Fietsen rond het meer van Annecy
't is eigenlijk meer bedoeld voor mijn vrouw als ik volgend jaar met haar moest op vakantie gaan.
Het gedeelte van in Menthon tot Annecy heb ik dit jaar met mijn fietsmaat gedaan ( rustig gefietst).
Ik ben ook niet meer ( 51 ondertussen al) de fietser die naar Annecy gaat om mij te "pletter" te rijden, maar dagelijks een colletje of twee beklimmen en tussen de cols door niks forceren dat zie ik wel zitten.
Als iki zo een "Arpettaz" en een "forclaz" opgefietst heb is mijn bakje al goed gevuld!
In elk geval , heerlijke fietsstreek, je voorstellingen van de schoonheid van de streek waren niets overdreven.
Het gedeelte van in Menthon tot Annecy heb ik dit jaar met mijn fietsmaat gedaan ( rustig gefietst).
Ik ben ook niet meer ( 51 ondertussen al) de fietser die naar Annecy gaat om mij te "pletter" te rijden, maar dagelijks een colletje of twee beklimmen en tussen de cols door niks forceren dat zie ik wel zitten.
Als iki zo een "Arpettaz" en een "forclaz" opgefietst heb is mijn bakje al goed gevuld!
In elk geval , heerlijke fietsstreek, je voorstellingen van de schoonheid van de streek waren niets overdreven.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Wil je misschien met een aantal mensen van het fiets forum fietsen, je kan je inschrijven op dit topic:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=239 ... D=GOTOLAST
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=239 ... D=GOTOLAST
Ben je beginner?: Een goede FM maakt je wielerfan
Als je het fietspad rond het meer volgt kom je een onverlichte tunnel tegen.
Levensgevaarlijk
Ik reed deze tunnel in en zag helemaal niets meer. Ik moest afstappen en met mijn hand aan de muur verder lopen. Ik heb de rest van de vakantie gewoon over de weg gereden.
De rest van de omgeving vond ik wel mooi.
Levensgevaarlijk
Ik reed deze tunnel in en zag helemaal niets meer. Ik moest afstappen en met mijn hand aan de muur verder lopen. Ik heb de rest van de vakantie gewoon over de weg gereden.
De rest van de omgeving vond ik wel mooi.
Onverlichte tunnel?
Ik neem aan dat je het tunneltje bij Duingt bedoelt en maar deze is wel degelijk verlicht.
Je moet er gewoon rustig doorheen rijden omdat de overgang van zonnig weer naar het donkere van de tunnel even wennen is voor je ogen, maar gaat prima verder.
Fietspad is in het seizoen best wel druk ja, maar wij gebruikten het om even op het gemak de trappers rond te laten gaan na al het klimwerk, en dan is het goed te doen met de drukte.
Ik neem aan dat je het tunneltje bij Duingt bedoelt en maar deze is wel degelijk verlicht.
Je moet er gewoon rustig doorheen rijden omdat de overgang van zonnig weer naar het donkere van de tunnel even wennen is voor je ogen, maar gaat prima verder.
Fietspad is in het seizoen best wel druk ja, maar wij gebruikten het om even op het gemak de trappers rond te laten gaan na al het klimwerk, en dan is het goed te doen met de drukte.
Ik ken geen onverlichte fietserstunnel op het fietspad....
Wellicht een moment van stroomstoring? Ik heb dat nog nooit meegemaakt en ga er zo'n 300 * per jaar doorheen, als het niet meer is..
Wellicht een moment van stroomstoring? Ik heb dat nog nooit meegemaakt en ga er zo'n 300 * per jaar doorheen, als het niet meer is..
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Vandaag heb ik een rondje gereden dat gewoon verplichte kost MOET zijn als je hier komt fietsen! Annecy - Ugine - Cohennoz - Flumet - Aravis - Thones
Hoogtekaart en map in oranje balk
Als je 'n gps hebt kun je de route downladen. Klik op het aardbol icoontje => gps parcours en vervolgens het download knopje.
Hoogtekaart en map in oranje balk
Als je 'n gps hebt kun je de route downladen. Klik op het aardbol icoontje => gps parcours en vervolgens het download knopje.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Het uitzicht op die Semnoz / Cret du Chatillion (1700 mtr) is echt onovertroffen. Net als de afdaling naar Annecy trouwens
Via Leschaux is hij minder steil. Was er vorig jaar met hier als eerste berg meteen het uitzicht op de Mont Blanc als beloning!
Veel plezier!
Via Leschaux is hij minder steil. Was er vorig jaar met hier als eerste berg meteen het uitzicht op de Mont Blanc als beloning!
Veel plezier!
Ik vertrek morgenochtend vroeg richting Annecy, dit topic heb ik in ieder geval goed doorgenomen en heb er een paar op de lijst staan die er iig aan moeten geloven.
Cret de Chatillon
Col de Leschaux
Col de la Forclaz
Col a L'arpettaz
En ik vond de Col de Cherel nog via internet, die start praktisch vanaf mijn camping straks, weet alleen niet of die tot het eind te rijden is maar dat zien we wel! Niets leuker dan een beetje proberen in een geheel nieuwe (fiets)omgeving.
