Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Robert Gesink

rhalff
Forum-lid

rhalff 16 sep 2009 11:46

Zou doodzonde zijn als ie gaat knechten bij astana natuurlijk, lijkt me ook niet dat ie voor zoiets gaat kiezen, waarom zou ie.

michelvd
Forum-lid

michelvd 16 sep 2009 11:53

Eens, als dit soort dingen zouden gebeuren vindt ik dat de doodsteek voor het wielrennen. Het mag toch nooit zo zijn dat de toppers met elkaar rijden in plaats van tegen elkaar.

bmiller
Forum-lid

bmiller 16 sep 2009 12:20

Gesink moet lekker bij Rabo blijven. Astana is geen goede optie. Daar rijdt hij in de schaduw van bijvoorbeeld Contador. Italiaanse ploegen lijkt me ook niet altijd een goede optie. De laatste jaren worden die toch vaak uitgesloten i.v.m. betrokkenheid met het D woord. En het zijn veelal geen pro tour ploegen. Dus de kans dat je alle grote rondes kan rijden is kleiner.

Bij Rabo heeft hij nu vertrouwen. Zakelijk aantrekkelijk voor Ned bedrijven en organisaties en over een paar jaar kan men een team om hem heen bouwen.

Als er dan uiteindelijk ergens toch heel veel geld wordt geboden, dan begrijp ik een overstap. Dan moet hij veel leren en daarna zijn kans pakken.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

_cas_
Forum-lid

_cas_ 16 sep 2009 12:26

michelvd schreef:Eens, als dit soort dingen zouden gebeuren vindt ik dat de doodsteek voor het wielrennen. Het mag toch nooit zo zijn dat de toppers met elkaar rijden in plaats van tegen elkaar.

Ik weet niet naar welke tour jij gekeken hebt dit jaar, maar volgens mij is dit al lang het geval. 2 renners uit de top 3 kwamen van Astana en als Leipheimer niet uitgevallen was misschien wel de hele top 3...

Overigens geloof ik nooit dat Gesink naar Astana gaat. Knebel liet maandag bij Holland Sport al doorschemeren dat ze Robert als absolute kopman voor de komende jaren zien en dat misschien zelfs een Menchov in dienst van hem zal moeten gaan rijden.

barts27
Forum-lid

barts27 16 sep 2009 12:41

Naar mijn mening moet Gesink lekker bij Rabo blijven rijden en een kopmansalaris ontvangen. Vervolgens moet Rabo de hele ploeg op de schop gooien en er zoveel mogelijk een Nederlandse ploeg van maken die gebouwd is rondom Gesink. Rabo zou er vervolgens wat talentvolle jonge en ervaren klimmers bij moeten halen. Ik vind die jonge Roman Kreuziger een talent die zou passen, maar er zijn er natuurlijk meer. Vervolgens nog wat sterke mannen voor de ploegentijdrit en de voorjaarsklassiekers. Ik denk dat Rabo ook andere ploegleiders moet aanstellen.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 16 sep 2009 12:58

Wat is het verschil dan met de huidige Rabo ploeg? Nu zijn er ook veel talentvolle Nederlandse jongens plus ervaren mannen voor de klassiekers.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

michelvd
Forum-lid

michelvd 16 sep 2009 13:01

*Cas* schreef:
michelvd schreef:Eens, als dit soort dingen zouden gebeuren vindt ik dat de doodsteek voor het wielrennen. Het mag toch nooit zo zijn dat de toppers met elkaar rijden in plaats van tegen elkaar.

Ik weet niet naar welke tour jij gekeken hebt dit jaar, maar volgens mij is dit al lang het geval. 2 renners uit de top 3 kwamen van Astana en als Leipheimer niet uitgevallen was misschien wel de hele top 3...

Daar heb ik inderdaad naar gekeken en dat is mij slecht bevallen. Of vindt jij dat wel leuk om naar te kijken. Ik zie veel liever een koers die meer open is en minder voorspelbaar.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 16 sep 2009 13:06

Hij zegt toch niet dat hij dat leuk vindt om te zien? Hij stelt alleen vast dat al gebeurt is wat jij nooit wil zien gebeuren.

_cas_
Forum-lid

_cas_ 16 sep 2009 13:06

Absoluut vind ik dit niet leuk, maar we moeten ook niet doen alsof dit nieuw zou zijn...

foosho
Forum-lid

foosho 16 sep 2009 13:31

Ik denk dat Gesink nu bij bijna iedere ploeg een contract kan krijgen, zou ie wel heeeel dom zijn om Astana uit te kiezen.. :)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 16 sep 2009 13:34

Als je nu voor Astana kiest als ploeggenoot van Vino loop je simpelweg het risico dat je volgend jaar niet in de Tour mag starten.

Plaats reactie