Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 01 jun 2008 23:49

Bull schreef:Vond de bel eigenlijk op een mooie plek zitten. Mijn stuur heb ik nu helemaal vrij...;-)


Tip: Aan je zadelpen, kort onder zadel. Je ziet 'm niet en als je de bel nodig hebt ben je er snel bij
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

brillie
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mei 2008 16:39

brillie 03 jun 2008 00:03

Bull schreef:Na ruim 4000 km weer wat pics....

Stuurlint had wat dieper rood gemogen. Dit ga ik binnenkort rechtzetten. De Keo's zijn een enorme verbetering tov mijn vorige Look's. Ben nog op zoek naar een mooi licht wielsetje. Zit aan Fulcrum red te denken......

Nog een overzichtje van de specs:
Specs.:
Frame: Alu 6061 (64 cm) triple butted
Cranks: Ultegra (52-39-30)
Fd: Ultegra
Rd: Ultegra
Cassette: Ultegra 12-25 (10-speed)
Wheels: Mavic CXP33
Spaken: rvs 36
Brakes: Ultegra
Zadelpen: Ritchey
Zadel: SQ lab 612
Stuur: ITM super 330 oversized 44 cm (c-c)
Stuurpen: PRO XLT
Shifters: Ultegra
Naven: Ultegra
Pedals: Look Keo Sprint (red)


Inderdaad stuurlint iets te rood. Verder vind ik dit een pracht fiets. Die van mij (Bulls 600pro) komt echt nog op de foto. Hij rijdt fantastisch en messcherp.
Ik heb er alleen nog geen tijd voor gehad om foto te maken.
Live life to the fullest

fikkiezero
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2008 13:13

fikkiezero 03 jun 2008 15:51

Sinds een klein weekje nu ben ik ook trotse bezitter van een Bulls Desert Falcon. Ik dacht model 2008, maar ik zie perfect dezelfde fiets hierboven aangeduid staan als het model van 2009 dus dan heb ik waarschijnlijk ook model 2009. De afmontage is identiek aan de vorige Desert Falcon die hier gepost is geweest.

Afbeelding

Ik heb nog plaats voor een drinkbushouder, maar eerst maar eens afwachten of ik die ene voldoende gebruik. Ik weet niet of de drinkbus van Rabo daar echt goed bij past, maar de bus an sich vind ik wel erg mooi (tijdens de driedaagse De Panne zat Rabobank op 500 meter van ons huis, dus maar even drinkbus gaan vragen :) ).

Fietscomputertje is een Sigma BC 2006 MHR. De hoogtemeter daarop is meer een fantasietje, werkt ongeveer maar niet heel precies. De thermometer en hartslagmeter werken dan wel weer perfect, en natuurlijk heb je dan nog talloze functies die ik hier niet allemaal ga opnoemen.


Ik heb er nog maar 1 toertje van 16km mee kunnen doen, vanwege slecht weer hier en examens. De klikpedalen waren even wennen maar ondertussen ben ik er toch - ongeveer - mee weg. Topfiets :) .

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 03 jun 2008 16:32

Mooie fiets, aan het balhoofd te zien ook een redelijk formaat ?
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

fikkiezero
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2008 13:13

fikkiezero 03 jun 2008 16:42

Daar ben ik zelf van verschoten. Het is een maat 62, ondanks het feit dat ik maar 1m83 ben. Maar alles is goed opgemeten, en ik zit er wel perfect op. De Fietsenmaker zei zelf dat hij nog niet veel mensen met dergelijk lange binnenbeenlengte is tegengekomen :) .

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 03 jun 2008 17:12

Mooie fiets Fikkiezero, hopelijk ga je niet fietsen met de gebruikte kettinglijn (Grote blad voor en grootste tandwiel achter)...

Wat voor pedalen heb je erop?
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

lightweight
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:20

lightweight 03 jun 2008 17:31

Bull schreef:Gefeliciteerd lightweight! Welcome to the club. Goeie keus! Veel veilige fiets km's gewenst!
Ben benieuwd hoe die wielen zich houden. Hoe zwaar ben je?

Btw bij welke vereniging roei je?

...

Hey Bull! Weeg rond de 73,5, dus dat moeten de wielen wel houden lijkt me ;) Begreep wel dat er met de vorige wielset veel problemen waren, gelukkig is die dan ook vervangen.

Roei bij Triton in Utrecht. Ennuh, Lightweight oftewel 'Vo Licht :p

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 03 jun 2008 22:42

@watikjebrom, ik heb de bel aan de zadelpen bevestigd.....

Afbeelding

Bedankt voor de tip!
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

brillie
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mei 2008 16:39

brillie 03 jun 2008 23:23

Hallo,

Hier zijn ze dan eindelijk, de foto's.
Hij rijdt echt super en zo ziet hij er ook uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben blij;);):rolleye:
Live life to the fullest

Gebruikersavatar
bull
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:38

Gebruikersavatar bull 03 jun 2008 23:39

Mooi fietsie! Bij Morsink gekocht toch? Geniet ervan en veel veilige km's toegewenst!

Waarom spd pedalen en geen spd-sl? Wielsetje upgraden is denk ik je eerst volgende project..;-)

O ja, dat zadeltasje kan echt niet...;-)
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 872
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 04 jun 2008 00:34

Mooi fietsje, Ik heb hem ook alleen hier en daar wat kleine aanpassingen gedaan.

Zal binnenkort weer even plaatjes schieten!
Opgeven is geen optie!

fikkiezero
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2008 13:13

fikkiezero 04 jun 2008 00:38

Bull schreef:Mooie fiets Fikkiezero, hopelijk ga je niet fietsen met de gebruikte kettinglijn (Grote blad voor en grootste tandwiel achter)...

Wat voor pedalen heb je erop?


Ketting lag zo om de foto's te maken, hele serie geschoten en ik vind ze mooier als de ketting mooi "recht" hangt.

Van de pedalen die erop zitten heb ik niet echt een idee, ze hoorden bij de promotie van de schoenen: schoenen zijn die limited edition van de Shimano R099 met dan voor 1 symbolische euro de klikpedalen erbij.

Hij bolt wel zalig, en met klikpedalen rijden geeft een goed gevoel. Nu kan je eindelijk "cirkels" draaien :) . Prachtmerk toch, Bulls :) .

Plaats reactie