Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het Grote Dopings Topic

paashaas
Forum-lid

paashaas 06 sep 2007 22:07

dutchflandrien schreef:
paashaas schreef:
dutchflandrien schreef:
maar waarchijnlijk indirect wel. minder eetlust is minder eten, is wat minder gewicht dat je mee moet sleuren, kan handig zijn op een hellend vlak of niet.

Schaf de boterhammen met choco dan ook maar af. Want als je thuis komt van een training en je eet een boterham met choco, vul je je suikers een beetje aan en dat is ook prestatiebevorderend! :rolleye:

dat zie je toch verkeerd. je vult tekorten aan op natuurlijke wijze. je zal hoogstend op je gewone niveau terugkeren.

Het is zoals Amclassic-fan zegt: dat middel staat voor een reden op de dopinglijst. En die reden is volgens mij niet: omdat je er makkelijker van afvalt.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 06 sep 2007 22:16

Daniel1975 schreef:
AMSTERDAM - Alejandro Valverde wordt door de Internationale Wielerunie (UCI) ervan beschuldigd dat hij op 23 juni een 'out of competition'-controle heeft gemist. Volgens de website todociclismo.com heeft de Spanjaard tien dagen de tijd om zijn onschuld te bewijzen.

De nummer zes van de Tour de France heeft een e-mail ontvangen, waarin de UCI bericht dat een controleur op de 23e voor zijn huis voor een dichte deur kwam te staan. Op dat moment zat Valverde in Eindhoven voorde ploegentijdrit. "We hebben op 12 juni een fax gestuurd naar de UCI, waarin stond dat Alejandro op 23, 24 en 25 juni present zou zijn in Eindhoven. De UCI was dus op de hoogte van zijn 'where-abouts'.

Daarbij komt dat hij in Eindhoven een dopingcontrole heeft ondergaan", vertelde Valverdes manager, Sánchez Sabater. "We zullen daarom tegen iedereen die Alejandro in diskrediet probeert te brengen, actie ondernemen, inclusief de UCI. Hij wil er alles aan doen om zijn onschuld te bewijzen."
Wat een belachelijke bende bij de UCI. Benieuwd welke complottheorie over die vreselijk slechte, verdorven wielrenners er nu weer bedacht wordt......

Persoonlijk denk ik dat, net zoals het geval Rasmussen/Rabo onder druk van de Tourdirectie, dit geval Valverde een actie is van de UCI onder druk van de organisatie in Stuttgart. Die organisatie had namelijk al eerder gemeld dat Valverde niet welkom was op het WK en daarna is er sprake van de het WK niet dreigt door te gaan ineens gaat het wel weer door en vlak daarna komt de UCI ineens met conclusies van een rapport wat al meer dan een jaar in hun bezit is.
Bij nader onderzoek door de Spaanse bond blijkt dat er niets nieuws in de documenten zit. Het stinkt echt aan alle kanten, als ze het zo willen manipuleren kunnen ze beter maar een verkiezing van de wereldkampioen houden.
Als ik Valverde was klaagde ik ze van alle kanten aan, het is toch van de zotte dat een overkoepelende organisatie zo maar iemand gaat eruit pikken en vermelden dat ze denken dat er iets mis is. Als Valve al in het Puerto dossier te vinden is dan staan toch nog zeker een 40 tal andere renners in waar je niets van hoort.
Afbeelding

dutchflandrien
Forum-lid

dutchflandrien 06 sep 2007 22:18

Daniel1975 schreef:Ohnee, die gasten zijn waarschijnlijk terecht gepakt. Dit gerucht gaat al een paar jaar rond in het amateurcircuit. En ik denk dat er vrijwel geen enkele coureur die ooit veroordeeld is op basis van positieve controles ten onrechte is veroordeeld. Alleen het gemekker dat iedereen gebruikt.....dat hangt mij de keel uit.

ja en het doping gebruik?

dat stopt natuurlijk bij de prof's!!
RIDLEY the speed weapon

paashaas
Forum-lid

paashaas 06 sep 2007 22:25

dutchflandrien schreef: ja en het doping gebruik?

