Xentis
Quoten: Origineel geplaatst door Spaak op 26 December 2006
Zijn er, afgezien van de prijzen, ook andere specs van de 2007 modellen (carbon clincher bijv.) bekend? Gewicht, foto's, etc. Tot nu toe alleen plaatjes van de TT tegengekomen: [foto]
De levering van de Mark 1 TT en TT clincher bij ons is bevestigd voor januari 2007... dus dat komt eraan.
De Belgische duatleet Koen Maris, vice-wereldkampioen, heeft een sponsorcontract ondertekent met Xentis Composite en zal in 2007 en 2008 met Xentis wielen rijden. Koen rijdt met Kuota Kalibur.
Gewichten (per wielenpaar):
Mark 1 TT tubular: 1620 gr Mark 1 TT carbon clincher: 1640 gr Mark 1 clincher alloy: 1750 gr Mark 1 clincher carbon: 1470 gr Mark 1 tubular: 1446 gr Mark 1 High Modulus tubular: 1198 gr Mark 1 HM carbon clincher: 1230 gr
Zijn er, afgezien van de prijzen, ook andere specs van de 2007 modellen (carbon clincher bijv.) bekend? Gewicht, foto's, etc. Tot nu toe alleen plaatjes van de TT tegengekomen: [foto]
De levering van de Mark 1 TT en TT clincher bij ons is bevestigd voor januari 2007... dus dat komt eraan.
De Belgische duatleet Koen Maris, vice-wereldkampioen, heeft een sponsorcontract ondertekent met Xentis Composite en zal in 2007 en 2008 met Xentis wielen rijden. Koen rijdt met Kuota Kalibur.
Gewichten (per wielenpaar):
Mark 1 TT tubular: 1620 gr Mark 1 TT carbon clincher: 1640 gr Mark 1 clincher alloy: 1750 gr Mark 1 clincher carbon: 1470 gr Mark 1 tubular: 1446 gr Mark 1 High Modulus tubular: 1198 gr Mark 1 HM carbon clincher: 1230 gr
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 26 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Spaak op 26 December 2006
Zijn er, afgezien van de prijzen, ook andere specs van de 2007 modellen (carbon clincher bijv.) bekend? Gewicht, foto's, etc. Tot nu toe alleen plaatjes van de TT tegengekomen: [foto]
De levering van de Mark 1 TT en TT clincher bij ons is bevestigd voor januari 2007... dus dat komt eraan.
De Belgische duatleet Koen Maris, vice-wereldkampioen, heeft een sponsorcontract ondertekent met Xentis Composite en zal in 2007 en 2008 met Xentis wielen rijden. Koen rijdt met Kuota Kalibur.
Gewichten (per wielenpaar):
Mark 1 TT tubular: 1620 gr Mark 1 TT carbon clincher: 1640 gr Mark 1 clincher alloy: 1750 gr Mark 1 clincher carbon: 1470 gr Mark 1 tubular: 1446 gr Mark 1 High Modulus tubular: 1198 gr Mark 1 HM carbon clincher: 1230 gr
Misschien ook iets bekend over de verkoopprijzen?
Quoten: Origineel geplaatst door Spaak op 26 December 2006
Zijn er, afgezien van de prijzen, ook andere specs van de 2007 modellen (carbon clincher bijv.) bekend? Gewicht, foto's, etc. Tot nu toe alleen plaatjes van de TT tegengekomen: [foto]
De levering van de Mark 1 TT en TT clincher bij ons is bevestigd voor januari 2007... dus dat komt eraan.
De Belgische duatleet Koen Maris, vice-wereldkampioen, heeft een sponsorcontract ondertekent met Xentis Composite en zal in 2007 en 2008 met Xentis wielen rijden. Koen rijdt met Kuota Kalibur.
