marmotte: triple of compact?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Aan 't einde van de Marmotte, zal maar een zeer klein deel van de deelnemers aan je eis voldoen. Bij de top100 houdt 't volgens mij wel zo'n beetje op, op 5000 starters slaat dat dus feitelijk nergens op.
En gelukkig wegen ook niet alle deelnemers minder dan 70 kg, dus dan is dit topic toch wel relevant.
En gelukkig wegen ook niet alle deelnemers minder dan 70 kg, dus dan is dit topic toch wel relevant.
wielerplaza.nl schreef:Of gewoon meer/beter trainen? Want een beetje wielrenner rijdt de Alpe binnen het uur omhoog, da's2x zo snel ...Daniel1975 schreef:Oei Airjay, daar ben ik het niet helemaal mee eens hoor. Sleep jezelf maar eens in 2uur de Alpe op, dan begint de vraag HOE je boven komt echt wel in je kop mee te spelen hoor. Ik heb toen bijna mijn strikte ethische code overboord gegooid en gedacht aan een tripel
Als je jezelf echt weet te sparen zou het misschien moeten kunnen. Maar dan nog lijkt het me voor enkelen weggelegd, die top 100 idd.
Ikzelf rijd de Alp ook in 58 minuten, met gemak op 34-24, kwestie van een uurtje je pols naar 180 brengen, maar aan het eind van de Marmotte deed ik er echt wel 1:35 over en was de 34-27 een hel door de hitte.
Dat vond ik toch wel heel erg leuk aan die Marmotte (achteraf!), dat het eigenlijk een hele tactische race tegen jezelf kan zijn. De kunst van het balanceren hoe je de rit opbouwt. Ga je in het begin rustig weg en spaar je alles voor het eind. Of ga je als een blinde weg en zie je wel waar het schip op de Alp strand, of kun je het zo indelen dat je aan het eind nog net zo fit omhoog gaat als de Glandon, de Telegraphe en de Galibier...
Nu is de marmotte nou ook niet echt het prototype 'ik heb me degelijk voorbereid'cyclo.
Snap dat het topic hier wel over gaat, maar de doorsnee marmotte ganger blinkt uit in matige getraindheid, naieve en optimistische instelling (de benen voelde zo goed dus waarom zou ik doseren).
Snap dat het topic hier wel over gaat, maar de doorsnee marmotte ganger blinkt uit in matige getraindheid, naieve en optimistische instelling (de benen voelde zo goed dus waarom zou ik doseren).
Alstublaft.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb de Alp alleen aan het einde van de Marmotte gereden en als ik het me goed herinner heb ik er 1 uur 27 over gedaan, met dus 39-25. Markie was een beetje dood, maar goed ik begon wel een uurtje (of meer) eerder aan de klim dan jij. Ik had me gewoon volledig opgeblazen door te lang met de 1e groep op de Glandon mee te rijden wat ik destijds dus niet kon. Ik hoop volgend jaar weer te rijden, doe ik weer hetzelfde alleen hoop ik dat ik me dan niet opblaas.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
haha, dood op de Alp kan ik me ook nog wel wat van herinneren ja. Zelf kwam ik twee jaar geleden over de finisch, drukte m'n fiets in iemand z'n handen, sprong over 't hek en ja hoor: midden op de weg stond ik te kotsen!
Zelf zit ik er ook sterk aan te denken om het as jaar te rijden, zullen we de Marmotte maar omdopen tot forumtocht?
Zelf zit ik er ook sterk aan te denken om het as jaar te rijden, zullen we de Marmotte maar omdopen tot forumtocht?
Alp d'Huez53:15 schreef:haha, dood op de Alp kan ik me ook nog wel wat van herinneren ja. Zelf kwam ik twee jaar geleden over de finisch, drukte m'n fiets in iemand z'n handen, sprong over 't hek en ja hoor: midden op de weg stond ik te kotsen!
Nou liever niet, dan moet ik bij elke beklimming op jullie wachten, hahaha, geintje... Ik zie die Marmotte echt als een lange individuele tijdrit.... Dat viel me ook onderweg op; nog nooit in zo'n groot peleton gereden dat zo stil was.... iedereen was zo geconcentreerd met zichzelf bezig, er werd totaal niet met elkaar gekletst, zelfs niet op de vlakke stukken, .....niet bepaald een gezellige toertocht te noemen De camping was overigens wel erg leuk, allemaal fietsgekken bijelkaar!
De Marmotte is een fantastische rit; dat velen de laatste berg onderschatten is zonder meer een feit. Heb mijn tijd op de Alpe niet geklokt tijdens de Marmotte maar het zal ook ongeveer 1.30 zijn geweest.
Ik denk niet dat ik de man met de hamer ooit zó hard ben tegenkomen. Ik kon echt niet meer, ik wist amper meer wat ik deed; ik was volledig uitgeput. Toen ik weer naar beneden reed, zag ik dat er mensen waren die het nóg zwaarder hadden dan ik. Ik reed overigens met 34x25, maar ik heb niet de illusie dat ik met 34x27 beter af was geweest!
Ik denk niet dat ik de man met de hamer ooit zó hard ben tegenkomen. Ik kon echt niet meer, ik wist amper meer wat ik deed; ik was volledig uitgeput. Toen ik weer naar beneden reed, zag ik dat er mensen waren die het nóg zwaarder hadden dan ik. Ik reed overigens met 34x25, maar ik heb niet de illusie dat ik met 34x27 beter af was geweest!
-
- Forum-lid
Als je zo kapot zit lijkt het me inderdaad niet dat een 25 of een 27 nog veel uitmaakt. Ok, het is nog iets lichter maar wat er niet meer in zit komt er ook niet uit.
Wat was denk je de oorzaak? Te weinig duurtraining, te hard gereden, niet goed gegeten en gedronken?
Wat was denk je de oorzaak? Te weinig duurtraining, te hard gereden, niet goed gegeten en gedronken?