Pagina 8 van 10

Bontrager XXX lite carbon Aerobar

Geplaatst: 04 nov 2006 13:45
door cubebiker
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 02 November 2006


 
Hierbij het stuur van Profile Design. Gaat om een combinatie van T2+ Cobra (http://www.profile-design.com/2006_prod ... cobra.html) en T2 Cobra Wing (niets van bekend bij PD):



Ook een mooie optie alleen kom je bijna net zo duur uit als de complete carbon x 1.5 waar je dan ook geen stuurpen meer voor nodig hebt.
https://shop.sunrisecyclery.com/item/14207/
Of je moet gaan voor de alubar. Is 20 gram meer maar 100 dollar goedkoper. Maar ja.. het oog wil ook wat hè .

Bontrager XXX lite carbon Aerobar

Geplaatst: 04 nov 2006 22:39
door ciske
hopelijk gelukt ! enzien jullie deze foto's ?
dit is 'm dan mijn stalen (alu) ros !! 
wat vinden jullie van mijn zaagkunsten ?
(was ) een ritchey stuur met profile design airstrike  die ik vorige winter al verbouwd heb door hem niet meer opklapbaar te maken en de armsteunen smaller bij elkaar .
ritchey weegt normaal 320gr en 'k heb er 128gr afgezaagd.

Bontrager XXX lite carbon Aerobar

Geplaatst: 04 nov 2006 23:23
door auke
Quoten: Origineel geplaatst door ciske op 04 November 2006





hopelijk gelukt ! enzien jullie deze foto's ?
dit is 'm dan mijn stalen (alu) ros !! 
wat vinden jullie van mijn zaagkunsten ?
(was ) een ritchey stuur met profile design airstrike  die ik vorige winter al verbouwd heb door hem niet meer opklapbaar te maken en de armsteunen smaller bij elkaar .
ritchey weegt normaal 320gr en 'k heb er 128gr afgezaagd.


Nu nog je zadel wat hoger en scheef naar beneden kantelen en je bent de held van het fietsforum peleton, .
Maar vindt het geheel desalnietemin, vooral in combinatie met een ligstuur, op zich toch mooier staan dan met een volledige stuurbocht. En het bespaart je de kosten van een extra base-bar, brakers en shifters, plus natuurlijk die 128gram. Leuke actie, ook al zul je ongetwijfeld van de nodige puristen de welbekende oordelen krijgen; laat ze maar lullen, gewoon niets van aantrekken, de eersten zullen de laatsten niet zijn!

Bontrager XXX lite carbon Aerobar

Geplaatst: 04 nov 2006 23:38
door reinvandewou
met zo'n afgezaagd stuur ziet t er in elk geval uit als een tt fiets. Met volledige bocht heb je zo'n "net niet" gevoel.

Bontrager XXX lite carbon Aerobar

Geplaatst: 05 nov 2006 02:59
door auke
By the way, mis je tijdens het fietsen de onderste helft van het stuur ook?

Bontrager XXX lite carbon Aerobar

Geplaatst: 05 nov 2006 15:11
door havana
Volgens mij moet het ook mogelijk zijn die shifters nog een slag te kantelen, dan benader je nog meer een echt TT-stuur.

Bontrager XXX lite carbon Aerobar

Geplaatst: 05 nov 2006 15:34
door maus_1990
Quote: Origineel geplaatst door havana op 05 November 2006
Volgens mij moet het ook mogelijk zijn die shifters nog een slag te kantelen, dan benader je nog meer een echt TT-stuur.


ik denk dan dat je je stuur moet omdraaien... dan lukt het wel volgens mij...

Bontrager XXX lite carbon Aerobar

Geplaatst: 05 nov 2006 18:20
door auke
Quoten: Origineel geplaatst door maus_1990 op 05 November 2006


Quote: Origineel geplaatst door havana op 05 November 2006

Volgens mij moet het ook mogelijk zijn die shifters nog een slag te kantelen, dan benader je nog meer een echt TT-stuur.

ik denk dan dat je je stuur moet omdraaien... dan lukt het wel volgens mij...


