Double of Tripple
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
In de bergen heb je het meeste aan een hartslagmeter als je maar weet wat je kunt. Een cadansmeter is leuk en aardig, maar om nu boven een bepaalde grens qua hartslag te gaan rijden omdat je anders je ideale trapfrequentie van bijv 80 omwentelingen niet haalt is niet echt handig.
En zoals Scepticus al zei, als je 80-90 rijdt en je verveelt is het wel zo aardig als je nog ff kan kijken hoe hard je precies rijdt.
En zoals Scepticus al zei, als je 80-90 rijdt en je verveelt is het wel zo aardig als je nog ff kan kijken hoe hard je precies rijdt.
Amclassic-fan schreef:als je 80-90 rijdt en je verveelt is het wel zo aardig als je nog ff kan kijken hoe hard je precies rijdt.
Altijd leuk om na afloop aan je moeder te vertellen hoe hard je ging ja
Als je goed verrot zit zegt je hartslag ook niet alles trouwens, ik kwam aan het eind van de Marmotte echt niet meer boven de 170
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat geeft wel aan dat je niet verrot genoeg was . Laatste stuk Galibier is m'n hartslag al gedaald tot 155, op Alpe d'huez is hij niet meer boven de 160 geweest.
Met 90 omwentelingen per minuut klimmen is echt te veel van 't goede Auke. Als ik terug denk aan klimmen die ik hard opgereden heb waarvan ik de snelheden nog herinner dan schakel ik bij iets van 85 omwentelingen op naar de 23. En dan rij ik al niet meer voluit, want dat zijn de stukje van de klim dat ik aan 't herstellen ben.
Met 90 omwentelingen per minuut klimmen is echt te veel van 't goede Auke. Als ik terug denk aan klimmen die ik hard opgereden heb waarvan ik de snelheden nog herinner dan schakel ik bij iets van 85 omwentelingen op naar de 23. En dan rij ik al niet meer voluit, want dat zijn de stukje van de klim dat ik aan 't herstellen ben.
Wat zie jij als de ideale cadanstred bij het beklimmen van de alp d'huez aan het eind van de marmotte?
Als ik de vele reacties lees bij de marmotte-topic dan reden velen langer dan 1:30 over de alp aan het eind van de rit, terwijl ze de dagen voorafgaand (zonder al die cols in de benen natuurlijk) binnen of rond het uur de alp op reden. Dus de Marmotte vertraagd je besttijd van de alp met zo'n 50%. En hoe relateert zich dat weer ten aanzien van een prettige cadans.
Als ik de vele reacties lees bij de marmotte-topic dan reden velen langer dan 1:30 over de alp aan het eind van de rit, terwijl ze de dagen voorafgaand (zonder al die cols in de benen natuurlijk) binnen of rond het uur de alp op reden. Dus de Marmotte vertraagd je besttijd van de alp met zo'n 50%. En hoe relateert zich dat weer ten aanzien van een prettige cadans.
Amclassic-fan schreef:Dat geeft wel aan dat je niet verrot genoeg was
Klopt, op de Galibier zat ik totaal verrot (geloof dat dat verhaal inmiddels wel algemeen bekend is) en kreeg ik mn HF nauwelijk boven de 145, maar tegen de tijd dat ik aan de voet van de Alpe d'Huez was, was ik weer zo fit als een hoentje en vloog ik als een jonge god omhoog, misschien wel 200 mensen ingehaald
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
[quote="Amclassic-fan"]....... Duitste winkel die beweerde dat 33-50 't ideale verzet is..........
Echte toppers, jonge honden die op het vlakke 40km/u blazen, hebben geen 50-33(of zoiets) nodig maar kunnen overal een 53-39/42 gebruiken. In de bergen wel een andere cassette monteren.
De o v e r g r o t e meerderheid (29,7 km/u gemiddeld, 80-90tpm, rond de 50 jaar !!!!) heeft het meeste plezier aan een 50-33/36 +12-27 10 speed).
Dit is de grootste markt. Vooral financieel gezien want op deze leeftijd (en vooral iets ouder) heb je de centjes; je kinderen het huis uit en je eigen ouders dood.
De gemiddelde particuliere koper van een nieuwe auto is overigens 51 jaar.
Die Duitse winkel richt zich dus kennelijk op deze super groep; heel realistisch.
Echte toppers, jonge honden die op het vlakke 40km/u blazen, hebben geen 50-33(of zoiets) nodig maar kunnen overal een 53-39/42 gebruiken. In de bergen wel een andere cassette monteren.
De o v e r g r o t e meerderheid (29,7 km/u gemiddeld, 80-90tpm, rond de 50 jaar !!!!) heeft het meeste plezier aan een 50-33/36 +12-27 10 speed).
Dit is de grootste markt. Vooral financieel gezien want op deze leeftijd (en vooral iets ouder) heb je de centjes; je kinderen het huis uit en je eigen ouders dood.
De gemiddelde particuliere koper van een nieuwe auto is overigens 51 jaar.
Die Duitse winkel richt zich dus kennelijk op deze super groep; heel realistisch.
Roadster
Roadster schreef:Amclassic-fan schreef:....... Duitste winkel die beweerde dat 33-50 't ideale verzet is..........
Echte toppers, jonge honden die op het vlakke 40km/u blazen, hebben geen 50-33(of zoiets) nodig maar kunnen overal een 53-39/42 gebruiken. In de bergen wel een andere cassette monteren.
