Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
mister_arby
- Forum-lid
mister_arby
05 mei 2009 14:08
janom schreef:ik ben 39 en reed mijn laatste wedstrijd 14 jaar geleden, daar tussen wel sporten, oa fitness en de laatste jaren vanaf 2003 mondjesmaat weer op de fiets.
vanaf deze winter weer eens twee keer per week op rollen getraind, en vanaf januari tot nu toe 1000 km op de weg gedaan, hetgeen helemaal niet veel is.
Dan rijd ik een rondje van 115 km met een gemiddelde snelheid van 31 p/u (windkracht vier plus posbank).
Laat staan als ik nog eens echt ging trainen, en nog wat kilo's spiermassa op het bovenlichaam zou kwijtspelen...
Ik kon vroeger dan ook mee met profs op training.
Eea heeft m.i. ook veel met aanleg te maken. Een prof heeft me ooit verteld dat ik puur fysiek mee had moeten kunnen komen bij hen...
Van harte gefeliciteerd!
gaat iedereen nu vertellen hoe hard hij/zij wel niet kan fietsen?
-
janom
- Forum-lid
janom
05 mei 2009 14:10
volgens mij gaat dit topic hier toch over?
felicitaties van harte geaccepteerd...blij dat je aan me denkt!
-
Joseba
- Forum-lid
Joseba
05 mei 2009 15:23
Dat gaat inderdaad over hoe hard een gemiddelde toerrijder rijdt.
Niet over mannen van 39 die nu al vertellen over wat ze eventueel hadden kunnen bereiken in hun leven als (....) ze naast hun fysiek ook nog een aantal andere zaken ook op orde hadden gehad (bijvoorbeeld het mentale gedeelte). Das meer voor het Fietscafe (is er al een topic Fietserslatijn
? )
-
em
- Forum-lid
em
05 mei 2009 16:20
Als toerfietser wil ik gewoon genieten op de fiets en interesseert het me niet hoe hard ik nou precies ga. Voor mij ook geen fietscomputer, want mijn ervaring is dat je (onbewust) toch gefocust bent daarop...
-
jappiex
- Forum-lid
jappiex
05 mei 2009 16:35
Heb nu zo'n 3 jaar m'n fietsje. Mijn beste snelheid / afstand in die tijd gefietst is 35,2km per uur over 100km. Dit was een wedstrijdje met een vriend van me, ik zei dat ik hem uit het wiel kon rijden over 100km. Is niet gelukt. Hij heeft een kilometerteller, ik niet, want het stoort me.
Normaal rijdt ik tussen de 30 en 32 kilometer per uur en rijd ik zaterdagse rondjes tussen de 80 en 120 kilometer. Verder twee keer per week woon - werk a 40km per retour. Rij altijd in mijn eentje en probeer sportief te rijden maar ook nog een beetje te genieten van het Groningse land.
Ben gewend aan vlak land en veel wind, wil binnenkort eens kijken hoe heuvels me bevallen.
-
janom
- Forum-lid
janom
05 mei 2009 16:36
Josebã schreef:Dat gaat inderdaad over hoe hard een gemiddelde toerrijder rijdt.
Niet over mannen van 39 die nu al vertellen over wat ze eventueel hadden kunnen bereiken in hun leven als (....) ze naast hun fysiek ook nog een aantal andere zaken ook op orde hadden gehad (bijvoorbeeld het mentale gedeelte). Das meer voor het Fietscafe (is er al een topic Fietserslatijn
? )
je trekt wel de goeie conclusie over dat mentale gedeelte, want dat is m.i. nog belangrijker dan de fysiek.
ik geef m.i. enkel aan hoe ik er als toerfietser in sta, en schets een zeer beknopt beeld van mezelf in verhouding tot de gemiddelde snelheid die ik kan halen/haal.
dat jij het ziet als het "verhaal" van iemand die verteld wat hij eventueel had kunnen bereiken...zegt ook veel over de manier waarop je zoiets leest
-
cubemeister
- Forum-lid
cubemeister
05 mei 2009 16:43
vind 35,2 km/h over 100 km wel echt hard. ik heb laatst 32.7 gehaald over 115 km waar ik al vrij trots op was. fiets nu voor het 2de jaar fanatiek. ( probeer >200 km per week te halen) had aantal weken >300 km getraint. maar alleen tegen de wind in 35/36 op de teller houden heb ik toch moeite mee.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
-
jappiex
- Forum-lid
jappiex
05 mei 2009 16:56
Ik vond het ook hard en het is ook niet iets wat ik snel weer zal doen want het is volgens mij niet gezond. Ik ben er in ieder geval serieus kapot van gegaan. Naast het fietsen waterpolo ik ook nog redelijk fanatiek. Ik merk wel dat hier synergie in zit.
-
janom
- Forum-lid
janom
05 mei 2009 17:02
jappiex schreef:Ik vond het ook hard en het is ook niet iets wat ik snel weer zal doen want het is volgens mij niet gezond. Ik ben er in ieder geval serieus kapot van gegaan. Naast het fietsen waterpolo ik ook nog redelijk fanatiek. Ik merk wel dat hier synergie in zit.
idd heel knappe prestatie!!!
of het gezond is.......tja...
gezond is wellicht meer met mate sporten, maar dat geef je zelf wel aan.
Het is wel een kick natuurlijk als je dat gemm haalt toch?
-
Joseba
- Forum-lid
Joseba
05 mei 2009 19:01
janom schreef:Josebã schreef:Dat gaat inderdaad over hoe hard een gemiddelde toerrijder rijdt.
? )
je trekt wel de goeie conclusie over dat mentale gedeelte, want dat is m.i. nog belangrijker dan de fysiek.
ik geef m.i. enkel aan hoe ik er als toerfietser in sta, en schets een zeer beknopt beeld van mezelf in verhouding tot de gemiddelde snelheid die ik kan halen/haal.
dat jij het ziet als het "verhaal" van iemand die verteld wat hij eventueel had kunnen bereiken...zegt ook veel over de manier waarop je zoiets leest
Weet niet, het deed me een beetje denken aan de vader van Johan Museeuw.