Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Slechte ervaringen met GP4000S?

_pino_
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 26 jan 2009 23:32

_pino_ 16 apr 2009 00:46

Ik denk dat het vooral in het uitharden zit en die van mij gewoon te jong/nieuw zijn, ik zie hier nauwelijks slechte ervaringen, maar bij mij lijkt het wel een steentjes magneet met dito consequenties. Voorlopig met een vergrootglas de banden controleren en hopen op het beste.

sjoen
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 feb 2006 22:32

sjoen 16 apr 2009 12:54

Ik rijd nu twee seizoenen met de GP4000S en ben er heel tevreden over! Nog geen enkele keer lek gereden en het duurt ook heel lang eer ze aan vervanging toe zijn! Ik rijd er duizenden kilometers mee, winter en zomer. Ze slijten gewoon niet. Bij mij komt er geen Michelin Prorace of Ultremo meer op! Die continentals zijn gewoon super!

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 16 apr 2009 16:18

Aanvankelijk wilde ik met andere banden koersen, maar ze bevallen nog steeds zo goed dat ik ze lekker laat zitten. Ze geven een zeker gevoel in de bochten, lopen soepel en geven de zekerheid van goede lekbescherming (ook niet onbelangrijk in koers).
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 20 apr 2009 02:14

Ik moet zeggen dat me de 4000s qua duurzaamheid heel goed bevalt. Een paar weken geleden lek gereden door een heel scherp steentje , maar gisteren in de AGR 150 km heel vaak door grind, stenen en ander vuil gereden zonder lek en ik kon tijdens het poetsen geen scheurtjes vinden in het canvas.
Afbeelding

titanium
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 17 jul 2006 15:19

titanium 20 apr 2009 20:49

LVGH schreef:Ik heb ze gekocht bij bike-components en natuurlijk gelijk gereclameerd, even afwachten hoe dat verder gaat..


even aansluiten op dit topic:

ik rij al 2 jaar ofzo met ultremos en GP4000s. heb ze ook besteld bij bike-components.de en vraag me toch af of deze geen maandagmodelletjes hebben.

ik heb meerdere banden nu met problemen aan de wang. kan zijn dat ik keer op keer ergens op hetzelfde traject ergens langsschuur, of mischien toch....2e keus??

verder niets dan lof kwa grip en bolled gevoel.

afgelopen weekend in Belgie in de ardennen (regen/mist/vies) echter flink lek in de voorband, een sneetje overdwars het loopvlak..... ik stopte in een of ander gat tegenover de lfm... een noname antilek bandje gekocht.

verder moet ik ook inderdaad erg vaak er heel wat steentjes uitpeuteren.

dus voortaan blijven deze vorde dagen dat het moet gebueren gereserveerd en heb ik een setje GP-2009 (24mm) aangeschaft.

zoals ook met de ultrmeo moet de gewichtswinst ergens vandaan komen, blijkbaar uit de wangen.

lte
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 07 feb 2009 20:10

lte 20 apr 2009 20:58

Was altijd heel erg tevreden, maar eergisteren in de AGR toch twee keer flink lek gereden. Kwam het door het slechte weer, wie zal het zeggen. voorlopig nog het voordeel van de twijfel...
Is Qui Est, Is Qui Non Est Consectatur

marcodej
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 02 jul 2008 15:26

marcodej 16 aug 2009 03:28

Heb vandaag voor het eerst mijn buitenbanden verwisseld, en ben overgestapt van budget-Michelin's naar de GP4000. Ik vond ze zelf erg stug tijdens het omleggen. Dat ging dan ook zeer moeizaam (lees: het was een drama). Samen met mn vader staan duwen en trekken en met veel pijn en moeite gingen ze er uiteindelijk toch omheen. In mn eentje had ik het niet gered.

Morgen de bandjes maar eens testen! :)

Ik begrijp dat de 4000S soepeler zijn? Misschien een idee voor de volgende keer...
http://www.twitter.com/marcodej" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ottie
Forum-lid
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:04

Gebruikersavatar ottie 18 aug 2009 02:01

Ik heb net na ruim 6000km mijn eerste set GP4000 vervangen (achter compleet vierkant) voor GP4000S-jes. Vrijwel hetzelfde gevoel tijdens het rijden misschien net iets meer grip in de (droge) bochten, moeilijk te zeggen, grip net als GP4000 wat mij betreft perfect.

Was de afgelopen 2 winters wel prettig om geen enkele keer in koude en nat weer met een lekke band geconfronteerd te worden. Dat was met Chinese no-name bandjes in het verleden wel anders....
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!

franskarel
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 mei 2008 23:27

franskarel 20 aug 2009 22:05

Slechte ervaringen?Ik heb vandaag mogen ondervinden dat je met de GP4000S ook kan lek rijden!Na een kleine 5000 km met deze bandjes een eerste maal lek.En hoe dan nog?Een flinter dun ijzer draadje(van een stalen borstel of dergelijk) in de band gereden.Is waarschijnlijk geen enkele band tegen bestand.Voor het overige best tevreden over de GP4000S en makkelijk te monteren en demonteren op mijn Easton wielen.Alleszins op gebied van lek rijden een veel beter band dan de Ultremo's die bij aanschaf van de fiets er op zaten.Na respectievelijk 1000 en 2000 km in de vuilbak kunnen werpen.Beiden de zijflank gescheurd.
Stevens SCF2 Shimano Ultegra Easton EA90

lte
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 07 feb 2009 20:10

lte 20 aug 2009 22:12

Over de GP4000s...

Inmiddels m'n eerste bandenwissel achter de rug. Dit na duizenden kilometers zonder lekrijden (behalve die ene lekke band in de AGR dan). De voor- en achterband waren inmiddels helemaal vierkant. De voorband had nog wel even meegekund trouwens.

Conclusie: ik wil echt nooit meer wat anders.
Is Qui Est, Is Qui Non Est Consectatur

berts.
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 nov 2007 00:23

berts. 27 jul 2010 13:27

Na ca. 2500 km heeft ook mijn eerste GP4000S een scheurtje in de zijflank. Daar het een miniscuul gaatje was had ik dit helaas pas door bij de tweede klapband binnen 50 km. Ik was nog niet op de hoogte van deze problemen. Als ik dit forum zo doorlees kan ik alleen maar concluderen dat scheurtjes in de flank inherent zijn aan de 4000S. Maar de zeer goede grip, comfort en weinig lekrijden (loopvlak) zijn ook inherent aan de conti.
Blijft dus een moeilijke keus, op zijn Cruifs gezegd: "ieder voordeel heb zijn nadeel".

Ik ga toch maar weer een conti 4000S kopen en hoop nu geen pech te hebben.

groeten Bert

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 27 jul 2010 13:46

Vorig jaar 5000km gereden zonder ook maar één lekke band. Dit seizoen op nieuwe gestart en in 500km 2x lek. 1x echt een gat in de buitenband door een scherpe grote steen en de 2e x een metaaldraadje in de band. Beide keren lek gereden maar dat lag niet aan de kwaliteit van deze banden. Ik blijf zeker op deze banden rijden :)
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

Plaats reactie