Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Robert Gesink - Het supertalent van 502 watt

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 15 mar 2008 20:06

Hoi,

Een ander punt is dat Evans niet zijn goede zit heeft tijdens het klimmen.
Als je genoeg kracht e.d. hebt in heupen en dijen dan is de rug RECHT. Evans fietst veel met een gebogen rug wat duidt op onvoldoende kracht in de heup en dijen.
Evans blijft in het zadel zitten terwijl hij dat dus niet aan kan.

Als ik fout zit laat het me weten maar dit is zoals ik het zie.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 15 mar 2008 21:17

ZorroI schreef:Hoi,

Een ander punt is dat Evans niet zijn goede zit heeft tijdens het klimmen.
Als je genoeg kracht e.d. hebt in heupen en dijen dan is de rug RECHT. Evans fietst veel met een gebogen rug wat duidt op onvoldoende kracht in de heup en dijen.
Evans blijft in het zadel zitten terwijl hij dat dus niet aan kan.

Als ik fout zit laat het me weten maar dit is zoals ik het zie.

Mvg, Zorro


Ieder zo zijn eigen stijl. Kan iemand zich nog de spanjaard Fernando Escartin herrineren?? Dat zag er ook niet uit, maar ging wel hard omhoog! De stijl zegt niet alles.....

Voor vandaag: Jammer voor Robert Gesink. Een samenloop van omstandigheden heeft hem de trui gekost: een mindere raboploeg(zonder Hayman en de Tank! Heeft er zeker voor gezorgd dat de ploeg eerder opgesoupeerd was), vlak voor de Tanneron pas weer aansluiting bij het peloton, een moment van onachtzaamheid vlak na de top: weg leiderstrui. Jammer, maar het was wel een mooie etappe om te bekijken. Morgen nog maar zo één zou ik zeggen. Eens kijken of gesink nog wat kan goedmaken......al zal hij zowel mentaal als fysiek gekraakt zijn na de etappe van vandaag....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 15 mar 2008 21:22

Wat er ook gebeurd is en gaat gebeuren, ik heb genoten van de koers ondanks alle ellende vooraf.
En ik hoop dat Gesink zich in alle rust kan ontplooien tot één van de beste renners van het peloton.

pinarelloparis
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 okt 2006 23:43

pinarelloparis 15 mar 2008 21:24

campaioen schreef:NEEEEEJ, gesink is z'n trui kwijt! Ik vind dat Erik Dekker dit zichzelf zwaar moet aanrekenen. Gesink zat volledig geisoleerd al vanaf de voet van de tanneron. Dat evans vervolgens niet meedraait in de achtervolging vind ik bij de konijnen af (popovych zat wel is waar een groep verder, maar kon het gat met de kopgroep ook niet dichten). Die man gun ik geen tourwinst. Echt hartverscheurend dat Gesink dan 30 man in het zog krijgt, waarvan niemand overneemt. Maar ach, dat is juist het mooie en dramatische van wielrennen. Die mannen gaan echt over lijken. Volgend jaar komt gesink terug en dan moet Dekker een A-ploeg om hem heen bouwen en niet van die sukkels die er bij de slotklim gelijk afvallen!!!


heb jij verstand van wielrennen :rolleye:

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 mar 2008 21:32

campaioen schreef:NEEEEEJ, gesink is z'n trui kwijt! Ik vind dat Erik Dekker dit zichzelf zwaar moet aanrekenen. Gesink zat volledig geisoleerd al vanaf de voet van de tanneron. Dat evans vervolgens niet meedraait in de achtervolging vind ik bij de konijnen af (popovych zat wel is waar een groep verder, maar kon het gat met de kopgroep ook niet dichten). Die man gun ik geen tourwinst. Echt hartverscheurend dat Gesink dan 30 man in het zog krijgt, waarvan niemand overneemt. Maar ach, dat is juist het mooie en dramatische van wielrennen. Die mannen gaan echt over lijken. Volgend jaar komt gesink terug en dan moet Dekker een A-ploeg om hem heen bouwen en niet van die sukkels die er bij de slotklim gelijk afvallen!!!


Misschien moet jij eens met die sukkels gaan fietsen, dan praat je wel anders. Wat kan Dekker eraan doen dat de ploeg opgeblazen was? En natuurlijk nemen die niet over, daar hebben ze toch totaal geen baat bij?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 15 mar 2008 21:42

Je kunt zeggen dat het onsportief is dat ze niet overnamen,maar tactisch gezien is het natuurlijk goed.

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 16 mar 2008 01:45

over die sukkels, ik probeerde ff de emotie van het moment vast te leggen :) Ik vind dat Dekker er wel degelijk wat aan kan doen, hij stelt de ploeg van tevoren samen. Hij wist dat gesink in bloedvorm was en dat de mont ventoux in het parcour lag. Als ik kan voorspellen dat gesink een goed klasement gaat rijden moet Dekker dat toch ook kunnen? Vervolgens is het zaak een goed team om zo'n jonge kerel heen te bouwen, want met 21 jaar ga je het echt niet in je eentje klaarspelen tussen renners als evans, rebelin en noem de hele zooi maar op. Met alle respect voor de raboploeg die aan de start verscheen, maar je weet dan van te voren dat je een verloren klassement rijdt. Zeg niet dat het niet waar is, want de ploeg kwam gewoon een de breedte aanzienlijk te kort.
no pain no gain

josdecoach
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 mei 2007 23:33

josdecoach 16 mar 2008 02:50

Ik denk dat ze niet betere klimmers hebben..
alleen menchov en dekker, die hadden misschien wel kunnen rijden..

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 mar 2008 10:29

Moerenhout, Ten Dam, Flecha, dat zijn toch niet echt de minste namen in het peleton. Berg op horen ze idd niet tot de beste, maar om dat nu een te zwakke selectie te noemen. Daar komt nog bij dat Dekker echt niet de enige is die de selectie bepaald. Ze rijden ook gewoon in de Tirreno, wat als Posthuma daar bovenaan in het klassement had gestaan? De boel is gewoon verdeeld over die 2 wedstrijden, achteraf misschien niet handig, maar ja achteraf praten is altijd makkelijk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 16 mar 2008 10:32

Ten Dam was vorig jaar (in de ronde van Oostenrijk?) erg sterk in de bergen, ook tussen grote namen en Moerenhout heeft in de Tour van Landis ook in het middengebergte op kop gesleurd... Kan niet zeggen dat dit pannenkoeken zijn!

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 16 mar 2008 10:41

Achteraf praten is altijd makkelijker.
Wie ging er nu (echt) vanuit dat Gesink zo "makkelijk" in het geel zou komen. Bovendien is het ook gewoon een soort van voorbereidingskoers voor veel renners. Rabobank heeft eenmaal ook ambities in de komende klassiekers: T. Dekker, Freire, Langeveld. Om die jongens heb je een sterke ploeg nodig, en die jongens die nu P-N rijden zijn daarvoor ook in voorbereiding.

Bovendien gaat eigenlijk niemand ervan uit dat iemand bergaf op 20 sec. wordt gereden. Dat kan Gesink alleen maar zichzelf aanrekenen. Dat is een kwestie van in paniek raken, waardoor alles blokkeert en je plots niet meer weet hoe je een bocht moet aansijden.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 16 mar 2008 12:39

Heb effe de Cyclingstartlist site bekeken. In de Tirreno rijden bijvoorbeeld naast Posthuma ook nog Eltink en Niermann, de meesterknechten in de bergen. Maar inderdaad, van te voren kun je dit scenario niet bedenken. Een A en B selectie is het inderdaad niet.

Plaats reactie