Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fietsnieuws 2007

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 29 jun 2006 23:15

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 29 Juni 2006

Die Wilier is wel heel erg duidelijk afgekeken van het origineel van Specialized!! Ik heb het gewoon niet zo op zwart, net als meer mensen. Ik denk dat dat komt door de associatie met de zwarte 105 groep en de goedkopere crancks van FSA en diverse eigen merken. Carbon zwart is mooi, gewoon zwart niet? Ik moet het eerst met eigen ogen zien...

Was ook mijn eerste gedachte! exact nagemaakt, heel slecht dus!
Train ze!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39571
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 jun 2006 23:36

Helaas... de plank helemaal mis geslagen. Remmen lelijk gefreesd (schoonmaken :() en dat de lagere groepen slechts 1 tandje meer tegelijk schakelen is een belediging naar je huidige klanten.
Dat ik dit ooit nog eens over Campa zou zeggen
Less is bore

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 29 jun 2006 23:59

Laten we het maar eens afwachten, ik heb meerdere groepen gezien en de techniek ziet er wel heel bijzonder uit in denk dat het schakelen weleens sneller kan gaan als met het huidige systeem.... (campa gaat nooi over één nacht ijs)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39571
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 jun 2006 00:25

Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 29 Juni 2006
Laten we het maar eens afwachten, ik heb meerdere groepen gezien en de techniek ziet er wel heel bijzonder uit in denk dat het schakelen weleens sneller kan gaan als met het huidige systeem.... (campa gaat nooi over één nacht ijs)

Ook bij de lagere groepen die dus maar 1 tandje per keer kunnen schakelen?

En over smaak valt uiteraard niet te twisten, maar de remmen vind ik niks.
Less is bore

max8450
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 mei 2004 23:50

max8450 30 jun 2006 03:44

[/QUOTE]

Ook bij de lagere groepen die dus maar 1 tandje per keer kunnen schakelen?


Zou het niet kunnen dat Chorus en Record gewoon nog sneller zullen schakelen (QS=QuickShift), en dat de andere groepen gewoon blijven doen wat ze reeds deden. Lijkt mij toch logischer dan tandje per tandje te schakelen, wat een acheruitgang zou zijn.
Of is het één grote reclamestunt. nduidelijkheid doet mensen praten.
En praten is verkopen

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5002
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 30 jun 2006 10:05

De eerste foto's van opvolger van de Giro Atmos : de INOS.
 

 
http://www.cyclingnews.com/photos/2006/ ... al/DV80838

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 30 jun 2006 15:06

Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 25 Juni 2006

Je hebt in Nederland Cardsport(Kl_lT), Wout Verhoef (Kl_lT)en ICC, laatste is volgens mij goed! Doen ook tacx en Dt swiss en deda 


Euhm... dat is wel heel onnauwkeurig. Even uitleggen: ICC (www.i-c-c.nl) is de Benelux agent voor Campagnolo. Op wat uitzonderingen na, leveren deze het materiaal aan "grossisten" (= groothandel = verdelers), zgn "importeurs", die op hun beurt de winkels bevoorraden. In een boomstructuurtje komt Card Sports dus onder ICC te staan.
ICC doet dit voor Campagnolo, maar ook voor Deda Elementi, Dedatre, Dedacciai en Selle Italia in de Benelux. Wereldwijd verzorgen zijn Tacx. DT Swiss doen ze al een tijdje niet meer.
De verdelers van Campagnolo materiaal in Nederland via ICC zijn:
    
De verdelers van Campagnolo materiaal in België via ICC zijn:
    
Ter verduidelijking: ik werk bij die laatste, VDB Parts, een nieuwe speler op deze markt sinds de zomer 2006.
De ene invoerder is al groter dan de andere. Elke fietsenmaker is vrij z'n Campa materiaal te halen waar ie wil, en zal vaak afwisselen tussen de verschillende invoerders, en soms ook naar een invoerder in een ander land gaan kijken (desnoods zelfs elders in de Europese Unie: mag door het vrij verkeer van goederen en dienst allemaal).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 30 jun 2006 15:32

Quoten: Origineel geplaatst door max8450 op 30 Juni 2006

Zou het niet kunnen dat Chorus en Record gewoon nog sneller zullen schakelen (QS=QuickShift), en dat de andere groepen gewoon blijven doen wat ze reeds deden. ...