Ja, maar dan ben je weer terug bij de ouderwetse "base-bar" waarbij je de sti-shifters puur gebruikt als combinatie van braker en shifter, zonder de voordelen van de rubberen shimano-ergonomie. In deze afgezaagde positie gebruik je de "rubberen handvaten" nog als onderdeel van je normale fietshouding indien je een volledige stuurbocht gewend bent.........
Zelf heb ik nog nooit met een basebar gereden, maar hier en daar wordt gesteld dat het xentis-stuur voordeel geeft bij het klimmen. Dat zal dan hier ook het geval zijn........ in geval je tijdritjes in de heuvels/bergen fietst.

Bontrager XXX lite carbon Aerobar

Geplaatst: 05 nov 2006 18:29
door lucero
Met een recht base bar kun je met dezelfde positie klimmen als dat je zou doen met het afgezaagde stuur met shimano shifters. Het enige verschil is dat je bij een base bar niet meer je handen op het stuur kan leggen tijdens het klimmen. Dat vind ik persoonlijk iets minder. Maar ik kan met de bontrager aerobar hetzelfde klimmen als met mijn handen op de schifters van mijn racefiets. Bij een aerobar met hoek wordt het een stuk moeilijker om zittend te klimmen. En daarnaast als je staand klimt kan het wel eens zijn dat je knieën tegen de armsteuntjes knallen. Maar dat heeft maar te maken met de afstelling dan met de basebar zelf.

Bontrager XXX lite carbon Aerobar

Geplaatst: 05 nov 2006 18:39
door havana
Ah, ok duidelijk :)
Heb je nou al een keuze gemaakt Auke???
Oh ja, niet om mensen te corrigeren maar als taal-freak wil ik graag opmerken dat het correcte meervoud van "handvat" "handvatten" is. Met twee t's dus ;)

Bontrager XXX lite carbon Aerobar

Geplaatst: 05 nov 2006 19:13
door ciske
de onderste helft mis ik niet daar ik die in 98 van de tijd niet gebruik ,inwedstrijden bijna altijd het ligstuur en daar ik dikwijls kies voor wedstrijden in heuvelachtig parkoers de greep op de schifters, merk wel op dat deze basis voledig vlak is tot aan de schiffters wat verschillende posities toelaat.
het heeft mij tot hiertoe tegengehouden een echt tt stuur te kopen omdat ik dan de huidige greep op de schifters kwijt was.
ps : zadel hoger zal niet gaan want ik ben maar 1m63 maar het wordt wel deze winter vervangen door andere zadelpen en sella italia T1 zadel .
heeft er soms iemand een tip ivm mijn stuurpen ?  deze wijst een beetje omhoog maar ik zou ze vlak willen hebben, welke voorbouw met hoeveel graden zou ik daarvoor moeten hebben ?

Bontrager XXX lite carbon Aerobar

Geplaatst: 05 nov 2006 19:40
door auke
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 05 November 2006


Ah, ok duidelijk :)
Heb je nou al een keuze gemaakt Auke???
Oh ja, niet om mensen te corrigeren maar als taal-freak wil ik graag opmerken dat het correcte meervoud van "handvat" "handvatten" is. Met twee t's dus ;)


Je hebt gelijk.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/361/
 
maar het meervoud van vat is vaten, als in olievaten. En een paar grote ergonomische handvaten van shimano klinkt wel een stuk beter dan kleine pieterpeuterige handvatjes van campagnola, oeps campagnolo.
En nog steeds geen keuze gemaakt, maar heb de tijd he, 1e tijdrit is pas in april 07.......... wel licht geneigd/geneigt te kiezen voor de t2 wing van Profile-design in combinatie met mijn huidige Syntace ligstuur om puur budgetaire redenen of in combinatie met een nieuw te kopen deda fastblack, ....... als het schip met geld nog binnenkomt dan misschien de Aerus, in combinatie met hun triathlon zadelpen..... wil ook nog mijn oude frame overspuiten en een nieuwe voorvork........