Pagina 8 van 20

Geplaatst: 25 jun 2008 02:15
door 53x11
[quote="Rezne"]
@53x11 waar kan ik jou aan herkennen? Fiets, helm, of die enorme dijen van dat vreselijke verzet ;).
[/quote]

Gaul pakkie, witte Colnago, nr 321. En die enorme dijen natuurlijk! :-)

Geplaatst: 25 jun 2008 03:48
door scepticus
[quote="53x11"]Het is volgens mij vooral een juridische kwestie, zodat organisatoren niet aansprakelijk gesteld kunnen worden. O.i.d.
Een keuring van je fiets lijkt me nog zinvoller eigenlijk...[/quote]


Een verklaring van een psycholoog dat ze geestelijk geschikt zijn om op een fiets de Glandon af te dalen zou voor veel deelnemers ook geen overbodige luxe zijn :D

Geplaatst: 25 jun 2008 10:42
door mac94
[quote="53x11"][quote="Rezne"]
@53x11 waar kan ik jou aan herkennen? Fiets, helm, of die enorme dijen van dat vreselijke verzet ;).
[/quote]

Gaul pakkie, witte Colnago, nr 321. En die enorme dijen natuurlijk! :-)
[/quote]

321... Mooi nummer, ik was al blij met 634.

Geplaatst: 25 jun 2008 10:56
door casran
Heeft iemand ervaring met het overdragen van een nummer van de Marmotte? Ik kan van iemand een interessant startnummer krijgen, maar dat staat op zijn naam. Het reglement verbiedt overdracht (en terugbetaling, enz.), maar zou het volstrekt onmogelijk zijn om ter plekke het nummer op mijn naam te laten zetten?

Geplaatst: 25 jun 2008 11:05
door havana
Geen enkel probleem, legitimeren is niet nodig namelijk bij afhalen van het nummer / chip.

Je zult wel een medische verklaring met zijn naam erop moeten overleggen, maar die is zo gemaakt. Een model hiervoor vind je hier.

Geplaatst: 25 jun 2008 11:10
door casran
[quote="havana"]Geen enkel probleem, legitimeren is niet nodig namelijk bij afhalen van het nummer / chip.

Je zult wel een medische verklaring met zijn naam erop moeten overleggen, maar die is zo gemaakt. Een model hiervoor vind je hier.[/quote]


Goed nieuws... en dan zetten ze het nummer op mijn naam? Leuk.

Bedankt havana.

Geplaatst: 25 jun 2008 11:16
door havana
Sorry, ik had jouw post verkeerd gelezen.

Ze zetten het nummer niet op jouw naam, jij rijdt dan onder zijn naam.

Als je per se onder je eigen naam wil rijden zou ik gewoon terplekke een startnummer kopen, vervolgens naar de organisatie stappen en een paar leuke fietsresultaten laten zien (moet geen probleem zijn) en dan krijg je 100% zeker een nummer in het eerste vak.

Geplaatst: 25 jun 2008 13:17
door havana
Nogmaals: bij een gewone keuring (zonder ECG) komt een hartkwaal niet aan het licht. Het heeft dus geen enkele zin die te ondergaan.

99% van de medische keuringen zijn puur verzekeringstechnisch.
Ik vind ook niet dat je het kan maken naar het thuisfront door met een medische verklaring te manipuleren.
Ik denk dat je je veel beter kunt afvragen of je jezelf medisch zou laten keuren als de organisatie het NIET verplicht zou stellen.

Ik vind het bovendien een beetje onzin om juist voor de Marmotte een keuring te ondergaan. Ik denk dat een lange tocht in de Ardennen (ik noem een LBL 240 km) voor velen net zo zwaar is.

Wat dat betreft zou je beter kunnen zeggen: "elke fanatieke toerfietser ondergaat minimaal 1x per jaar een sportkeuring. Met sportkeuring bedoelen we dan een uitgebreide keuring inclusief ECG onder inspanning en een ECG in rust".

Geplaatst: 25 jun 2008 13:40
door 53x11
@GastheerG: Even voor de duidelijkheid; Ik ben in het bezit van een licentie dus heb de vereiste medische keuring op zak. Voel ik me daardoor zekerder of veiliger? Nou nee. De hele keuring kwam op mij over als een willekeurige aaneenschakeling van testjes, die vooral veel geld kostte.
Feit is gewoon dat bijvoorbeeld een ECG in rust een zeer lage voorspellende waarde heeft. De afgelopen paar jaar zijn er een aantal gevallen geweest waarin jonge topsporters overleden door een hartkwaal (in ieder geval een voetballer meen ik). Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat zij medisch (goed)gekeurd zijn.

Drie jaar geleden heb ik trouwens de Marmotte gereden zonder medische keuring. Heb niet gesjoemeld met verklaringen, er werd gewoon nooit naar gevraagd.