Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Rabobank in 2009 op Giant

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 29 okt 2007 23:30

simen schreef: Zeker als je de winst moet halen met aantallen is technische voorsprong in de produktie belangrijk om het te winnen van de opkomende economieen.


Gazelle wordt natuurlijk al 'daar' gemaakt.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 30 okt 2007 21:25

Dat klopt ,van grote merken tot stunthandel ,iedereen profiteert van produceren in lage lonenlanden.
Er is dus weinig meer over van de voordelen die dat ooit meebracht.
Je kunt dan nog even doorzoeken naar het allerlaagste lonenland maar dat eindigt in een rat race met uitsluitend verliezers.
Een volgende ontwikkelingsstap is dus dringend nodig wil je als serieus merk blijven bestaan.
Zij is ook tegen

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 31 okt 2007 22:29

De tijdrit fietsen waar ze nu op rijden komen ook bij giant vandaan. Niets italiaans aan dus.
Ben wel benieuwd of gazelle met een eigen frame komt, of dat ze een frame kopen en hun naam erop zetten.

bikeboss
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 08 okt 2006 16:21

bikeboss 01 nov 2007 15:35

Indien Gazelle een carbonframe van een andere constructeur koopt en er gewoon stickers opkleeft, merkt ieder kenner dat binnen de kortste keren. Dat zou enkel de momenteel bestaande vrees bevestigen dat ze zelf niet de vereiste know how in huis hebben en hen in een negatief daglicht plaatsen. Gazelle zal wel voldoende snugger zijn om dat te beseffen.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 04 nov 2007 22:17

De carbonframes van een ander kopen is wel de slechtste optie die ze kunnen kiezen.
Dat heeft geen enkel ander voordeel dan publiciteit.
Het voegt niets toe aan hun belangrijkste bron van inkomsten .
De markt van sportieve en stadsfietsen.
Het volautomatisch vervaardigen van een frame voegt weldegelijk iets aan het geheel toe.
Als dat proces eenmaal opgang gebracht is opent zich een aantrekkelijke mogelijkheid.
Namelijk het binnen korte tijd een topfiets bouwen naar persoonlijke wens(lees:op maat en voorzien van unieke details) van de klant voor een prijs die concurreert met het verre oosten.
Zo een persoonlijke benadering van je klanten zonder het dure handwerk van Nederland ,zonder overschotten of voorraad tekorten.
Daarmee heb je als authentieke fietsfabriek een sterke troef.
Zij is ook tegen

gbrand
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 24 dec 2006 13:46

gbrand 04 nov 2007 22:32

Buch schreef:Ach ik had toch al niets met die italliaanse emotie.
Ben blij dat we weer eens iets van gazelle horen.
En wat het wordt in taiwan gemaakt. Als het maar goed is. Het meeste komt toch uit Azie en Tchechie.
Ik denk dat het uiteindelijk zal leiden tot betere modellen van gazelle.
Een beetje tegenhang tegenover de cube's, focussen, canyons,red bulls van onze oosterburen vindt ik niet verkeert.
Nu maar wachten op de eerste AA carbon special ( met verchroomde rechter liggende achtervork)


De carbon Champion Mondial bestaat al heel lang - compleet met Simplex derailleur en gespleten staande buis. Hoe oud kan dit zijn?

[img=http://www.gbvmanen.demon.nl/plaatjes/f ... 0arbon.JPG]
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1799
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 05 nov 2007 23:18

Gbrand schreef:
Buch schreef:Ach ik had toch al niets met die italliaanse emotie.
Ben blij dat we weer eens iets van gazelle horen.

De carbon Champion Mondial bestaat al heel lang - compleet met Simplex derailleur en gespleten staande buis. Hoe oud kan dit zijn?


Gokje... 1985?
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 05 nov 2007 23:26

simen schreef:De carbonframes van een ander kopen is wel de slechtste optie die ze kunnen kiezen.
Dat heeft geen enkel ander voordeel dan publiciteit.
Het voegt niets toe aan hun belangrijkste bron van inkomsten .
De markt van sportieve en stadsfietsen.


Eh, publiciteit bekent dat Jan met de Pet eerder een Gazelle zal kopen. En of het topmodel nou uit Dieren of uit Taiwan komt, daar zal hij niet eens weet van hebben, en al wist ie t wel: het maakt m niet uit want hij koopt toch een goedkoper model.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 06 nov 2007 21:16

Scepticus schreef:
simen schreef:De carbonframes van een ander kopen is wel de slechtste optie die ze kunnen kiezen.
Dat heeft geen enkel ander voordeel dan publiciteit.
Het voegt niets toe aan hun belangrijkste bron van inkomsten .
De markt van sportieve en stadsfietsen.


Eh, publiciteit bekent dat Jan met de Pet eerder een Gazelle zal kopen. En of het topmodel nou uit Dieren of uit Taiwan komt, daar zal hij niet eens weet van hebben, en al wist ie t wel: het maakt m niet uit want hij koopt toch een goedkoper model.
Dan doe je als merk,wat veel andere merken ook doen .
Namelijk succes naapen
In dat geval zal de commerciele afdeling de dienst uit gaan maken en wordt de ontwikkeling steeds meer in de marge gedrukt.
Dan volgen de saneringen en bezuinigingen elkaar in steeds hoger tempo op.
Met eenheidsworst als het resultaat van dat soort bedrijfspolitiek.
Nee een authentiek fietsenmerk hoort voorop te lopen en in te spelen op nieuwe technische ontwikkelingen en toepassingen uit de industrie.
Mits goed toegepast op het eigen produkt is succes verzekert.
De carbon rage is daar toch wel een duidelijk voorbeeld van.
De merken die dat van het begin goed opgepakt hebben zijn nu de grote spelers.
De anderen moeten met een totaal ander vernieuwend antwoord komen willen ze nog een redelijk bestaansrecht houden.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 07 nov 2007 13:23

simen schreef:Dan doe je als merk,wat veel andere merken ook doen .
Namelijk succes naapen
In dat geval zal de commerciele afdeling de dienst uit gaan maken en wordt de ontwikkeling steeds meer in de marge gedrukt.
Dan volgen de saneringen en bezuinigingen elkaar in steeds hoger tempo op.
Met eenheidsworst als het resultaat van dat soort bedrijfspolitiek.


U beschreef zojuist exact de strategie van Gazelle :)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 07 nov 2007 13:49

In ieder geval hebben ze noch een jaar om wat te bouwen en te laten testen door de Raborenners.
What makes the boat go faster?

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 07 nov 2007 14:20

Gazellig, wat een discussie.
1. is het al zeker dat de Raboploeg gaat rijden op Gazelle?
2. vroeger waren de AA-frames van Gazelle TOP!
3. een Nederlandse ploeg op een Nederlandsmerk, je zou bijna denken dat we gaan lijken op de Fransen?
4. Mijns inziens is er niets mis mee, dat Gazelle in het hogere segment weer mee wil gaan doen.
5. En Gazelle heeft dus toch nog vertrouwen in het wielrennen algemeen, net zoals de Rabo, Vredestein.

Als het inderdaad waar is dan is het wat mij betreft, een goede zet van Gazelle.
Al heb ik zelf niets met het merk!
Gerardo

Plaats reactie