Voorspellingen Giro 2007
Vandaag een interview in de krant met Mario Aerts, voor de eerste keer in zijn hele carriere heeft hij met 34 x 29 gereden en hij heeft dit verzet nog gebruikt ook !
Toch maar mijn 30x25 nemen als ik ooit in de buurt kom....
Toch maar mijn 30x25 nemen als ik ooit in de buurt kom....
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !
Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 31 Mei 2007
piepolie was vroeger vooral een rittenkaper in de ronde van spanje met enkele mooie einduitslagen meen ik te weten. ik zoek het eens op!
toch maar één rit gewonnen in de ronde van spanje, maar voor een aantal ritzeges in de vuelta heeft hij in ieder geval meegestreden (heriner ik mij). Zijn beste prestatie in een color=#0000ffgrote ronde was in 1999 toen hij achtste in de color=#606420Ronde van Spanje werd. Vanaf color=#0000ff2004 rijdt Piepoli bij color=#0000ffSaunier Duval, waar hij zijn grootste overwinning boekte met een etappe in de Vuelta. en dan nog drie ritzeges in de giro!
piepolie was vroeger vooral een rittenkaper in de ronde van spanje met enkele mooie einduitslagen meen ik te weten. ik zoek het eens op!
toch maar één rit gewonnen in de ronde van spanje, maar voor een aantal ritzeges in de vuelta heeft hij in ieder geval meegestreden (heriner ik mij). Zijn beste prestatie in een color=#0000ffgrote ronde was in 1999 toen hij achtste in de color=#606420Ronde van Spanje werd. Vanaf color=#0000ff2004 rijdt Piepoli bij color=#0000ffSaunier Duval, waar hij zijn grootste overwinning boekte met een etappe in de Vuelta. en dan nog drie ritzeges in de giro!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Weet iemand hier eigenlijk of Piepoli echt zo dramatisch kan tijdrijden als ik verwacht. Want anders vind ik het raar dat Piepoli geen kopman is. Hij is verreweg de beste klimmer van deze Giro en als hij kopman van Saunier Duval was geweest had hij zeker in alle bergetappes tijdwinst gepakt en was hij met de beste mee omhoog gegaan.
Dus of Piepoli is echt slecht in tijdrijden dat hij geen kopman kan zijn, of Saunier Duval heeft in mijn ogen een catastrofale fout gemaakt....
Wat vinden jullie?
Dus of Piepoli is echt slecht in tijdrijden dat hij geen kopman kan zijn, of Saunier Duval heeft in mijn ogen een catastrofale fout gemaakt....
Wat vinden jullie?
Vandaag is morgen alweer gisteren
hier zichtbaar dat er op een compact gereden werd:
http://www.cyclingnews.com/photos/2007/ ... 0717/fs011
http://www.cyclingnews.com/photos/2007/ ... 0717/fs011
Echte klimmers als Piepoli kunnen vaak niet tijdrijden, vandaar dat Simoni idd kopman is. Pantani was ook geen geweldige tijdrijder. Er zijn maar weinigen die én echt goed kunnen klimmen en écht goed kunnen tijdrijden; we hebben het dan meteen over de groten der aarde (Lance, Indurain, Merckx, etc.).
Vaak zie je dat goede klimmers (Pantani, Virenque, Piepoli) in de tijdrit tekort komen en omgekeerd ook (Ullrich, Olano, Gonchar).
Een klassementsrenner is vandaar dan ook vaak een compromis en Di Luca vormt hierop geen uitzondering.
Vaak zie je dat goede klimmers (Pantani, Virenque, Piepoli) in de tijdrit tekort komen en omgekeerd ook (Ullrich, Olano, Gonchar).
Een klassementsrenner is vandaar dan ook vaak een compromis en Di Luca vormt hierop geen uitzondering.
Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 30 Mei 2007
De Kitzbühler Horn... wordt nog wel eens in de Ronde van Oostenrijk beklommen, en is nog ietsje zwaarder dan de Monte Zoncolan. Of ze dan altijd tot de 2000m hoge top rijden, weet ik overigens niet.
Interessant plaatje Buzz, maar mag ik jou vragen wat precies die getallen op de horizontale as van het diagram voorstellen; dat het om de afstand gaat is mij duidelijk, maar wat stellen die getallen 0,1,2,3, etc. (onder de stijgingspercentages) voor?
De Kitzbühler Horn... wordt nog wel eens in de Ronde van Oostenrijk beklommen, en is nog ietsje zwaarder dan de Monte Zoncolan. Of ze dan altijd tot de 2000m hoge top rijden, weet ik overigens niet.
Interessant plaatje Buzz, maar mag ik jou vragen wat precies die getallen op de horizontale as van het diagram voorstellen; dat het om de afstand gaat is mij duidelijk, maar wat stellen die getallen 0,1,2,3, etc. (onder de stijgingspercentages) voor?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Duidelijk nu. Qua lengte is ze dus als ik mij niet vergis korter dan de Zoncolan. Kort maar krachtig. Wat me opvalt is dat het meer een lineaire stijging is, terwijl de Zoncolan, langer qua beklimming, veel meer ongelijkheid vertoont. Sterk hellende stukjes (boven de 20 pct.) tegen, en dan vooral in het begin en het eind, minder sterk hellende stukjes. Mss. wordt ie daarom zwaarder ingeschat?