Quote: Origineel geplaatst door lancev7 op 21 Mei 2007
dat klopt natuurlijk maar wat nu met fiets reizen/vliegtuig dan bepaal jij niet hoe ermee omgeaan wordt.
Klopt, en de ervaring is dan dat ze voorzichtiger met tassen omspringen dan met hardcase koffers.
vervoer carbon fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 11 Januari 2007
Klopt daarom mag je ze zeker niet op het dat vervoeren an als je dit al doet dan enkel met een Aeroshield (stoffen kap) erop. Steenslag is funest bij 120 km/h
Ik wil m'n CR1 op het dak gaan vervoeren met de voorvork geklemd. Een tas in de auto is geen optie i.v.m. ruimte gebrek en heb ook geen trekhaak.
Waar kun je zo'n Aeroshield vinden?
Al wel scicon bike skin gevonden, maar vermoed dat die geen steenjes tegenhoud.
Klopt daarom mag je ze zeker niet op het dat vervoeren an als je dit al doet dan enkel met een Aeroshield (stoffen kap) erop. Steenslag is funest bij 120 km/h
Ik wil m'n CR1 op het dak gaan vervoeren met de voorvork geklemd. Een tas in de auto is geen optie i.v.m. ruimte gebrek en heb ook geen trekhaak.
Waar kun je zo'n Aeroshield vinden?
Al wel scicon bike skin gevonden, maar vermoed dat die geen steenjes tegenhoud.
http://i5.pinkbike.com/photo/1317/pbpic1317340.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Ik zal mijn vraag maar hier stellen..
Wij hebben een Vito (een grote bus) waardoor mijn vader het overbodig vindt om op de trekhaak een fietsendrager te zetten.
Wij hebben een loopplank (voor de motor van mijn vader) en een paar haken om sjorriemen in vast te zetten, Mijn vader stelde voor om mijn fiets (Gazelle V.5) neer te leggen maar dan ligt ie zowiezo met een frame buis op de loopplang en dan een drempeltje (je snapt mijn punt wel.)
Nou heb ik een oude naaf liggen welke in mijn voorvork past (carbon).
die zou ik zodanig op een steuntje willen plaaten (gewoon een ijzeren plaat gebogen met een hoogte van ongeveer een voorwiel (welke ik vastzet met sjorriemen in de bus). En daarin mijn vork en dus fiets in vast zetten.
Kan dat kwaad??
Rik
Wij hebben een Vito (een grote bus) waardoor mijn vader het overbodig vindt om op de trekhaak een fietsendrager te zetten.
Wij hebben een loopplank (voor de motor van mijn vader) en een paar haken om sjorriemen in vast te zetten, Mijn vader stelde voor om mijn fiets (Gazelle V.5) neer te leggen maar dan ligt ie zowiezo met een frame buis op de loopplang en dan een drempeltje (je snapt mijn punt wel.)
Nou heb ik een oude naaf liggen welke in mijn voorvork past (carbon).
die zou ik zodanig op een steuntje willen plaaten (gewoon een ijzeren plaat gebogen met een hoogte van ongeveer een voorwiel (welke ik vastzet met sjorriemen in de bus). En daarin mijn vork en dus fiets in vast zetten.
Kan dat kwaad??
Rik