Foto's volgen over een week of twee!
Cret de Chatillon
Col de Leschaux
Col de la Forclaz
Col a L'arpettaz
En ik vond de Col de Cherel nog via internet, die start praktisch vanaf mijn camping straks, weet alleen niet of die tot het eind te rijden is maar dat zien we wel! Niets leuker dan een beetje proberen in een geheel nieuwe (fiets)omgeving.
Foto's volgen over een week of twee!
"Try not. Do or do not......there is no try"
[quote="andromeda"]Ik vertrek morgenochtend vroeg richting Annecy, dit topic heb ik in ieder geval goed doorgenomen en heb er een paar op de lijst staan die er iig aan moeten geloven.
Cret de Chatillon
Col de Leschaux
Col de la Forclaz
Col a L'arpettaz
[/quote]
Allemaal gedaan, plus Bluffy, Tamie, Marais, Arravis, Croix Fry en nog wat meer. En wat er nog meer op m'n pad komt de komende week..... ik hoop de Gran Bornand en Colombiere.
Cret de Chatillion is een super-afdaling richting Annecy
Het is genieten hier !!!!!
Cret de Chatillon
Col de Leschaux
Col de la Forclaz
Col a L'arpettaz
[/quote]
Allemaal gedaan, plus Bluffy, Tamie, Marais, Arravis, Croix Fry en nog wat meer. En wat er nog meer op m'n pad komt de komende week..... ik hoop de Gran Bornand en Colombiere.
Cret de Chatillion is een super-afdaling richting Annecy
Het is genieten hier !!!!!
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
Laatste twee weken van augustus aan het meer van Annecy gestaan, op camping Europa nabij St. Jorioz. Eerste rit was rond het meer, gelijk Col de la Forclaz gedaan. Niet erg hoog (1200 m), wel redelijk zwaar. Paar dagen daarna via Leschaux de Semnoz beklommen. Via deze kant vind ik het mooist, regelmatig zicht op het dal en het meer. Afdalen door het bos naar Annecy is daarna ook prettig.
Tot slot om gebergte heen naar Thones gereden, leuk dorpje. Via Annecy weer terug. I
Ik heb een heleboel geplande routes nog niet gereden, dus ik moet een keertje terug!
Tot slot om gebergte heen naar Thones gereden, leuk dorpje. Via Annecy weer terug. I
Ik heb een heleboel geplande routes nog niet gereden, dus ik moet een keertje terug!
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006
De vakanties zullen zo langzamerhand weer geboekt zijn, en dit jaar ben ik één van de gelukkigen die aan het meer van Annecy verblijft. Ik ben benieuwd hoeveel forummers deze zomer ook richting Annecy trekken. Zelf ben ik van de partij tussen 17 en 24 juli; we vertoeven op camping l'Ideal in Lathuile. Daarna gaan we nog een week camperen in de Camargue. In deze week gaan we (ik en mijn jongere broer) een poging wagen om de Ventoux te beklimmen (ligt op zo'n 2 uurtjes rijden met de auto).
Ik heb dit topic uitgebreid bekeken en nog wat op internet zitten speuren, en heb nu een colletje of 25 gevonden die me aanspreken. Nu ben ik er helaas maar één week, dus zal ik ze lang niet alle 25 aan kunnen doen. Op mijn (voorlopige) wensenlijstje staan de volgende cols:
- Col de la Forclaz de Montmin
- Col de Bluffy
- Col de l'Arpettaz
- Col de l'Epine
- Crêt de Chatillon
- Col des Aravis
- Col des Saisies
- Signal de Bisanne
Deze cols wil ik sowieso beklimmen, of in ieder geval een poging wagen De bedoeling is om elke dag een tochtje te maken van een kilometer of 80 tot 100. Met één dag een uitschieter waarin we Col de Bluffy, Aravis, Saisies en Col de la Forclaz de Quiege aandoen, dan komen we uit op ong. 120 km.
Ben benieuwd of het ons allemaal gaat lukken, maar we gaan ons in ieder geval goed voorbereiden zodat we veel klimkilometers kunnen maken in onze vakantie.
Ik heb dit topic uitgebreid bekeken en nog wat op internet zitten speuren, en heb nu een colletje of 25 gevonden die me aanspreken. Nu ben ik er helaas maar één week, dus zal ik ze lang niet alle 25 aan kunnen doen. Op mijn (voorlopige) wensenlijstje staan de volgende cols:
- Col de la Forclaz de Montmin
- Col de Bluffy
- Col de l'Arpettaz
- Col de l'Epine
- Crêt de Chatillon
- Col des Aravis
- Col des Saisies
- Signal de Bisanne
Deze cols wil ik sowieso beklimmen, of in ieder geval een poging wagen De bedoeling is om elke dag een tochtje te maken van een kilometer of 80 tot 100. Met één dag een uitschieter waarin we Col de Bluffy, Aravis, Saisies en Col de la Forclaz de Quiege aandoen, dan komen we uit op ong. 120 km.
Ben benieuwd of het ons allemaal gaat lukken, maar we gaan ons in ieder geval goed voorbereiden zodat we veel klimkilometers kunnen maken in onze vakantie.