Limburgs Mooiste 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 03 Juni 2007
De bepijling van de 150km was in orde, geen moment getwijfeld. De route was ook leuk met inderdaad een leuke uitstap naar Belgie en het weer was super!
Maar daar stopt de lofzang. LimburgsMooiste was tevens Limburgs Drukste. Door de mooie binnenweggetjes die in de route zaten kwam het nog veel drukker over dan de AGR. Elke helling die hoger was dan de gemiddelde drempel zag je wel wandelaars en de daarbij horende mensen die direct beginnen te schelden en te vloeken. De controleposten waren waardeloos, die vertragende fuiken. Zwartrijders weer je toch niet! De bevoorrading was gewoon slecht. Veel te weinig schoon water, te weinig tappunten dus lange rijen en vaak midden op de weg. Kijk eens naar de AGR; veel tappunten, niet op de weg maar NAAST de weg en geen flauw gedoe tegen de zwartrijders. Je houdt ze toch niet tegen en nu irriteer je alleen je betalende deelnemers.
Jammer maar helaas, maar voor mij geen AGR en LiMo meer.
dat wil zeggen : volgend jaar weer wat meer plaats op 't straat voor mij
Ik hoor af en toe wel spreken over vloeken en tieren etc. Ik moet zeggen dat ik dat nog nooit meegemaakt heb en ik rij die 2 tochten al een paar jaar nu.Ik vind het allemaal zeer sereen verlopen ...
En als je idd niet tegen de massa kan, waarom blijf je dan volharden en meedoen ?Deze tochten bulken altijd van het volk,... dat vind ik nou net gezellig !
De bepijling van de 150km was in orde, geen moment getwijfeld. De route was ook leuk met inderdaad een leuke uitstap naar Belgie en het weer was super!
Maar daar stopt de lofzang. LimburgsMooiste was tevens Limburgs Drukste. Door de mooie binnenweggetjes die in de route zaten kwam het nog veel drukker over dan de AGR. Elke helling die hoger was dan de gemiddelde drempel zag je wel wandelaars en de daarbij horende mensen die direct beginnen te schelden en te vloeken. De controleposten waren waardeloos, die vertragende fuiken. Zwartrijders weer je toch niet! De bevoorrading was gewoon slecht. Veel te weinig schoon water, te weinig tappunten dus lange rijen en vaak midden op de weg. Kijk eens naar de AGR; veel tappunten, niet op de weg maar NAAST de weg en geen flauw gedoe tegen de zwartrijders. Je houdt ze toch niet tegen en nu irriteer je alleen je betalende deelnemers.
Jammer maar helaas, maar voor mij geen AGR en LiMo meer.
dat wil zeggen : volgend jaar weer wat meer plaats op 't straat voor mij
Ik hoor af en toe wel spreken over vloeken en tieren etc. Ik moet zeggen dat ik dat nog nooit meegemaakt heb en ik rij die 2 tochten al een paar jaar nu.Ik vind het allemaal zeer sereen verlopen ...
En als je idd niet tegen de massa kan, waarom blijf je dan volharden en meedoen ?Deze tochten bulken altijd van het volk,... dat vind ik nou net gezellig !
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Vreemd, zo te horen geeft het grote verschillen wanneer je start, en wanneer je ergens op de route rijdt! Was betrekkelijk rustig, op de Keutenberg reden b.v. maar vijf mede fietsers. Begon zelf ongeveer om kwart over tien aan de rode lus, hoelaat was jij gestart Daniel??
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Meen daniels mening niet qua bewegwijzering en vwb de drukte zou ik adviseren om eerder te starten.
Mocht je van de gezelligheid houden moet je wat later starten, maar gister was 06.05 uur goede tijd qua drukte ,maar niet qua mist...
Aardige dag met wat merkwaardige bevoorradingen (geen water, dubbel fris, breaker) en af en toe wat mindere wegen. Overall weet ik dat ik voortaan het liefst tochten fiets in de ardennen en dan eerder met een TBT karakter ipv WP.
Alstublaft.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik ben om 10.10 vertrokken. Planning was 9.30 maar door de drukte niet gelukt.
De AGR wil ik nog wel in het achterhoofd houden, de chip laat ik dan bij de start al achter. Hoef ik de Cauberg niet meer op. LiMO laat ik lekker gaan. Zoek wel een alternatieve tocht op of ik vertrek idd om 6.00.