Gewichten (per wielenpaar):
Mark 1 TT tubular: 1620 gr Mark 1 TT carbon clincher: 1640 gr Mark 1 clincher alloy: 1750 gr Mark 1 clincher carbon: 1470 gr Mark 1 tubular: 1446 gr Mark 1 High Modulus tubular: 1198 gr Mark 1 HM carbon clincher: 1230 gr
Misschien ook iets bekend over de verkoopprijzen?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Copy/paste van Casran's bericht op pagina 1 van deze thread, met gewicht toegevoegd:
Nieuwe consumentenadvies prijslijst 2007 (met de nieuwe modellen!):
- Xentis Mark 1 clincher alu 42mm: 1599 € / 1750 gr
- Xentis Mark 1 clincher carbon 42mm: 1750 € / 1470 gr
- Xentis Mark 1 tubular 42mm: 1750 € / 1446 gr
- Xentis Mark 1 TT clincher carbon 57mm: 1890 € / 1640 gr
- Xentis Mark 1 TT tubular 57mm: 1890 € / 1620 gr
- Xentis Mark 1 TT track 57mm: 1890 € / ??
- Xentis High Modulus clincher carbon 42mm: 3098 € / 1230 gr
- Xentis High Modulus tubular carbon 42mm: 3098 € / 1198 gr
Nieuwe consumentenadvies prijslijst 2007 (met de nieuwe modellen!):
- Xentis Mark 1 clincher alu 42mm: 1599 € / 1750 gr
- Xentis Mark 1 clincher carbon 42mm: 1750 € / 1470 gr
- Xentis Mark 1 tubular 42mm: 1750 € / 1446 gr
- Xentis Mark 1 TT clincher carbon 57mm: 1890 € / 1640 gr
- Xentis Mark 1 TT tubular 57mm: 1890 € / 1620 gr
- Xentis Mark 1 TT track 57mm: 1890 € / ??
- Xentis High Modulus clincher carbon 42mm: 3098 € / 1230 gr
- Xentis High Modulus tubular carbon 42mm: 3098 € / 1198 gr
Quoten: Origineel geplaatst door Spaak op 26 December 2006
Copy/paste van Casran's bericht op pagina 1 van deze thread, met gewicht toegevoegd:Nieuwe consumentenadvies prijslijst 2007 (met de nieuwe modellen!):- Xentis Mark 1 clincher alu 42mm: 1599 € / 1750 gr- Xentis Mark 1 clincher carbon 42mm: 1750 € / 1470 gr- Xentis Mark 1 tubular 42mm: 1750 € / 1446 gr- Xentis Mark 1 TT clincher carbon 57mm: 1890 € / 1640 gr- Xentis Mark 1 TT tubular 57mm: 1890 € / 1620 gr- Xentis Mark 1 TT track 57mm: 1890 € / ??- Xentis High Modulus clincher carbon 42mm: 3098 € / 1230 gr- Xentis High Modulus tubular carbon 42mm: 3098 € / 1198 gr
Ook niet van de poes
Copy/paste van Casran's bericht op pagina 1 van deze thread, met gewicht toegevoegd:Nieuwe consumentenadvies prijslijst 2007 (met de nieuwe modellen!):- Xentis Mark 1 clincher alu 42mm: 1599 € / 1750 gr- Xentis Mark 1 clincher carbon 42mm: 1750 € / 1470 gr- Xentis Mark 1 tubular 42mm: 1750 € / 1446 gr- Xentis Mark 1 TT clincher carbon 57mm: 1890 € / 1640 gr- Xentis Mark 1 TT tubular 57mm: 1890 € / 1620 gr- Xentis Mark 1 TT track 57mm: 1890 € / ??- Xentis High Modulus clincher carbon 42mm: 3098 € / 1230 gr- Xentis High Modulus tubular carbon 42mm: 3098 € / 1198 gr
Ook niet van de poes
Quoten: Origineel geplaatst door bazz op 26 December 2006
Ook niet van de poes
Er rijden in de Benelux slechts 2 paar High Modulus Xentis-wielen rond... eentje in mijn fiets, eentje in de fiets van een ander forumlid hier. Iemand anders (niet-forumlid, maar leest hier volgens mij wel mee) gaat er wellicht in bestelling nemen.
Ook niet van de poes
Er rijden in de Benelux slechts 2 paar High Modulus Xentis-wielen rond... eentje in mijn fiets, eentje in de fiets van een ander forumlid hier. Iemand anders (niet-forumlid, maar leest hier volgens mij wel mee) gaat er wellicht in bestelling nemen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 27 December 2006
Quoten: Origineel geplaatst door bazz op 26 December 2006
Ook niet van de poes
Er rijden in de Benelux slechts 2 paar High Modulus Xentis-wielen rond... eentje in mijn fiets, eentje in de fiets van een ander forumlid hier. Iemand anders (niet-forumlid, maar leest hier volgens mij wel mee) gaat er wellicht in bestelling nemen.
