Pagina 8 van 34

Geplaatst: 29 okt 2007 23:30
door scepticus
simen schreef: Zeker als je de winst moet halen met aantallen is technische voorsprong in de produktie belangrijk om het te winnen van de opkomende economieen.


Gazelle wordt natuurlijk al 'daar' gemaakt.

Geplaatst: 30 okt 2007 21:25
door simen
Dat klopt ,van grote merken tot stunthandel ,iedereen profiteert van produceren in lage lonenlanden.
Er is dus weinig meer over van de voordelen die dat ooit meebracht.
Je kunt dan nog even doorzoeken naar het allerlaagste lonenland maar dat eindigt in een rat race met uitsluitend verliezers.
Een volgende ontwikkelingsstap is dus dringend nodig wil je als serieus merk blijven bestaan.

Geplaatst: 31 okt 2007 22:29
door rien
De tijdrit fietsen waar ze nu op rijden komen ook bij giant vandaan. Niets italiaans aan dus.
Ben wel benieuwd of gazelle met een eigen frame komt, of dat ze een frame kopen en hun naam erop zetten.

Geplaatst: 01 nov 2007 15:35
door bikeboss
Indien Gazelle een carbonframe van een andere constructeur koopt en er gewoon stickers opkleeft, merkt ieder kenner dat binnen de kortste keren. Dat zou enkel de momenteel bestaande vrees bevestigen dat ze zelf niet de vereiste know how in huis hebben en hen in een negatief daglicht plaatsen. Gazelle zal wel voldoende snugger zijn om dat te beseffen.

Geplaatst: 04 nov 2007 22:17
door simen
De carbonframes van een ander kopen is wel de slechtste optie die ze kunnen kiezen.
Dat heeft geen enkel ander voordeel dan publiciteit.
Het voegt niets toe aan hun belangrijkste bron van inkomsten .
De markt van sportieve en stadsfietsen.
Het volautomatisch vervaardigen van een frame voegt weldegelijk iets aan het geheel toe.
Als dat proces eenmaal opgang gebracht is opent zich een aantrekkelijke mogelijkheid.
Namelijk het binnen korte tijd een topfiets bouwen naar persoonlijke wens(lees:op maat en voorzien van unieke details) van de klant voor een prijs die concurreert met het verre oosten.
Zo een persoonlijke benadering van je klanten zonder het dure handwerk van Nederland ,zonder overschotten of voorraad tekorten.
Daarmee heb je als authentieke fietsfabriek een sterke troef.

Geplaatst: 04 nov 2007 22:32
door gbrand
Buch schreef:Ach ik had toch al niets met die italliaanse emotie.
Ben blij dat we weer eens iets van gazelle horen.
En wat het wordt in taiwan gemaakt. Als het maar goed is. Het meeste komt toch uit Azie en Tchechie.
Ik denk dat het uiteindelijk zal leiden tot betere modellen van gazelle.
Een beetje tegenhang tegenover de cube's, focussen, canyons,red bulls van onze oosterburen vindt ik niet verkeert.
Nu maar wachten op de eerste AA carbon special ( met verchroomde rechter liggende achtervork)


De carbon Champion Mondial bestaat al heel lang - compleet met Simplex derailleur en gespleten staande buis. Hoe oud kan dit zijn?

[img=http://www.gbvmanen.demon.nl/plaatjes/f ... 0arbon.JPG]

Geplaatst: 05 nov 2007 23:18
door herera
Gbrand schreef:
Buch schreef:Ach ik had toch al niets met die italliaanse emotie.
Ben blij dat we weer eens iets van gazelle horen.

De carbon Champion Mondial bestaat al heel lang - compleet met Simplex derailleur en gespleten staande buis. Hoe oud kan dit zijn?


Gokje... 1985?

Geplaatst: 05 nov 2007 23:26
door scepticus
simen schreef:De carbonframes van een ander kopen is wel de slechtste optie die ze kunnen kiezen.
Dat heeft geen enkel ander voordeel dan publiciteit.
Het voegt niets toe aan hun belangrijkste bron van inkomsten .
De markt van sportieve en stadsfietsen.


Eh, publiciteit bekent dat Jan met de Pet eerder een Gazelle zal kopen. En of het topmodel nou uit Dieren of uit Taiwan komt, daar zal hij niet eens weet van hebben, en al wist ie t wel: het maakt m niet uit want hij koopt toch een goedkoper model.

Geplaatst: 06 nov 2007 21:16
door simen
Scepticus schreef:
simen schreef:De carbonframes van een ander kopen is wel de slechtste optie die ze kunnen kiezen.
Dat heeft geen enkel ander voordeel dan publiciteit.
Het voegt niets toe aan hun belangrijkste bron van inkomsten .
De markt van sportieve en stadsfietsen.


Eh, publiciteit bekent dat Jan met de Pet eerder een Gazelle zal kopen. En of het topmodel nou uit Dieren of uit Taiwan komt, daar zal hij niet eens weet van hebben, en al wist ie t wel: het maakt m niet uit want hij koopt toch een goedkoper model.
Dan doe je als merk,wat veel andere merken ook doen .
Namelijk succes naapen
In dat geval zal de commerciele afdeling de dienst uit gaan maken en wordt de ontwikkeling steeds meer in de marge gedrukt.
Dan volgen de saneringen en bezuinigingen elkaar in steeds hoger tempo op.
Met eenheidsworst als het resultaat van dat soort bedrijfspolitiek.
Nee een authentiek fietsenmerk hoort voorop te lopen en in te spelen op nieuwe technische ontwikkelingen en toepassingen uit de industrie.
Mits goed toegepast op het eigen produkt is succes verzekert.
De carbon rage is daar toch wel een duidelijk voorbeeld van.
De merken die dat van het begin goed opgepakt hebben zijn nu de grote spelers.
De anderen moeten met een totaal ander vernieuwend antwoord komen willen ze nog een redelijk bestaansrecht houden.

Geplaatst: 07 nov 2007 13:23
door scepticus
simen schreef:Dan doe je als merk,wat veel andere merken ook doen .
Namelijk succes naapen
In dat geval zal de commerciele afdeling de dienst uit gaan maken en wordt de ontwikkeling steeds meer in de marge gedrukt.
Dan volgen de saneringen en bezuinigingen elkaar in steeds hoger tempo op.
Met eenheidsworst als het resultaat van dat soort bedrijfspolitiek.


U beschreef zojuist exact de strategie van Gazelle :)

Geplaatst: 07 nov 2007 13:49
door Livio Livius
In ieder geval hebben ze noch een jaar om wat te bouwen en te laten testen door de Raborenners.

Geplaatst: 07 nov 2007 14:20
door gerardo
Gazellig, wat een discussie.
1. is het al zeker dat de Raboploeg gaat rijden op Gazelle?
2. vroeger waren de AA-frames van Gazelle TOP!
3. een Nederlandse ploeg op een Nederlandsmerk, je zou bijna denken dat we gaan lijken op de Fransen?
4. Mijns inziens is er niets mis mee, dat Gazelle in het hogere segment weer mee wil gaan doen.
5. En Gazelle heeft dus toch nog vertrouwen in het wielrennen algemeen, net zoals de Rabo, Vredestein.

Als het inderdaad waar is dan is het wat mij betreft, een goede zet van Gazelle.
Al heb ik zelf niets met het merk!