Pfff. Wie heeft dat beweerd? Daniel al niet denk ik.

Waarom leg je zo vaak mensen woorden in de mond?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 sep 2007 10:09

dutchflandrien schreef:
Daniel1975 schreef:Ohnee, die gasten zijn waarschijnlijk terecht gepakt. Dit gerucht gaat al een paar jaar rond in het amateurcircuit. En ik denk dat er vrijwel geen enkele coureur die ooit veroordeeld is op basis van positieve controles ten onrechte is veroordeeld. Alleen het gemekker dat iedereen gebruikt.....dat hangt mij de keel uit.

DF, je begint mij een beetje de keel uit te hangen (en ja, ik weet dat dat als moderator een not done uitspraak is). Ik heb NOOIT maar dan ook NOOIT ergens geschreven dat doping stopt bij het profwielrennen. Sterker nog, ik weet zeker dat er gebruikt wordt in het amateur A/B peloton.
Je legt woorden in de mond, verdraait zaken en grijpt elke mogelijkheid aan om weer eens even lekker tegen de wedstrijdrenners te schoppen. Doe jezelf en ons een lol en beperk je eens tot de feiten. Is iedereen die dit jaar een koers, cyclo of grote ronde heeft gewonnen iemand die gebruikt heeft? Daar zou ik graag jouw antwoord op hebben....

Je maakt het leven voor jezelf een stuk makkelijker als je eens uitgaat van het goede in de mens ipv het slechte. In een volwassen rechtsstaat is iemand onschuldig tot zijn schuld is bewezen, lijkt mij niet dat wielrenners daar een uitzondering op hoeven te zijn.
Less is bore

dutchflandrien
Forum-lid

dutchflandrien 07 sep 2007 18:51

Daniel1975 schreef:
dutchflandrien schreef:

DF, je begint mij een beetje de keel uit te hangen (en ja, ik weet dat dat als moderator een not done uitspraak is). Ik heb NOOIT maar dan ook NOOIT ergens geschreven dat doping stopt bij het profwielrennen. Sterker nog, ik weet zeker dat er gebruikt wordt in het amateur A/B peloton.
Je legt woorden in de mond, verdraait zaken en grijpt elke mogelijkheid aan om weer eens even lekker tegen de wedstrijdrenners te schoppen. Doe jezelf en ons een lol en beperk je eens tot de feiten. Is iedereen die dit jaar een koers, cyclo of grote ronde heeft gewonnen iemand die gebruikt heeft? Daar zou ik graag jouw antwoord op hebben....

Je maakt het leven voor jezelf een stuk makkelijker als je eens uitgaat van het goede in de mens ipv het slechte. In een volwassen rechtsstaat is iemand onschuldig tot zijn schuld is bewezen, lijkt mij niet dat wielrenners daar een uitzondering op hoeven te zijn.

weet je wat mij en velen de keel uithangt. altijd maar dat ontkennen van doping in het profpeleton door "wedstrijdrenners"

het is maar al te duidelijk dat bepaalde mensen bevooroordeeld zijn. jij bent daar zeker een van. uit je reacties blijkt duidelijk dat je een wedstrijdrenner bent.

Ik ben gewoon een objectief iemand die uitkomt voor zijn mening. het feit dat er regelmatig berichten over doping in de pers komen getuigt aleen maar van het groot probleem van de doping in de sport. Blijven jullie maar ontkennen.

Op je vraag antwoord ik, natuurlijk gebruikt niet iedereen. Alleen wordt het vandaag de dag zeer moeilijk om de "niet"valsspelers er van tussen te halen.

