Pagina 8 van 15

Geplaatst: 11 jan 2008 14:38
door amclassic-fan
En de bedenkingen over de aerodynamica van de wielen blijken te kloppen:
http://idata.over-blog.com/0/02/72/10/T ... wheels.jpg

Ze hebben het voor elkaar gekregen om het wiel nog slechter te laten schoren dan de ES'en. De R-sys staat met kop en schouders bovenaan als 't aankomt op zoveel mogelijk drag.

Geplaatst: 11 jan 2008 15:00
door vip32
leuk grafiekje amclassic, weet jij misschien (met al je ervaring) waar de ksyrium sl's 2008 thuishoren in dat rijtje. zit erover te denken die te nemen op me nieuwe fiets, maar het moet wel een beetje knap rijden voor dat geld ;)

Geplaatst: 11 jan 2008 15:08
door amclassic-fan
Dat is volgens mij hetzelfde wiel als de ES alleen dan met andere kleurtjes. De carbon voornaaf is bij de ES niet meer dan een sticker en dat lijkt weer 't zelfde te zijn de Premium van 08.

Geplaatst: 11 jan 2008 15:10
door vip32
Amclassic-fan schreef:Dat is volgens mij hetzelfde wiel als de ES alleen dan met andere kleurtjes. De carbon voornaaf is bij de ES niet meer dan een sticker en dat lijkt weer 't zelfde te zijn de Premium van 08.


hier http://www.dk-content.de/tour/premium-p ... r_0605.pdf wel wat gevonden over de SL, maar helaas geen aerodynamic in de test

dit in tegenstelling tot de test het jaar daarop (zonder SL)
http://www.dk-content.de/tour/premium-p ... r_0606.pdf

Geplaatst: 11 jan 2008 15:20
door vip32
wat is er trouwens gebeurt met de mavic aksium (serie?)? die vindt ik niet meer terug op de mavic site, maar nog wel in veel (oude) tests. die komen er vaak beter uit dan menig ksyrium.

Geplaatst: 11 jan 2008 16:25
door auke
bij 45km/h zullen de verschillen al een stuk minder zijn, laat staan bij 30-35-40km/h. en al helemaal verwaarloosbaar bij fietsen in de bergen...., maar aan de andere kant hadden ze die stokjes ook wel wat platter kunnen maken. Iemand trouwens enig idee waarom die spaken zo rond en dik zijn gemaakt?

Geplaatst: 13 jan 2008 11:17
door paulusr3
In de grote wielentest op Roues Artisanale komen ze ook als slechste wiel naar voren in de aerodynamica test.

http://www.rouesartisanales.com/article-15505311.html

Geplaatst: 13 jan 2008 20:06
door kxlight
paulusR3 schreef:In de grote wielentest op Roues Artisanale komen ze ook als slechste wiel naar voren in de aerodynamica test.

http://www.rouesartisanales.com/article-15505311.html


Is dat niet dezelfde test?


Maar waarom maakt menigeen er een 'probleem' van dat deze R-SYS wielen niet aerodynamisch zijn. Daarvoor heeft Mavic ze toch ook niet op de markt gezet. Daarvoor hebben ze de cosmic carbon xyz toch.

Geplaatst: 13 jan 2008 20:13
door amclassic-fan
Omdat de wielen van de concurentie dat wel zijn? Cosmic carbon weegt meer dan 1800 gram... Waarom zou je €900 aan een wielset uitgeven die in alle opzichten slechter is dan een set van €600?

Geplaatst: 13 jan 2008 20:48
door paulusr3
KXlight schreef:
paulusR3 schreef:
Maar waarom maakt menigeen er een 'probleem' van dat deze R-SYS wielen niet aerodynamisch zijn. Daarvoor heeft Mavic ze toch ook niet op de markt gezet. Daarvoor hebben ze de cosmic carbon xyz toch.


Helemaal gelijk in. Wie een strak setje zoekt om mee bergop te knallen heeft met de R-SYS set zeker geen slechte wielen, lijkt me zo!

Geplaatst: 09 feb 2008 16:05
door baz
nu heb ik 7 pagina's R-sys door geploegd maar echt heel wijzer ben ik niet geworden. Veel 'harde' statements waarvan niet duidelijk is waarop die zijn gebaseerd.
Bijvoorbeeld dat de campa Shalam Ultra zoveel beter zijn dan de R-sys betreffende de kwaliteit? Hoezo dan? Ik heb beide sets in de winkel gezien en de afwerking van de R-sys doet zeker niet onder voor die van Shalam. Is materiaal keuze anders van Campa beter? (niet dat ik daar iets bijzonders aan kon zien in de winkel).
Was is zo bijzonder aan de 'Campa kwaliteit'??