Niet zo vreemd dat er maar 2 paar van deze wielen rond rijden, gezien de prijs!!! Zijn niettemin wel schitterend.
Quoten: Origineel geplaatst door bazz op 26 December 2006
Ook niet van de poes
Er rijden in de Benelux slechts 2 paar High Modulus Xentis-wielen rond... eentje in mijn fiets, eentje in de fiets van een ander forumlid hier. Iemand anders (niet-forumlid, maar leest hier volgens mij wel mee) gaat er wellicht in bestelling nemen.
Niet zo vreemd dat er maar 2 paar van deze wielen rond rijden, gezien de prijs!!! Zijn niettemin wel schitterend.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 26 December 2006
(per wielenpaar):
Mark 1 TT tubular: 1620 gr carbon clincher: 1640 gr Mark 1 clincher carbon: 1470 gr tubular: 1446 gr Mark 1 High Modulus tubular: 1198 gr carbon clincher: 1230 gr
Opmerkelijk klein verschil in gewicht tussen de tubeversies en de full carbon clincherversies. Is er iets bekend over de maximaal toegelaten druk?
(per wielenpaar):
Mark 1 TT tubular: 1620 gr carbon clincher: 1640 gr Mark 1 clincher carbon: 1470 gr tubular: 1446 gr Mark 1 High Modulus tubular: 1198 gr carbon clincher: 1230 gr
Opmerkelijk klein verschil in gewicht tussen de tubeversies en de full carbon clincherversies. Is er iets bekend over de maximaal toegelaten druk?
Quoten: Origineel geplaatst door ironMon op 27 December 2006
Opmerkelijk klein verschil in gewicht tussen de tubeversies en de full carbon clincherversies. Is er iets bekend over de maximaal toegelaten druk?
Ik heb dat gevraagd bij Xentis, en er zou geen beperking qua bandendruk zijn bij de carbon clinchers!
Opmerkelijk klein verschil in gewicht tussen de tubeversies en de full carbon clincherversies. Is er iets bekend over de maximaal toegelaten druk?
Ik heb dat gevraagd bij Xentis, en er zou geen beperking qua bandendruk zijn bij de carbon clinchers!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Aardig totaalplaatje van de Mark 1 TT.
http://photoalbum.powershot.de/fotos/34 ... 78ad07.jpg
http://photoalbum.powershot.de/fotos/34 ... 78ad07.jpg
Quoten: Origineel geplaatst door meeuh op 30 December 2006
Hoe zit dat nu met da tijdritstuur? Is het nu mogelijk om daar van die tijdrit remmen op te zetten? Casran, je melde hier ergens dat het kon, maar ik heb het nog altijd niet gezien...
Dat was tot voorheden nog steeds in ontwikkeling, en zou gauw klaar moeten zijn voor produktie. Vandaar dat het stuur met den tijdritremmen en shifters nog niet was voorgesteld op Eurobike of Expo-Velo Sport.
Naar wat Xentis me hierover zei koop je ofwel een base bar voor Ergopowers/STI-shifters, ofwel eentje voor eigen Xentis brake levers.
Faris Al-Sultan gebruikte in de IronMan van Hawaii het allereerste prototype stuurtje met die remmetjes, hem slechts een week voordien met UPS toegestuurd in de Stille Oceaan daar:
Faris had er ook eentje met Ergopowers:
Hoe zit dat nu met da tijdritstuur? Is het nu mogelijk om daar van die tijdrit remmen op te zetten? Casran, je melde hier ergens dat het kon, maar ik heb het nog altijd niet gezien...
Dat was tot voorheden nog steeds in ontwikkeling, en zou gauw klaar moeten zijn voor produktie. Vandaar dat het stuur met den tijdritremmen en shifters nog niet was voorgesteld op Eurobike of Expo-Velo Sport.
Naar wat Xentis me hierover zei koop je ofwel een base bar voor Ergopowers/STI-shifters, ofwel eentje voor eigen Xentis brake levers.
Faris Al-Sultan gebruikte in de IronMan van Hawaii het allereerste prototype stuurtje met die remmetjes, hem slechts een week voordien met UPS toegestuurd in de Stille Oceaan daar:
Faris had er ook eentje met Ergopowers:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -