Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

MTB project K - adviezen & suggesties ?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 sep 2006 18:03

Vriend (80 kg met bmx verleden) van me rijdt ook met een Sid WC (de zilvere) met Avid schijfremmen. De carbon kroon is er wel af want die was gescheurd toen hij nog met V-Brakes reed. Hij rijdt ieder jaar wel wat marathons in het hoog gebergte en is tevreden over de voorvork.
Pas heeft hij ipv van een Crossmax XL er een SL ingezet, resultaat was een fiets die voor geen meter meer stuurde. Waarschijnlijk was de combinatie van slap en slap de boosdoener.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sjezer
Forum-lid

sjezer 05 sep 2006 23:18

Tubewielen met dugast tubes? Voor Casran is de mogelijkheid ook om de Xentis mtb wielen te steken! Dan heb je een van de meest exclusieve mtbwielen van het moment.

casran
Forum-lid HC

casran 10 sep 2006 17:43

M'n pedaalkeuze is in ieder geval al gemaakt, en de pedaaltjes liggen hier: Crankbrothers Eggbeater 4Ti pedalen. Ik vind dat ze er schitterend uitzien, ahw kunstwerkjes, en ze zijn super licht. Hopelijk geven ze een goed gevoel op de mtb!

Technische fiche:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

wesley
Forum-lid

Gebruikersavatar wesley 10 sep 2006 19:01

Mooie pedalen! Ook erg mooi verpakt. Ik vind de spullen van Crankbrothers er altijd erg netjes uitzien.

Heb je al enig idee wanneer je de fiets echt af kan gaan ronden/opbouwen?

casran
Forum-lid HC

casran 10 sep 2006 19:19

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 10 September 2006

Mooie pedalen! Ook erg mooi verpakt. Ik vind de spullen van Crankbrothers er altijd erg netjes uitzien.Heb je al enig idee wanneer je de fiets echt af kan gaan ronden/opbouwen?

Klopt, de verpakking is prachtig!
Ik heb nog geen idee wanneer deze fiets werkelijk af zal zijn. Enerzijds moet ik van m'n nieuwe team voor 2007 weten of zij een mtb-competitie-moment deze winter (PowerMan Kasterlee bv.) zien zitten: ik zit vanavond nogmaals met de ploegleider rond tafel, en mogelijks moet die ook advies vragen aan de ploegdokter die nu in de Vuelta zit. Anderzijds hangt het ook van enkele sponsors af, bestaat de kans dat de fiets op Expo-Velo & Bikemotion staat in oktober (dan moet hij dan af zijn, maar mag ie niet bereden worden ervoor), etc. Te veel onzekerheden op dit moment.
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

tomracertje
Forum-lid

tomracertje 11 sep 2006 14:34

Waarom eigenlijk zoon discussie over een voorvork,,

Rij eerst een keer met deze voorvorken voor je een keuze gaat maken

rij wel op een goed parcours wat ook loodzwaar is!

Als het ffe kan met veel modder weet je ook of de voorvork daar tege bestand is,

Rij zelf nu op een Fox f80 zou ik als ik jou was ook eens proberen erg fijne vork!

Rij ook Sram X-0 triggers schakelt echt super strak is een beetje hetzelfde verhaal als met shimano en campagnolo in de race series Campagnolo is Klikke en hij zit meteen en bij shimano moet je toch nog een beetje zoeke,

mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 sep 2006 17:34

Klets niet Tom, hoeveel fietsenzaken ken jij die het volgende op voorraad hebben staan om mee te testrijden:
White Brothers 80,
RS Reba WC,
RS Sid WC,
Manitou Skareb,
Magura Ronin,
Manitou R7 Super Click 'it,
Manitou R7 Platinum,
de verschillende fox'jes...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tomracertje
Forum-lid

tomracertje 12 sep 2006 22:08

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 11 September 2006
Klets niet Tom, hoeveel fietsenzaken ken jij die het volgende op voorraad hebben staan om mee te testrijden:White Brothers 80,RS Reba WC,RS Sid WC,Manitou Skareb,Magura Ronin,Manitou R7 Super Click 'it,Manitou R7 Platinum,de verschillende fox'jes...

Moet alles op 1 dag?
Moet alles bij dezelfde FM?
Hoeft toch niet op stel en sprong gekocht te worden?

maarja maakt niet uit

Gewoon testritten maken

En keuzes maken natuurlijk

Want de vorken die je opnoemt zijn nogal verschillend

Ik bedoel een SID en een REBA en een Ronin En een Fox zijn alle vier superstijve (hiermee bedoel ik dat ze in een klim niet op en neer gaat als je gaat staan)

De R-7's hebben dat wel,

Van de skarebs weet ik het niet geen ervaring mee

mvg tom
Isaac pascal carbon , Campagnolo zonda , Time RXS carbon , Campagnolo chorus carbon ,

casran
Forum-lid HC

casran 13 sep 2006 00:23

Laten we serieus zijn, tomracertje.
Ten eerste is verschillende fietsenmakers afgaan om overal een vorkje te testen terwijl je toch zeker weet dat je uiteindelijk bij 1 iemand koopt het soort asociale en arrogante consumentengedrag waaraan ik mij niet wens te bezondigen (beetje als je lokale fietsenmaker je laten uitmeten en alle uitleg doen om uiteindelijk met zijn advies alles bij Salden in te kopen).
Ten tweede ben ik wel eens benieuwd of er fietsenmakers zijn die je voorvorken laten testen. En een beetje goede test van die dingen vergt niet een klein ritje van een half uur... Toevallig mag ik bij mijn fietsenmaker steeds met zijn Trek 9.8 met SID WC gaan rijden, maar dat is ook maar omdat hij tevens een persoonlijke vriend van mij is.

thijsje
Forum-lid

thijsje 13 sep 2006 01:12

Een SID is gewoon een goede vork voor jou Casran, en zeker met jouw gewicht stijf genoeg voor wat XC werk... En ook nog eens lekker licht.

Ik ben van mening dat de 'kwaliteit' van de vorkvork valt en staat met de instelling van de vork. Hier moet je gewoon even de tijd voor nemen... Ik rij liever een goed ingestelde Tora dan een belabberd ingestelde Reba (niet dat ik in die situatie terecht zou komen...)

En Tomracertje, ik neem aan dat je met 'niet stijf' bobben bedoelt? Dat is puur een kwestie van instelling. Ook een Manitou vork kun je gewoon goed instellen, zodat de vork niet meer bobt... En van testritten maken op allerlei voorvorken heb ik eerlijk gezegd ook nog niet gehoord.

tomracertje
Forum-lid

tomracertje 13 sep 2006 10:22

Quote: Origineel geplaatst door Thijsje op 12 September 2006
Een SID is gewoon een goede vork voor jou Casran, en zeker met jouw gewicht stijf genoeg voor wat XC werk... En ook nog eens lekker licht.

Ik ben van mening dat de 'kwaliteit' van de vorkvork valt en staat met de instelling van de vork. Hier moet je gewoon even de tijd voor nemen... Ik rij liever een goed ingestelde Tora dan een belabberd ingestelde Reba (niet dat ik in die situatie terecht zou komen...)

En Tomracertje, ik neem aan dat je met 'niet stijf' bobben bedoelt? Dat is puur een kwestie van instelling. Ook een Manitou vork kun je gewoon goed instellen, zodat de vork niet meer bobt... En van testritten maken op allerlei voorvorken heb ik eerlijk gezegd ook nog niet gehoord.

Een manitou zou mischien wel kunnen worde ingesteld dat die niet bobbelt maar,, ik heb het hier over persoonlijke ondervindingen met instellingen van anderen ,

Mvg tom

thijsje
Forum-lid

thijsje 13 sep 2006 12:55

Ja, en daar hebben we dus niks aan.

Plaats reactie