Het feit dat er meer renners en begeleiders gepakt worden in het amateur milieu en daaronder heeft aleen maar te maken met de georganiseerdheid. Het is net zoals in het misdaad circuit. de kleine kriminelen worden vroeg of laat wel opgepakt. Maar de proffesionele georganiseerde misdaad gaat gewoon door) Dit is in de wielersport net zo. Het feit dat jij mij altijd maar weer beschuldigd van het "chargeren" in dit topic is daar ook een bewijs van je visie als actief wedstrijd renner; . Ik verzin de onderwerpen niet. ze komen vanzelf naar boven in de sport. als je dat niet ziet dan ben je net een "diode". Het enige waarvan je me kan beschuldigen is het feit dat ik soms te enthousiast inga op de "zaken"

zoals al eerder gezegd door verschillende mensen. spreek je niet graag over doping, negeer dan deze topic
RIDLEY the speed weapon

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 sep 2007 21:19

Geef mij nu eens 2, nee nog makkelijker, 1 volledig verhaal van mij waarin ik ontken dat er doping wordt gebruikt in het peloton? Er is hier namelijk NIEMAND die ontkent dat er een probleem is. Je legt dingen in de mond van anderen, dat moet je niet doen. Je maakt de discussie onzuiver op die manier. Het enige wat ik structureel stel is dat iemand onschuldig is tot zijn of haar schuld is aangetoond.

En wat betreft het gebruik in het amateurmilieu; hoeveel weet je er feitelijk van en hoeveel zaken zijn er dan wel niet aan het licht gekomen? Jij schrijft "Het feit dat er meer renners en begeleiders gepakt worden in het amateur milieu en daaronder heeft aleen maar te maken met de georganiseerdheid." Daarmee suggereer je dat er een opkomend aantal mensen gepakt zijn. Ik hoor graag concrete voorbeelden.

En ik spreek "best graag" over doping hoor (helaas is het nodig). Voelt bijna als een plicht om de doorgeslagen discussie zo af en toe eens te nuanceren.
Less is bore

dutchflandrien
Forum-lid

dutchflandrien 07 sep 2007 21:54

Daniel1975 schreef:Geef mij nu eens 2, nee nog makkelijker, 1 volledig verhaal van mij waarin ik ontken dat er doping wordt gebruikt in het peloton? Er is hier namelijk NIEMAND die ontkent dat er een probleem is. Je legt dingen in de mond van anderen, dat moet je niet doen. Je maakt de discussie onzuiver op die manier. Het enige wat ik structureel stel is dat iemand onschuldig is tot zijn of haar schuld is aangetoond.

En wat betreft het gebruik in het amateurmilieu; hoeveel weet je er feitelijk van en hoeveel zaken zijn er dan wel niet aan het licht gekomen? Jij schrijft "Het feit dat er meer renners en begeleiders gepakt worden in het amateur milieu en daaronder heeft aleen maar te maken met de georganiseerdheid." Daarmee suggereer je dat er een opkomend aantal mensen gepakt zijn. Ik hoor graag concrete voorbeelden.

En ik spreek "best graag" over doping hoor (helaas is het nodig). Voelt bijna als een plicht om de doorgeslagen discussie zo af en toe eens te nuanceren.
lees je eigen post's maar eens, dat zegt meer dan genoeg.
van het amateurmilieu. lees de kranten maar van het afgelopen jaar. dat zegt genoeg. concrete voorbeelden genoeg. op alle niveau's. Het feit dat jij doping een doorgeslagen discussie noemt, dat zegt genoeg. minimaliseren noemt men dat. Als er iemand iets onzuiver maakt, dan zijn het de renners zelf wel. Voorbeelden te over en er komen er nog dagelijks bij.

maar genoeg gezeverd. Ik ga echt voor jou niet alle gevallen opnieuw opsommen.
lees de posts maar op alle wieler fora. stof en voorbeelden genoeg.
RIDLEY the speed weapon

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 sep 2007 22:54

Kijk, daar was ik al bang voor. Ik heb tot op heden altijd concrete gevallen en zaken gebruikt ter ondersteuning van mijn betogen. Nu wordt jou gevraagd om eveneens concrete voorbeelden te noemen en dan blijft het angstvallig stil. Ik durf te stellen dat ik best weet wat er speelt in het amateurwereldje en zit dan ook met smart te wachten op al die concrete voorbeelden die dit jaar naar buiten zijn gekomen. Als je wel de moeite neemt om steeds een ruim betoog te tikken kan het opsommen van een paar concrete gevalletjes (in de door jou genoemde amateurwereld) toch geen grote moeite zijn?

