Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Commentaar op commentaar

campaioen
Forum-lid

campaioen 28 jun 2007 00:55

de enige goede bij de nos is wat mij betreft ducrot. Geweldig hoe hij altijd 'de psyche van de renner' omschrijft. zoiets als " Nou mart, als je nu al zo achteraan hangt is DAT GEEN TEKEN VAN WEELDE.' Hoe verzint ie het, echt geweldig :p
no pain no gain

dario
Forum-lid

dario 28 jun 2007 12:17

Wuyts vond ik tijdens de Ronde van Zwitserland best wel draaglijk (voor een keer leuterde hij niet aan één stuk door): wellicht omdat daar overwegend iets minder grote namen aan meedoen, van wie dus niet in de boekskes staat hoe hun hond heet en welke de lievelingskleur van hun vrouw is, zodat hij automatisch een heel pak crap moet cutten, en zich zowaar tot de essentie beperkte ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 jul 2007 15:15

Wuyts de De Clerq hebben het wat mij betreft goed gedaan tot nu toe. Ze zijn duidelijk geïnstrueerd niet teveel over Boonen te praten. Alleen gisteren (nota bene een bergetappe) ging het in het begin heel veel over Boonen, verder vond ik het nogal meevallen en ik heb bijna alle etappes live gezien. De verhalen van Wuyts over kastelen enzo zijn op zich niet erg zinvol maar goed als je 3 tot 5 uur koers uitzendt kan het best eens tussendoor.

Voor wat betreft het Nederlandse commentaar (dat ik deels zag tijdens het Tourjournaal / Avondetappe) lijkt het elk jaar erger te worden. Vooral Zijkstra is echt verschrikkelijk, die stapelt fout op fout.

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 18 jul 2007 15:27

Voor mij zijn er maar twee commentatoren; te weten Auro Bulbarelli en Davide Cassani van RAI3. Ondanks het feit dat ik er maar 1/10 van snap blijft het boeiend....daar zit passie in!
Als ik moet kiezen tussen sporza en nos. Sporza uiteraard! Maarten en Herbert zien het gewoon niet of veel te laat!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

speric
Forum-lid HC

speric 20 jul 2007 14:37

" wat gebeurd hier nou ?? " "wat is dit nu jongens ?"
"Dit kan toch niet " ??

Als ik dat nog 1 keer hoor...

IBAN
Forum-lid

IBAN 20 jul 2007 18:53

Ik moet zeggen dat ik Dijkstra wel kan waarderen. Ducrot niet, die stopt vaak halverwege een verhaal en maakt dat vervolgens niet af. Heel irritant. Aan de andere kant, de beste stuurlui staan aan wal, en hebben we alternatieven?

mensma
Forum-lid

mensma 20 jul 2007 21:28

Viel jullie dat lulverhaal van Ductrot ook weer op met z'n twijfels over carbon? Gaf ie als voorbeeld Hincapie met Parijs Roubaix dat carbon zo kwetsbaar is... terwijl dat toch een alu vorkbuis was?

sharkman
Forum-lid

sharkman 20 jul 2007 21:55

Tja,

Is me altijd al opgevallen hoe weinig een renner van zijn metier (zeker op het gebied van materiaal) af kan weten als Ducrot. Kan op nog geen meter renners herkennen en schat situaties (als dat maar goed gaat) steevast fout in (het lijkt me geen lastige bocht is minimaal goed voor een enorme valpartij).
Persoonlijk geef ik (tot het moment dat het over Belgen gaat) verreweg de voorkeur aan het Belgische commentaar.

(overigens vond ik Jean Nelissen minstens net zo'n lullo als Ducrot dus wat dat betreft heeft de NOS echt een goede hand in het kiezen van commentatoren.

Overigens is de beste Nederlandse sportpresentator (met een kilometer voorsprong) Olaf Mol. Zijn kennis en vermogen om een relatief saaie sport als F1 echt de moeite waard te maken is echt super.

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 20 jul 2007 23:01

oef ik zie dat jullie het zwaar hebben met die commentatoren In NL/BE. Hier in Frankrijk is het 50/50. We hebben Laurent Fignon maar dat is me een zuurpruim geworden pfff en op de motor Laurent Jalabert. Die doet 't goed. Hebben jullie ook elk kasteeltje / kerkje / weet ik veel dat voorbij komt waar de een of andere Piet Paaltjes een heel verhaal over gaat ophangen over wat daar wel niet allemaal gebeurt is?
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Plaats reactie