De AGR wil ik nog wel in het achterhoofd houden, de chip laat ik dan bij de start al achter. Hoef ik de Cauberg niet meer op. LiMO laat ik lekker gaan. Zoek wel een alternatieve tocht op of ik vertrek idd om 6.00.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 20 mei 2007 13:21
Hallo allemaal!
Ik heb de 150 kilometer gefietst. Inderdaad een schitterende afwisselde tocht. We zijn wel wat later vertrokken dan de bedoeling was: 8u30.
Dat het ten gevolg dat het bij de eerste controlepost in Valkenburg superdruk was, geen doorkomen aan en een half uur in de rij gestaan.
België heeft me aangenaam verrast, vooral de Kosenberg die lekker rustig begint, maar halverwege in alle hevigheid losbarst met percentages boven de 15 %. Maar ook de Chemin du Duc was lachen. Heeeel smal, maar mooi klimmetje, maar was als nadeel dat als er een iemand stopte, de hele meute stilstond. Toch NERGENS afgestapt.
Deze tocht vond ik minder zwaar dan de 150 km van de Amstel Gold, want in de laatstgenoemde zaten alle zware klimmen in de finale, in tegenstelling tot Limburgs Mooiste.
Als laatste moet ik zeggen dat de Klingeleberg mij verrast heeft, de laatste 200 meter wordt toch nog eveh de 10 %-grens doorbroken. Niet fijn als je daar niet op rekent.
Ik heb trouwens nog een jongedame met een FIETSFORUM.NL-wieleroutfit gespot! Ik denk op de Evembaeg.
Ik heb de 150 kilometer gefietst. Inderdaad een schitterende afwisselde tocht. We zijn wel wat later vertrokken dan de bedoeling was: 8u30.
Dat het ten gevolg dat het bij de eerste controlepost in Valkenburg superdruk was, geen doorkomen aan en een half uur in de rij gestaan.
België heeft me aangenaam verrast, vooral de Kosenberg die lekker rustig begint, maar halverwege in alle hevigheid losbarst met percentages boven de 15 %. Maar ook de Chemin du Duc was lachen. Heeeel smal, maar mooi klimmetje, maar was als nadeel dat als er een iemand stopte, de hele meute stilstond. Toch NERGENS afgestapt.
Deze tocht vond ik minder zwaar dan de 150 km van de Amstel Gold, want in de laatstgenoemde zaten alle zware klimmen in de finale, in tegenstelling tot Limburgs Mooiste.
Als laatste moet ik zeggen dat de Klingeleberg mij verrast heeft, de laatste 200 meter wordt toch nog eveh de 10 %-grens doorbroken. Niet fijn als je daar niet op rekent.
Ik heb trouwens nog een jongedame met een FIETSFORUM.NL-wieleroutfit gespot! Ik denk op de Evembaeg.
Heb ook een kerel in een Fiets.nl outfit gespot....
Zoals blaffy al zegt druk is het zeker niet als je heel vroeg start, dit had ik vantevoren ook al 2 of 3x gezegd, wil je niet in de drukte rijden dan moet je of heel vroeg starten of relatief laat zoals colnagofreak.
Ik snap niet hoe je de uitpijling duidelijk kunt noemen, het was gewoon op een aantal punten écht onduidelijk (en echt niet alleen door de mist).
Een bevoorrading waar je geen water is, is geen bevoorading. Bij bevoorrading 1 lagen trouwens levensgevaarlijke houten drempels!! Die waren bedoeld voor de waterslang die niet eens werkte.
Zoals blaffy al zegt druk is het zeker niet als je heel vroeg start, dit had ik vantevoren ook al 2 of 3x gezegd, wil je niet in de drukte rijden dan moet je of heel vroeg starten of relatief laat zoals colnagofreak.
Ik snap niet hoe je de uitpijling duidelijk kunt noemen, het was gewoon op een aantal punten écht onduidelijk (en echt niet alleen door de mist).
Een bevoorrading waar je geen water is, is geen bevoorading. Bij bevoorrading 1 lagen trouwens levensgevaarlijke houten drempels!! Die waren bedoeld voor de waterslang die niet eens werkte.
-
- Forum-lid
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 20 mei 2007 13:21
Bij die eerste bevoorrading stonden wij in de rij, dus geen moeite met de houten drempels
Maarja, wij wilden uiterlijk om 8u starten, maar moesten wachten op iemand en toen werd het 8u30. Nou ja, dat is dus het tijdstip dat verreweg de meesten vertrekken, volgende keer probeer ik tussen half 8 en 8u te vertrekken. Denk dat t dan goed komt.
Oja en nog iets, bij ELKE bevoorrading was er water!
