Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
arjan916
- Forum-lid
arjan916
01 mar 2010 22:14
Bottecchia schreef:Vanavond kan de wielerliefhebber bij twee programma's terecht. Om 20.30uur het onvolprezen
Holland sport met een filmpje over de start van het wielerseizoen vanaf de Paddestraat en om 21.10uur op Canvas de
1e aflevering van een zesdelige docu over de vlaamse wielergeschiedenis, aflevering Merckx - Van Looy.
Holland Sport was weer erg leuk om te zien, mooi en goed camerawerk (vooral in België ) en de beleefde maar rake opmerkingen van Wilfried.
Nu deel 2: de Flandrien
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
01 mar 2010 22:39
Dju toch. Ik zag Bottechia zijn post vanochtend en dacht nog......'niet vergeten' en wat gebeurd? Juist.
Ik zit nu Canvas te kijken maar al de helft gemist. Morgen op internet maar kijken dan.
Is er een 'Uitzending Gemist' oid in Belgie?
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
depoldertoerist
- Forum-lid
-
Contact
depoldertoerist
01 mar 2010 23:26
ik zie wel eens wat boven in het scherm staan van ooit gemist of net gemist ofzo...
BIKE to Work.
Work to Eat. Eat to live.
Live to BIKE
-
dario
- Forum-lid
dario
02 mar 2010 11:25
Troost je: je hebt weinig gemist. 'Flandriens' stelde mij alvast zwaar teleur - Wuyts is gewoon een vreselijk slechte interviewer die enkel nietszeggende vragen weet te stellen genre 'wat gaat er op zo'n moment door je heen?'; in plaats van pathetisch te peuteren naar belegen sentiment zou hij beter de renners zelf hun verhaal laten doen. Wèl boeiend zijn natuurlijk de archiefbeelden, maar die worden dan weer ontsierd door gruwelijk bombastische muziek: als het drama en de heroïek - die net veel meer gediend zouden zijn van soberheid - er zo vingerdik op liggen wordt het al gauw kitsch!
Spijtig - maar ik blijf wèl kijken (desnoods met een ander muziekje op): Wuyts weet de kijkers immers wel lekker te maken, op het perverse af - getuige volgend citaat uit De Standaard van 1/3:
De reeks eindigt met het tijdperk van Tom Boonen en Stijn Devolder. Wuyts: 'Je zou kunnen zeggen: dat zijn twee ploegmaats, wat heb je daar nu aan? Maar je moest eens weten wat Devolder allemaal over Boonen gezegd heeft. Hier gaat[sic]
schande over gesproken worden. Het komt na deze aflevering nooit meer goed tussen die twee. Gelukkig wordt ze pas uitgezonden na de Ronde van Vlaanderen.'
Mooi is dat.
(en ongetwijfeld goed voor de sfeer in de QS-ploeg!)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Livio Livius
02 mar 2010 11:36
De archiefbeelden zijn zijn een dikke plus! Amerikaanse series worden tot in het oneindige herhaald, waarom niet de klassiekers uit de jaren 60/70/80?
What makes the boat go faster?
-
bottecchia
- Forum-lid
bottecchia
02 mar 2010 11:55
Ik vond het toch zeker wel de moeite waard. De beelden zijn sowieso leuk om te zien maar wat ik ook wel mooi vond is dat de rivaliteit nog altijd niet verdwenen is. Je zal er zeker meer uit kunnen halen maar het is voor mij genoeg om de komende weken na Holland Sport even door te zappen naar Canvas.
Jammer dat ik die periode uit de wielersport niet actief heb mogen meemaken. Wat een pak goede en complete renners waren er toen zeg.
-
tiest
- Forum-lid HC
tiest
02 mar 2010 12:13
+1 voor bottecchia, sluit ik me helemaal bij aan.
Voor degene die na Flandriens meteen weggezapt hebben. Bij DLS kwam Scott Sunderland nog langs. Leuk interview.
-
dario
- Forum-lid
dario
02 mar 2010 13:24
Die archiefbeelden zijn uiteraard wèl heel mooi om te bekijken; alleen jammer dat ze pas vanaf de jaren 60 beginnen: hoe graag zou ik ook filmkes van de Rondes van Rik Van Steenbergen en Briek Schotte zien!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
marcvmegroot
- Forum-lid
marcvmegroot
04 mar 2010 23:34
Jammer genoeg gemist.
Heb nog wat stukjes terug kunnen zien op het WWW, maar had graag de hele uitzending gezien.
In de jaren 60 -70 hadden we op het dorp een Bonte Avond in de maand januari of februari.
Als jongetje van tussen de 6 en 12 nam mijn vader me dan ieder jaar mee naar die grote coureurs van de televisie. Zo heb ik zeer lang de statie foto's van Rik van Looy, Rik van Steenbergen en meer grootheden bewaard met de handtekening aan de rechter onderkant. Deze zelf door de mannen erop gezet. Wat ging ik trots naar huis.
Met het ouder worden en het huis uitgaan is dit alles verloren gegaan.
Soms is jeugdsentiment toch wel emotioneel, maar erg mooi.
Maandag zit ik voor de buis
Marc
-
ilpirato
- Forum-lid
ilpirato
03 mei 2010 16:58
ik ga kijken, thnx voor het aangeven!!
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1
-
bmiller
- Forum-lid
bmiller
12 mei 2010 17:14
Wielerland seizoen gaat zaterdag 15 mei weer beginnen. Elke zaterdag om 17:30 uur op RTL 7. Toch een klein half uurtje lekker wegkijken.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.