Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

ervaringen met math salden

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 12 okt 2006 20:37

Quoten: Origineel geplaatst door koers op 12 Oktober 2006


pff kan je zelf je balhoofd niet stellen dan? en je zadelhoogte weet je toch ook uit je hoofd anders zit er echt iets fout
 
verwacht geen lage prijzen en een babysitter erbij. het is het een of het ander. ikzelf koop ook altijd zo goedkoop mogelijk, service boeit me geen r&k

Nu moet ik wel toegeven dat er bij mij iets fout zit(weten er al vele trouwens)want ikzelf ken er geen r*k van!
il magnifico

hagalicious
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58

hagalicious 12 okt 2006 20:54

pcies, ik ken er ook geen ruk van! De techniek blijf ik verbluffend vind alleen heb ik 2 linker handen.
Ik hou van mooi spul (italiaans-bianchi e.d) en duur  (record) maar dat betekend nie dat ik ook goed moet kunnen sleutelen om een enthousiast wielrenner te zijn. Niet iedereen is hetzelfde.
En daarbij ik wil gewoon keihard die cols op kunnen knallen en hoe mijn materiaal in elkaar zit boeit me op dat moment gewoon niet.
Ik betaal een vakman om mijn spullen top te laten functioneren en kies ervoor om mijn schaarse tijd in het trainen en koersen te steken ipv mijn technische kwaliteiten verder te ontwikkelen. Mijn keuze koers, dat maakt mij nie gelijk en sukkel die geen recht heeft om op mooi materiaal rond te koersen!

menno
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 27 mar 2005 19:17

menno 12 okt 2006 20:56

Quoten: Origineel geplaatst door Hagalicious op 12 Oktober 2006


Quoten: Origineel geplaatst door koers op 12 Oktober 2006


gratis beurt na 500km? dus na 1 weekje alweer terug met dat ding, waar is dat nu weer voor nodig...
ik lig in een deuk
blijkbaar zitten er geen wielrenners hier maar mensen die 3 per jaar op de fiets stappen en niet weten waarop ze rijden... het zadel moet je op zitten en het stuur vastpakken met je handen.. en dan met je benen bewegen enzo...


ik weet nie of je begrijpt wat ik bedoel maar zoiets heet een check up. Als je iets monteert is het bij alles zeer raadzaam om na een gering gebruik (in dit geval 500 KM) alles even te controleren of alles vastzit en alles naar wens is. Dus spacertje erbij, pen een cm naar boven of beneden, zadel een paar graden draaien en of schuiven.
Dat noemen ze FINE-tuning!
En aangezien ik 3500,- naar die winkel heb gebracht hoef je dat nie zelf te doen dat noemen ze SERVICE.
Hou in het vervolg je grote muil koers! ga nou maar weer verder met marktplaats verzieken met je kuthandeltjes ipv dit forum verzieken.
Wat is je adres eigelijk in nieuwerkerk?

ik heb dit onderwerp gestart en gelukkig ben ik dus niet de enige die het gek vindt als je zoveel geld uitgeeft ook nog eens de fiets in elkaar te zetten.

hagalicious
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58

hagalicious 12 okt 2006 22:21

als iemand dus een porsche aanschaft moet hij dus ook alles zelf doen als ik jou redenatie mag geloven....
Beurten, keuringen etc
maar als iemand een opel aanschaft mag wel alles laten doen want ja iedereen die een opel rijdt is een dummie en dus is het logisch da die zijn auto WEL naar de garage brengt
Sorry maar dat vind ik een behoorlijk scheve manier van denken!
 

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 13 okt 2006 09:13

Quoten: Origineel geplaatst door koers op 12 Oktober 2006


gratis beurt na 500km? dus na 1 weekje alweer terug met dat ding, waar is dat nu weer voor nodig...
ik lig in een deuk
blijkbaar zitten er geen wielrenners hier maar mensen die 3 per jaar op de fiets stappen en niet weten waarop ze rijden... het zadel moet je op zitten en het stuur vastpakken met je handen.. en dan met je benen bewegen enzo...