Maarja, wij wilden uiterlijk om 8u starten, maar moesten wachten op iemand en toen werd het 8u30. Nou ja, dat is dus het tijdstip dat verreweg de meesten vertrekken, volgende keer probeer ik tussen half 8 en 8u te vertrekken. Denk dat t dan goed komt.
Oja en nog iets, bij ELKE bevoorrading was er water!
Toen en ik op bevoorrading 1 aankwam werkte die tuinslang nog niet, dat is kennelijk later gefixed. Ik heb nergens hoeven wachten bij de bevoorrading, maar ik was dan ook belachelijk vroeg gestart.
Wat ik wel vreemd vond is dat ik al op eerste klimmetjes mensen zag lopen. Denk dat die mensen een lange dag hebben gehad... Zeker in België was het eventjes taai, maar ik vond persoonlijk de AGR lastiger, maar dit ligt denk ik ook grotendeels aan mijn verbeterde getraindheid.
Ik sluit me verder aan bij blaffy, volgend seizoen gewoon weer lekker naar België. Asfalt leggen is misschien niet hun specialiteit maar een toertocht organiseren voor weinig geld en goede uitpijling is hun wel toevertrouwd.
Wat ik wel vreemd vond is dat ik al op eerste klimmetjes mensen zag lopen. Denk dat die mensen een lange dag hebben gehad... Zeker in België was het eventjes taai, maar ik vond persoonlijk de AGR lastiger, maar dit ligt denk ik ook grotendeels aan mijn verbeterde getraindheid.
Ik sluit me verder aan bij blaffy, volgend seizoen gewoon weer lekker naar België. Asfalt leggen is misschien niet hun specialiteit maar een toertocht organiseren voor weinig geld en goede uitpijling is hun wel toevertrouwd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 20 mei 2007 13:21
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 03 Juni 2007
maar ik vond persoonlijk de AGR lastiger, maar dit ligt denk ik ook grotendeels aan mijn verbeterde getraindheid.
Maar waarschijnlijk ook aan het feit dat de finale van AGR gevuld was met Kruisberg, Eyserbosweg, Fromberg, Keutenberg en Cauberg.
maar ik vond persoonlijk de AGR lastiger, maar dit ligt denk ik ook grotendeels aan mijn verbeterde getraindheid.
Maar waarschijnlijk ook aan het feit dat de finale van AGR gevuld was met Kruisberg, Eyserbosweg, Fromberg, Keutenberg en Cauberg.
Deels, maar ik kon nu ook op het einde nog versnellen en mijn hartslag richting of zelfs boven het omslagpunt krijgen, terwijl het bij de AGR gewoon dweilen/harken was aan het einde. Nu heb ik op de bluf nog iemand op 't buitenblad op de broek gegeven op het laatste klimmetje! Iemand op z'n kloten geven blijft toch een machtig gevoel !!
Het is dan wel een toertocht maar zoiets moet af en toe kunnen.
Het is dan wel een toertocht maar zoiets moet af en toe kunnen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 20 mei 2007 13:21
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 03 Juni 2007
Deels, maar ik kon nu ook op het einde nog versnellen en mijn hartslag richting of zelfs boven het omslagpunt krijgen, terwijl het bij de AGR gewoon dweilen/harken was aan het einde. Nu heb ik op de bluf nog iemand op 't buitenblad op de broek gegeven op het laatste klimmetje! Iemand op z'n kloten geven blijft toch een machtig gevoel !!
Het is dan wel een toertocht maar zoiets moet af en toe kunnen.
Dat laatste klimmetje was ook niet al te moeilijk toch? Vond de Kosenberg t lastigst. Maar aan t begin stond een bord dat ie gemiddeld 7% was, maar het begon aardig vlak, dus ik dacht al "zometeen zullen we het krijgen" en dat was dus ook...
Deels, maar ik kon nu ook op het einde nog versnellen en mijn hartslag richting of zelfs boven het omslagpunt krijgen, terwijl het bij de AGR gewoon dweilen/harken was aan het einde. Nu heb ik op de bluf nog iemand op 't buitenblad op de broek gegeven op het laatste klimmetje! Iemand op z'n kloten geven blijft toch een machtig gevoel !!
Het is dan wel een toertocht maar zoiets moet af en toe kunnen.
Dat laatste klimmetje was ook niet al te moeilijk toch? Vond de Kosenberg t lastigst. Maar aan t begin stond een bord dat ie gemiddeld 7% was, maar het begon aardig vlak, dus ik dacht al "zometeen zullen we het krijgen" en dat was dus ook...