Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

specliffeddes
Forum-lid

specliffeddes 06 jul 2008 11:49

@rob74: je haalt me de woorden uit de mond. Eensch! Zelden relevante gasten en als ze er al zijn dan is er geen ruimte voor eigen expressie; alles moet in het idioom van d'Oude Smeetsch.

De man laat zich graag voorstaan op zijn goede manieren, exquise smaak en gevoel voor decorum en couture. Mensen die dat zo expliciet blijven vermelden, bezoeken over het algemeen miljonairsfairs, feestjes met Jan des Bouvrie en dragen sinds kort gespschoenen van Italiaanse makelij. In sommige kringen spreekt men dan van patjepeeërs, proleten of nouveau riche-gedrag. Maw., Smeets zit in de verkeerde sector: als niemand zijn Noorse schaatstruien opmerkt van 600e per stuk, wijst hij zijn collegae er zelf maar even op. Genant (ervaring uit eerste hand; in een vorig leven korte periode journalistje gespeeld). Hij schijnt de voetbalwereld (voetballerij voor intimi) te verachten, maar hij past er zo tussen!

Overigens heb ik wel diep respect voor 's mans werkkracht en onaflatend enthousiasme. Zijn boekjes vind ik broddelwerk.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 06 jul 2008 12:36

Idd mannen...het interview in t AD....wat een blaaskaak...Ik moet hem niet!
En dan gisteren in Sportzomer..Irene Wuust en haar collega....ze wisten NIETS van het fietsen af...Cadel Evans....tja...is mij verteld
BAH BAH...zielige journalistiek...
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

evers
Forum-lid

evers 06 jul 2008 13:06

gisteren was inderdaad verschrikkelijk.. ik denk wel dat dat meer met ireen en Paulien te maken had dan met dhr smeets zelf. Er is feitelijk gezien een link tussen schaatsen en wielrennen, maar de dames wisten dan ook echt 0,00000 te vertellen en zaten alleen wat te giechelen..
Train ze!

rhalff
Forum-lid

rhalff 06 jul 2008 13:47

Een echte smeets fan moet deze als desktop background hebben:

http://tour2008.nos.nl/gfx/www/bck_rtv.jpg

Altijd een gezellig en knus gevoel ;-)

specliffeddes
Forum-lid

specliffeddes 06 jul 2008 14:46

Haha! Heerlijke foto. Smeets optima forma!
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 jul 2008 14:53

Als Smeets het voor het zeggen had, zou ie om een microfoon vragen die past bij de kleur van zijn outfit. Heerlijke foto,... oh zo FOUT!
Live fast; die young. mijn blog

blaffy10
Forum-lid

blaffy10 06 jul 2008 15:22

Raar maar waar ik heb gisteren de TV uitgeschakeld tijdens avond etappe(voorgaande jaren zag ik ze bijna allemaal tenzij overmacht). Vind het een zelfingenomen mannetje, maar neem dat meestal voor lief bij een programma waar leuke gasten en fietsen de boventoon voeren. Gisteren met die 2 schaatsmiepen ging het nergens over en ben ik maar gaan slapen.
Alstublaft.

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 06 jul 2008 17:01

@LVGH: bedankt voor het interview! Ik vond het wel boeiend. Hij geeft zich voor een deel bloot. Meestal niet voor dhr. Smeets. Dat hij anders is, vind ik geen probleem. Hij respecteert mensen en wij zouden hem moeten respecteren. Je hoeft het niet met hem eens te zijn. Dat wij de wereldwereld boeiender vindt, dan de voetbalwereld kan ik me in vinden terwijl ikzelf tot mijn 27e op aardig niveau heb gevoetbald. Maar het blijft een opportunistisch wereldje. De wielerwereld is meer van "what you see is what you get".

Studio Sportzomer was gisterenavond inderdaad saai en oninteressant. Hoewel ik een als schaatser de dames hoog heb staan als sportsters, kwamen ze in de uitzending van gisterenavond nooit tot ontplooiing! Het leken wel 2 tienermeisjes en voegde niets toe aan het programma. Wij (mijn vrouw en ik) zijn grote fans van Sportzomer maar Mart is wel erg afhankelijk van de gasten. Het liefst zien wij wielerkenners en/of wielerfans, die iets te vertellen hebben of in ieder geval een mening. Het mooiste is natuurlijk als dit niet volledig gelijk is aan die van Mart.
Gerardo

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 06 jul 2008 18:20

Mart Smeets zou mensen eens moeten laten uitpraten in een interview en niet telkens in de rede vallen.
Niets is wat het lijkt..

stavros
Forum-lid

stavros 06 jul 2008 18:40

die saaie miepen mocht hij van mij elk moment onderbreken :)
Greetz

zwartemamba
Forum-lid

zwartemamba 07 jul 2008 11:53

Ik wordt altijd een beetje moe van dat gezeur over smeets. Die mannen zitten in een klein hokje naar een nog kleiner schermpje te kijken, logisch dat je het dan iets slechter ziet dan op een 42'' plasma.. Wij als wielerfans mogen blij zijn met smeets en de NOS. Zij besteden veel tijd aan wielrennen en maken mooie repportages.

Ik moet er in ieder geval niet aan denken dat de tour de france zometeen wordt uitgezonden door SBS 6 of RTL.

De belgen geven mooi verslag, zolang er maar geen belg in de kopgroep zit....
Sonic 159

Plaats reactie