Helaas koers, we zijn niet allemaal even goed als jij. Misschien moest je ons maar eens fietsles komen geven.

cyclopedia
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 aug 2006 18:57

cyclopedia 13 okt 2006 15:27

tot dusver goede ervaringen met Salden.
nlangs nog voor een vriendin daar een fiets aangeschaft. Catalogusprijs 1600e meegekregen voor 700e, dan ga ik toch echt niet lopen zeuren over servicebeurten ed.
Ook een tijd geleden daar een racefiets gehaald. Na enkele weken reed ik de body van mijn achterwiel kapot. Zonder moeilijkheden stuurden ze na een telefoontje een nieuwe op.
 
<a target="_blank" href= "http://www.fixedgeargallery.com">www.fixedgeargallery.com</a>

edvr
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 mei 2006 13:26

edvr 13 okt 2006 22:36

Quote: Origineel geplaatst door csteenbe op 12 Oktober 2006
Hoi.Heb ook een fiets aangeschaft bij Salden, nadat ik de fiets had opgehaald en voor de eerste keer ging poetsen viel me op dat een onderdeel van de groep verschillend was t.o.v. de rest.Ben langs gegaan en men excuseerde zich voor de fout en bij de service beurt is desbetreffende onderdeel vervangen na alle tevredenheid ook de rest is goed nagekeken, iedereen maakt wel eens fouten. Belangrijk is echter dat de fouten worden opgelost zonder daar moeilijk over te doen.Dus inderdaad titel van dit TOPIC wijzigen!!Groet,C.




Dat is wel een bekende truc bij Salden ,heb al vaker gehoort dat ze er daar niet vies van zijn om onderdelen te vervangen door goedkopere.

composite
Forum-lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: 22 mei 2005 22:15

composite 13 okt 2006 22:47

Even in reactie op voorgaande posts waarin gezegd wordt dat ze bij Salden al dan niet opzettelijk spullen in groepen verwisselen bij de afmontage voor goedkopre parts.
Of dat "opzettelijk" gebeurt lijkt me sterk. Ik heb eens gelezen over het monteren van een 9 speed casette op een 10 speed fiets...dat lijkt me gewoon een onoplettendheid. Niet gelijk het slechtste van mensen denken!!
Over de service en ambiance bij Salden kan ik me aansluiten bij hetgeen ook eerder is gezegd, namelijk als je goed weet wat je moet hebben etc kun je prima bij Salden terecht. Ben je echter een a-technische beginner en stel je prijs op een persoonlijk contact met je FM dan kun je beter ergens anders naar toe gaan.
Gang is alles!!

jehe
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 mei 2006 11:03

jehe 14 okt 2006 02:14

Ik ben 1 keer bij salden geweest, en wat ik toen gezien heb vond ik echt schandalig. De persoon voor mij, net als ik duidelijk een Belg dus hij had al wat kilometertjes erop zitten komt terug met zijn dure time pedalen die hij enkele dagen geleden gekocht had. Het probleem was dat er twee linkse pedalen inzaten. Hij toont het en legt het uit aan de verkoper. Geen probleem zegt de verkoper, hij neemt het doosje terug, neemt een nieuwtje en zet het doosje met de 2 linkse pedalen terug vooraan.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 21 okt 2006 21:30

Hoe kan je "frequentie kopen" ?

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 04 feb 2007 20:15

Dit topic even nieuw leven inblazen.
Ik was de vernieuwde website van Salden eens aan het bekijken. Een verbetering tov hun vorige naar mijn mening.
Maar bij "varia" kan je op "persona non-grata" klikken, dit trok vanzelfsprekend mijn aandacht . Wat blijkt: daar zijn de namen van 2 wanbetalers zichtbaar, met adres.
Wanbetalers verdienen geen goedkeuring, maar deze schandpaal gaat mij toch wat te ver. Is dit trouwens wel legaal?

Plaats reactie