap jij het niet helemaal ??
Ze hebben duidelijk aangegeven op zaterdag per email en via de site, dat ze een ALTERNATIEVE route hebben gemaakt. Me dunkt dat dit erg goed is.
Wat mij betreft echt super werk geleverd door de organisatie!
Had me ook verheugd op de klim naar Banneux en de Cornesse, maar helaas.
Nog eventjes getwijfeld of ik wel zou gaan of niet (moet er ook een dik uur voor in de auto zitten heen + terug), maar ook uit blijk van waardering voor de organisatie die kant op gegaan. En met een tevreden gevoel geëindigd na het rijden van de tocht.
En voor wat betreft de reden(en) van de Belgische overheid om de toestemming in te trekken..
Dat kunnen meerdere dingen zijn:
- Pasen en Banneux.. kan het daar niet veel drukker zijn rond die tijd? (geen idee, maar zou kunnen).
- slecht rijgedrag en asociaal gedrag van wielrenners over het algemeen.
Dat lijkt me in ieder geval waarschijnlijk.
Zelf ook nog 2 goede voorbeelden van gedrag wat juist precies NIET getolereerd moet worden:
Eerst net voor de 1e ravitaillering een of andere enorme stomme muts (ja het was een vrouw, voor de slechte lezer), van een of ander Brabantse toerclub in een geel fietspakje, (met hoofdsponsor VDL) een lege gel/reep verpakking in de berm zien mikken, onder de redenering "ja er staan toch geen prullebakken hier, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan..."
en 500 m verder werd de pauzeplaats zichtbaar en toen was het "oh, ik had het hier wel ff kunnen wegmikken"
Ik was even te verbaasd om iets te zeggen...
En later (op het stukje net voordat we weer NL binnenreden (toen je rechts een fietspad moest volgen), meenden er 1 of 2 uit een groepje ineens van rechts naar links de weg over te moeten steken, en dat zonder te kijken.
Kon nog net een Belgische automobilist en aanrijding voorkomen.
Resultaat: een geërgerde Belg die dat met geschrokken tetoeter liet blijken.
Wat mij betreft hoeven zulke aso's nooit meer mee te doen!
Oja, had ik al gezegd dat ik me zelf uitstekend vermaakt heb, en genoten heb van een goed georganiseerde tocht (vlaggenisten bij gevaaarlijke punten, goede ravitaillering), en een lekker weertje
Beter langzaam naar boven als helemaal niet naar boven...
Vandaag van WTC Klimmen de originele route van KBK via een nieuwsbrief binnen gekregen.
Voor degene die deze toch nog willen fietsen zeiden ze.
Nou dat is toch een mooie service, bedankt WTC Klimmen, dat mag ook wel eens gezegd worden.
Hieronder de nieuwsbrief:
Beste deelnemers van KBK2011,
Graag willen wij jullie de routebeschrijving van KBK2011 ter beschikking stellen.
De route is zoals we die gereden zouden hebben, ware het niet dat we op het laatste moment geen
toestemming kregen van de gemeenten Herve en Aubel.
Via onderstaande link is de route de downloaden
link
Veel plezier mocht u de route gaan rijden,
De organisatie van KBK2011
Voor degene die deze toch nog willen fietsen zeiden ze.
Nou dat is toch een mooie service, bedankt WTC Klimmen, dat mag ook wel eens gezegd worden.
Hieronder de nieuwsbrief:
Beste deelnemers van KBK2011,
Graag willen wij jullie de routebeschrijving van KBK2011 ter beschikking stellen.
De route is zoals we die gereden zouden hebben, ware het niet dat we op het laatste moment geen
toestemming kregen van de gemeenten Herve en Aubel.
Via onderstaande link is de route de downloaden
link
Veel plezier mocht u de route gaan rijden,
De organisatie van KBK2011
Bikers are not alone
-
- Forum-lid
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 17 mei 2008 11:45
Na dat gedonder met een paar Belgische gemeenten vorig jaar, is de route van komend jaar drastisch gewijzigd. Het is Klimmen Monschau Klimmen geworden, richting Duitsland / Eifel. Dat lijkt mij een goeie move !!!
http://www.wtcklimmen.nl/userfiles/file ... 12_NB1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wtcklimmen.nl/userfiles/file ... 12_NB1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Interessant!carbonfire schreef:Na dat gedonder met een paar Belgische gemeenten vorig jaar, is de route van komend jaar drastisch gewijzigd. Het is Klimmen Monschau Klimmen geworden, richting Duitsland / Eifel. Dat lijkt mij een goeie move !!!
http://www.wtcklimmen.nl/userfiles/file ... 12_NB1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"
-
- Forum-lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 30 mar 2010 15:35
Ik heb KBK vorig jaar voor het eerst verreden, was voor mij een redelijk pittig tochtje maar wel een hele mooie ervaring . Uiteindelijk was de lange route in 2011 zo'n 120km, weet iemand om hoeveel HM het toen ging zodat ik t een beetje kan vergelijken met KMK 150km die voor dit jaar op t programma staat.....wordt ie veel zwaarder of juist vergelijkbaar ? Ik heb zelf nog nooit langer op de fiets gezeten dan die 120km van vorig jaar, dus ik zal nog wel de nodige trainingsuurtjes moeten maken !
http://connect.garmin.com/activity/81195087jeroenbiemans schreef:Ik heb KBK vorig jaar voor het eerst verreden, was voor mij een redelijk pittig tochtje maar wel een hele mooie ervaring . Uiteindelijk was de lange route in 2011 zo'n 120km, weet iemand om hoeveel HM het toen ging zodat ik t een beetje kan vergelijken met KMK 150km die voor dit jaar op t programma staat.....wordt ie veel zwaarder of juist vergelijkbaar ? Ik heb zelf nog nooit langer op de fiets gezeten dan die 120km van vorig jaar, dus ik zal nog wel de nodige trainingsuurtjes moeten maken !
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
-
- Forum-lid
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 17 mei 2008 11:45
whocares schreef:http://connect.garmin.com/activity/81195087jeroenbiemans schreef:Ik heb KBK vorig jaar voor het eerst verreden, was voor mij een redelijk pittig tochtje maar wel een hele mooie ervaring . Uiteindelijk was de lange route in 2011 zo'n 120km, weet iemand om hoeveel HM het toen ging zodat ik t een beetje kan vergelijken met KMK 150km die voor dit jaar op t programma staat.....wordt ie veel zwaarder of juist vergelijkbaar ? Ik heb zelf nog nooit langer op de fiets gezeten dan die 120km van vorig jaar, dus ik zal nog wel de nodige trainingsuurtjes moeten maken !
Vorige jaar 1438 hm in 118 km, op elkaar gedeeld = factor 12.2
Dit jaar 2280 hm in 150 km = factor 15,2.
Behalve dat ie 30km langer / zwaarder is, worden er dus ook meer hm per km gemaakt.