Sigma ROX 8.0 en 9.0
Heb de Rox 9.0 nu een aantal keer gebruikt en heb de laaste 2 keer waypoint proberen in te geven.
Tijdens het fietsen krijg ik wel de melding dat de waypoints zijn opgeslagen, wordt ook doorgeteld naar de volgende.
Krijg ze in het Data Center ook te zien, echter niet op het juiste moment van de rit.
Wil ze gebruiken om start en eind van heuvels ed aan te geven, maar dat gaat dus niet helemaal goed.
Heb trouwens wel de indruk dat de ingevoerde waypoints onderling wel goed staan, alleen dus alleen niet op het juiste tijdstip in de rit.
Jullie al een keer zoiets gehad?
Tijdens het fietsen krijg ik wel de melding dat de waypoints zijn opgeslagen, wordt ook doorgeteld naar de volgende.
Krijg ze in het Data Center ook te zien, echter niet op het juiste moment van de rit.
Wil ze gebruiken om start en eind van heuvels ed aan te geven, maar dat gaat dus niet helemaal goed.
Heb trouwens wel de indruk dat de ingevoerde waypoints onderling wel goed staan, alleen dus alleen niet op het juiste tijdstip in de rit.
Jullie al een keer zoiets gehad?
-
- Forum-lid
Ha, een hoop Rox-gebruikers. Ik heb de 9.0 al een paar weken getest en het is een hoop info voor je geld. Best wel makkelijk te bedienen ook. De hartslag valt soms uit, maar ligt vermoedelijk aan het verschuiven van de band. Alhoewel de synchronisatie met de BC daarna ook problemen oplevert (moet BC even los en weer vast.
Iets anders is de 7 Trips Memory. Er worden wel keurig 7 trips gesaved (anders vallen ze niet uit te lezen door de PC), maar daarna niet volledig gedelete. Ik kan wel de meetgegevens resetten, maar niet de tripdata. Ik krijg dus 7 lege hulzen, zogezegd, maar een achtste past er dan toch niet meer bij. Gelukkig kun je de complete BC-instelling met alle gegevens downloaden en opnieuw instellen, dus ben ik teruggegaan naar de fabrieksinstellingen en heb daarna al m'n persoonlijke gegevens in één keer weer teruggeladen. Met een lege Trip Memory als resultaat. Iemand soortgelijke ervaringen?
Iets anders is de 7 Trips Memory. Er worden wel keurig 7 trips gesaved (anders vallen ze niet uit te lezen door de PC), maar daarna niet volledig gedelete. Ik kan wel de meetgegevens resetten, maar niet de tripdata. Ik krijg dus 7 lege hulzen, zogezegd, maar een achtste past er dan toch niet meer bij. Gelukkig kun je de complete BC-instelling met alle gegevens downloaden en opnieuw instellen, dus ben ik teruggegaan naar de fabrieksinstellingen en heb daarna al m'n persoonlijke gegevens in één keer weer teruggeladen. Met een lege Trip Memory als resultaat. Iemand soortgelijke ervaringen?
Perfect computertje, maar ook een aantal problemen, zoals:
- afgelopen weekend halverwege mijn tocht 30 minuutjes op het terras gezeten, bij vertrek waren alle gegevens gewist!!! Opnieuw gelogd en na afloop bij de data-analyse bleek ook het stuk voor mijn paue gelogd te zijn. Echter, ik wil het gewoon als een trip zine. Het is heel vervelend dat de teler na een pauze op 0 staat. Herkennen jullie dit probleem??
- afgelopen weekend halverwege mijn tocht 30 minuutjes op het terras gezeten, bij vertrek waren alle gegevens gewist!!! Opnieuw gelogd en na afloop bij de data-analyse bleek ook het stuk voor mijn paue gelogd te zijn. Echter, ik wil het gewoon als een trip zine. Het is heel vervelend dat de teler na een pauze op 0 staat. Herkennen jullie dit probleem??
Heb al eerder in dit topic vermeld dat ik dit probleem herken. Heb contact opgenomen met Sigma (zie achterin het boekje) en heb het apparaatje opgestuurd. Binnen een dikke week had ik een nieuwe die uitstekend werkt.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinds een week ben ik ook een trotse bezitter van een ROX 9.0. Ik vind het een fantastisch apparaatje, maar er is één probleem. Ik kan mijn logs (nog) niet uitlezen, omdat de connector-optie niet werkt. Ik krijg een foutmelding zodra ik deze functie open. Ik heb hierover een mail gestuurd naar Sigma, en kreeg daar een vrij korte reactie op, waar ik zelf weinig wijs uit kan. Dus ik heb mijn hoop op jullie gevestigd. Dit is de mail die ik naar Sigma heb verzonden, met daaronder de reactie:
"I have a problem with connecting my ROX 9.0 to the computer. When I start up the Sigma Data Center, and I click 'connect' in the left corner the Connector starts. Then the problem starts because at that point I get an error. A window pops up, and it says "mdm.System.Registry.getValueNames-Unable to open key "HARDWARE\DEVICEMAP\SERIALCOMM" for read". I don't know how to solve this problem, so I hope maybe you can help."
"Hello, please check, whether you have software from a handy install. If yes, please close this before you use the Sigma software. Best regards, ...."
Is er misschien iemand die hetzelfde probleem heeft gehad, of zijn er mensen die begrijpen wat er wordt bedoeld met "handy install"?