En als jij meent uit mijn posts te filteren dat ik ontken dat er doping wordt gebruikt in de meest brede zin van de wielersport dan moet je ze nog maar eens goed nalezen. Dan leest er hier maar een met een gekleurde bril en dat ben jij!
Less is bore

dutchflandrien
Forum-lid

dutchflandrien 08 sep 2007 00:48

Daniel1975 schreef:Kijk, daar was ik al bang voor. Ik heb tot op heden altijd concrete gevallen en zaken gebruikt ter ondersteuning van mijn betogen. Nu wordt jou gevraagd om eveneens concrete voorbeelden te noemen en dan blijft het angstvallig stil. Ik durf te stellen dat ik best weet wat er speelt in het amateurwereldje en zit dan ook met smart te wachten op al die concrete voorbeelden die dit jaar naar buiten zijn gekomen. Als je wel de moeite neemt om steeds een ruim betoog te tikken kan het opsommen van een paar concrete gevalletjes (in de door jou genoemde amateurwereld) toch geen grote moeite zijn?

En als jij meent uit mijn posts te filteren dat ik ontken dat er doping wordt gebruikt in de meest brede zin van de wielersport dan moet je ze nog maar eens goed nalezen. Dan leest er hier maar een met een gekleurde bril en dat ben jij!

nogmaals concrete gevallen genoeg. zie de affaire rond dedecker, nu die russiche beloften, al de toppers in den armstrong tijdperk zijn ondertussen al tegen de doping lamp gelopen. en jullie nog steeds roepen dat armstrong zuiver was. al zijn naaste concurrenten zijn ondertussen al beschuldigd op betrapt op doping. en armstrong reed ze al die jaren naar huis!!!! .

zeg nu zelf, je bent een meester in het ontwijken van inhoudelijke feiten van mijn post's, trekt ze uit de context en gaat dan op een detail verder, maar de essentie ontwijk je. Het valt nog mee dat je niet over spelfouten begint.

voila voor mij einde discussie. antwoord eens wat inhoudelijker over b.v die russische beloften, de miserie bij t-mobile, Astana enz, enz, het medicamenten gebruik in het peleton enz,enz. kortom kijk zelf eens niet door die coureursbril maar reageer eens op de voldongen feiten die steeds maar weer naar buiten komen.
RIDLEY the speed weapon

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 sep 2007 19:58

DF, LEES EENS GOED!!!!! Jij roept het volgende:
lees je eigen post's maar eens, dat zegt meer dan genoeg.
van het amateurmilieu. lees de kranten maar van het afgelopen jaar. dat zegt genoeg. concrete voorbeelden genoeg. op alle niveau's.
Dus ik vraag naar die concrete zaken in het amateurmilieu en jij komt met T-Mobile, Astana, Armstrong...dat zijn in mijn ogen geen amateurs maar profs!
Die Russische beloften zijn inderdaad gepakt, niemand die dat hier ontkent. En zoals ik al eerder aangaf; als mensen daadwerkelijk gepakt zijn mogen ze van mij hangen aan de hoogste galg. Zal er geen traan om laten.
Maar jij grijpt elke gelegenheid aan om te roepen dat alle renners gebruiken, en daar kan ik heel, heel erg boos om worden. Dat is bijzonder onsportief, oneerlijk en eigenlijk gewoon stompzinnig. De winnaars van de Marmotte/Dolomietenmarathon/Criq/etc hebben ook gebruikt zeker? Want ja, die zijn de besten geweest afgelopen seizoen.

Verder sluit ik mij aan bij GastheerG. Wijze woorden die de kern raken. Meelopen in de massahysterie is makkelijk.
Less is bore

Plaats reactie