De o v e r g r o t e meerderheid (29,7 km/u gemiddeld, 80-90tpm, rond de 50 jaar !!!!) heeft het meeste plezier aan een 50-33/36 +12-27 10 speed).
Dit is de grootste markt. Vooral financieel gezien want op deze leeftijd (en vooral iets ouder) heb je de centjes; je kinderen het huis uit en je eigen ouders dood.
De gemiddelde particuliere koper van een nieuwe auto is overigens 51 jaar.
Die Duitse winkel richt zich dus kennelijk op deze super groep; heel realistisch.
Kijk, dit is nog eens een helder kijk op zaken..... hahaha. Wat een relativeringsvermogen, ik lig in een breuk....
Overigens mensen die iets zwaarder zijn zouden ook heel goed overweg kunnen met een compact, een triple of een atb-verzet...., vooral als je er 160km door de alpen op hebt zitten en er ligt nog stilletjes een MTF van een berg zoals de AdH op je te wachten....
[quote="Auke"]
(Die Duitse winkel richt zich dus kennelijk op deze super groep; heel realistisch).
.... hahaha. Wat een relativeringsvermogen, ik lig in een breuk....
Maar allez Auke, gij kunt er ook wat van gezien uw volgende proza:
'Het belangrijkste is gewoon goed trainen, afvallen en goed eten onderweg....'
(Die Duitse winkel richt zich dus kennelijk op deze super groep; heel realistisch).
.... hahaha. Wat een relativeringsvermogen, ik lig in een breuk....
Maar allez Auke, gij kunt er ook wat van gezien uw volgende proza:
'Het belangrijkste is gewoon goed trainen, afvallen en goed eten onderweg....'
Roadster
Toch mooi dat we samen dan heel wat aflachen....
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar ik vond je quote "Dit is de grootste markt. Vooral financieel gezien want op deze leeftijd (en vooral iets ouder) heb je de centjes; je kinderen het huis uit en je eigen ouders dood." toch wel heel grappig.
En uiteraard bedoelde ik dat je tijdens de voorbereiding op de Marmotte gewoon heel goed moet trainen, en zoveel mogelijk overtollige kilo's moet zien kwijt te raken...... om vervolgens tijdens de Marmotte weer goed te eten uiteraard..... Anders staren we ons helemaal blind op termen als "double, triple, compact of atb-cassette". Fietsen is een lichaamssport, maar dat wist je ook wel natuurlijk.... Anderzijds als je kapot zit en supertraag aan het pedaleren bent, dan is een lichter verzetje [wat je terug brengt naar een meer efficientere cadans] toch wel een prettig idee. En dan speelt leeftijd, of dat je kids het huis uit zijn, of dat je ouders overleden zijn, of dat je de schaapjes al op het droge hebt, natuurlijk geen enkele rol......, hoewel ik natuurlijk geen marketing heb gestudeerd, haha
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar ik vond je quote "Dit is de grootste markt. Vooral financieel gezien want op deze leeftijd (en vooral iets ouder) heb je de centjes; je kinderen het huis uit en je eigen ouders dood." toch wel heel grappig.
En uiteraard bedoelde ik dat je tijdens de voorbereiding op de Marmotte gewoon heel goed moet trainen, en zoveel mogelijk overtollige kilo's moet zien kwijt te raken...... om vervolgens tijdens de Marmotte weer goed te eten uiteraard..... Anders staren we ons helemaal blind op termen als "double, triple, compact of atb-cassette". Fietsen is een lichaamssport, maar dat wist je ook wel natuurlijk.... Anderzijds als je kapot zit en supertraag aan het pedaleren bent, dan is een lichter verzetje [wat je terug brengt naar een meer efficientere cadans] toch wel een prettig idee. En dan speelt leeftijd, of dat je kids het huis uit zijn, of dat je ouders overleden zijn, of dat je de schaapjes al op het droge hebt, natuurlijk geen enkele rol......, hoewel ik natuurlijk geen marketing heb gestudeerd, haha
[quote="Auke"]Toch mooi dat we samen dan heel wat aflachen....
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar ik vond je quote "Dit is de grootste markt. Vooral financieel gezien want op deze leeftijd (en vooral iets ouder) heb je de centjes; je kinderen het huis uit en je eigen ouders dood." toch wel heel grappig.
Om het nog even te completeren; minder grappig is dat je op die leeftijd de langste tijd hebt gehad. Wel weer leuk is dat je dan het gelukkigst ben omdat je de zorgen voor kinderen en ouders niet meer hebt en je hypotheek is niet meer zo hoog. Hoewel je dan niet meer zo snel ben 'fietst' dat allemaal wel lekker, zeker met een Q-ring compact.
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar ik vond je quote "Dit is de grootste markt. Vooral financieel gezien want op deze leeftijd (en vooral iets ouder) heb je de centjes; je kinderen het huis uit en je eigen ouders dood." toch wel heel grappig.
Om het nog even te completeren; minder grappig is dat je op die leeftijd de langste tijd hebt gehad. Wel weer leuk is dat je dan het gelukkigst ben omdat je de zorgen voor kinderen en ouders niet meer hebt en je hypotheek is niet meer zo hoog. Hoewel je dan niet meer zo snel ben 'fietst' dat allemaal wel lekker, zeker met een Q-ring compact.
Roadster