"I have a problem with connecting my ROX 9.0 to the computer. When I start up the Sigma Data Center, and I click 'connect' in the left corner the Connector starts. Then the problem starts because at that point I get an error. A window pops up, and it says "mdm.System.Registry.getValueNames-Unable to open key "HARDWARE\DEVICEMAP\SERIALCOMM" for read". I don't know how to solve this problem, so I hope maybe you can help."
"Hello, please check, whether you have software from a handy install. If yes, please close this before you use the Sigma software. Best regards, ...."
Is er misschien iemand die hetzelfde probleem heeft gehad, of zijn er mensen die begrijpen wat er wordt bedoeld met "handy install"?
Ik denk dat Sigma het volgende bedoelt: het lijkt alsof de software een conflict heeft met andere software, bijvoorbeeld van een mobiele telefoon of pda.
Ik herken dit probleem overigens niet, bij mij leest hij vanaf het begin perfect uit. Misschien een keer de-installeren en opnieuw doen?
Ik herken dit probleem overigens niet, bij mij leest hij vanaf het begin perfect uit. Misschien een keer de-installeren en opnieuw doen?
buddo schreef:Ik denk dat Sigma het volgende bedoelt: het lijkt alsof de software een conflict heeft met andere software, bijvoorbeeld van een mobiele telefoon of pda.
Klopt, ik heb contact gehad met Sigma, en ze doelden inderdaad op software van telefoons etc. Nu heb ik alles wat ik kon vinden qua telefoon software verwijderd, maar nog steeds werkt het niet. En de-installeren heb ik ondertussen ook al een keer of 7 gedaan, en ook dat hielp helaas niet. Iemand nog suggesties?
Heb je na het opieuw installeren nog steeds last van die foutmelding of lijkt het of de connectie aleen niet wordt gemaakt?
Ik had in het begin problemen met dat Acrobat programmatje wat gelijk mee wordt geinstalleerd. Heb je die ook samen met de sigma software gede-installeerd en alles weer een keer opnieuw geinstall?
Succes!
P.S. werk je met een Apple?
Ik had in het begin problemen met dat Acrobat programmatje wat gelijk mee wordt geinstalleerd. Heb je die ook samen met de sigma software gede-installeerd en alles weer een keer opnieuw geinstall?
Succes!
Mellie schreef:Heb je na het opieuw installeren nog steeds last van die foutmelding of lijkt het of de connectie aleen niet wordt gemaakt?
Succes!
Ik heb helaas nog steeds last van de foutmelding. En ik had nog niet aan het deïnstalleren van de Acrobat software gedacht, maar ik heb dat zojuist ook gedaan, en nog steeds dezelfde foutmelding. Dus daar ligt het helaas ook niet aan.
En wat de Apple betreft, ik heb gewoon een Acer laptop, dus geen iMac of iets dergelijks als je dat bedoelde. Ik heb wel software van Apple op mijn laptop staan. Ik heb namelijk een iPod, dus ik heb ook iTunes geinstalleerd. Kan daar ook een probleem in schuilen?
Alvast bedankt voor het meedenken, ik hou jullie op de hoogte van eventuele nieuwe ontwikkelingen.
Volgens mij werkt de sigma software niet op een Mac, maar ik kan me niet voorstellen dat iTunes deze problemen veroorzaakt.
Wat me nu nog te binnen schiet is dat ik ook nog wat probeempjes had met de driver voor het dockingstation. Zonder dat die driver werkt het ook niet.
Zo achteraf bedenkend was mijn start met de sigma ook net geheel vlekkeloos...
Andere wat ik nog als te proberen oplossing kan bedenken is dat ik de software van mijn CD'tje naar je mail en dat je die probeert. Kans is denk ik klein maar je weet nooit... (stuur eventueel een mailtje naar melchior_frankAThotmail.com)
Wat me nu nog te binnen schiet is dat ik ook nog wat probeempjes had met de driver voor het dockingstation. Zonder dat die driver werkt het ook niet.
Andere wat ik nog als te proberen oplossing kan bedenken is dat ik de software van mijn CD'tje naar je mail en dat je die probeert. Kans is denk ik klein maar je weet nooit... (stuur eventueel een mailtje naar melchior_frankAThotmail.com)
Jordy,
Nu ik het nog eens teruglees kan ik me inderdaad nog heinneren dat ik bij het eerste gebrui ook een melding kreeg dat duidde op een conflict met andere software. Heb toen de software van de mobiel van de pc afgegooid en daarna werkte het wel. Wellicht het proberen waard.
Nu ik het nog eens teruglees kan ik me inderdaad nog heinneren dat ik bij het eerste gebrui ook een melding kreeg dat duidde op een conflict met andere software. Heb toen de software van de mobiel van de pc afgegooid en daarna werkte het wel. Wellicht het proberen waard.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
amateurke schreef:Jordy,
Ik heb ook alles verwijderd qua software van telefoons etc. Ik heb nu zelfs alles verwijderd waarvan ik ook maar een klein vermoeden had dat dat iets te maken zou kunnen hebben met telefoons etc, maar ook dit hielp helaas niet.
Mellie schreef:Volgens mij werkt de sigma software niet op een Mac, maar ik kan me niet voorstellen dat iTunes deze problemen veroorzaakt.
Ik heb zojuist bericht gekregen van Sigma dat ze me opbellen, en dat ik dan tesamen met een "technische mannetje" van Sigma het probleem ga verhelpen. Dus ik heb (hopelijk) geen hulp meer nodig, maar toch heel erg bedankt voor je hulp tot zover!
Als de Data Center eindelijk werkt zal ik 't jullie onmiddelijk laten weten.