Even verduidelijken: Quick Shift komt er niet alleen in de hogere groepen (Record en Chorus), maar in alle Campa groepen tot en met Xenon. Het houdt in dat de opschakelklep geherpositioneerd is, zodat het schakelen gemakkelijker verloopt. Ik ben zelf heel benieuwd om dit op de fiets te ervaren. QS voorderailleurs en shifters zijn compatibels met de 2006 (niet-QS-) derailleurs en shifters.
Het Escape systeem is dan weer iets anders en loopt samen met de QS-invoering in alle groepen. Escape wordt toegepast in Centaur, Veloce, Mirage en Xenon. Het gaat om een nieuw mechanisme in de Ergopowers: opschakelen kan per 1, afschakelen maximaal per drie, en alle schakelbewegingen zouden soepeler en eenvoudiger verlopen.
Bij dit alles kan ik enkel zeggen dat het er wat mij betreft allemaal heel mooi uit ziet, maar ik naar gewoonte het werkelijk gebruik afwacht om een definitiever oordeel te vellen. Hetzelfde geldt ook met het esthetisch aspect: het zou niet de eerste keer zijn dat ik een onderdeel dat ik op het eerste zicht minder mooi vind toch prachtig ga vinden... sommige dingen moeten nu eenmaal wennen. De remmetjes vond ik overigens meteen puik gedaan; ook het plastic stukje om ze al rijdend aan te spannen is bij Record en Chorus verbeterd.
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 26 Juni 2006

Slaat dat "optional" niet op die zwarte kleur? Zoals eerder ook het donkergrijs.


Dat klopt. De Veloce groep is zowel standaard beschikbaar in zilver als in dit "Infinite" (zwarte) kleur; beiden aan dezelfde prijs.Ik kreeg gisteren het tijdschrift L'Acheteur Cycliste binnen: daar kan je mooi de Veloce in zilver bekijken op een Time fiets... foto's genoeg die nu al circuleren hoor.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

youri
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 okt 2005 21:31

youri 04 jul 2006 22:12

@ Casran:
Wat zijn de verschillen tussen de Chorus en Record groep 2007 ?????
De nieuwe Centaur wordt de oude Chorus, dus vroeg ik mij af, hoe wordt de nieuwe Chorus dan??

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 05 jul 2006 01:15

Quoten: Origineel geplaatst door youri op 04 Juli 2006

@ Casran:
1. Wat zijn de verschillen tussen de Chorus en Record groep 2007 ?????
2. De nieuwe Centaur wordt de oude Chorus, dus vroeg ik mij af, hoe wordt de nieuwe Chorus dan??


1. Verschillen tussen Chorus en Record 2007:- ketting, cassettes, achterderailleur blijven dezelfde als de 2006 groepen- eind 2006 krijgt elke groep wel z'n 11-25 cassette- beide groepen zullen enkel nog carbon cranks hebben, bij de Record is dit hol full carbon (nieuw design crankstellen)- betekent meteen dat Record cranks in carbon tot 180mm beschikbaar zullen zijn!- de Record zal enkel nog zwarte brakes hebben; Chorus enkel zilver (nieuw design uiteraard)- op de tandbladen zijn gelijkaardige verschillen als in 2006 van toepassing; 52-42 combinatie van tandbladen zal als standaard niet meer beschikbaar zijn (uiteraard wel zelf extra te kiezen door die bladen te bestellen)- licht gewijzigd design (QuickShift) in voorderailleur en ergopowers: Record krijgt de vermelding "QS Ultra" mee, Chorus "QS Micron"- naven: Record 2007 krijgt nieuwe naven, Chorus 2007 krijgt wat de huidige Record naven zijn
2. Hmmm.. de nieuwe Centaur wordt oude Chorus? Dat kan je niet zomaar stellen hoor!Ten eerste krijgt de Centaur 2007 een volledig nieuw design van trapstellen, met het Ultra-Torque systeem, zowel in een dubbel als een compact design, en enkel in alu (geen carbon Centaur trapstel meer). Ook de remhoeven krijgen een volledig nieuw design, gelijkaardig aan die van Record en Chorus. Tot zover kan je niets van die 2007 groep linken aan een bestaande groep. Dit wordt allemaal zilver: de "Century Grey" kleur van Centaur zal niet meer terug te vinden zijn.De ergopowers komen in carbon, met QuickShift. Ook in de achterderailleur zal in 2007 carbon verwerkt zijn. Enkel hierin kan je een gelijkenis met de huidige Chorus in zien.Hoe de nieuwe Chorus groep eruit zal zien, heb ik min of meer onder 1. beantwoord.
Grtz.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

rombaft
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 14 jun 2006 21:10

rombaft 05 jul 2006 02:32

afschakelen max per drie ?
wat is het nut daarvan, op men huidige fiets zit een 3 jaar oude veloce groep en daar kan ik zonder pardon van het grootste tandwiel achteraan naar het kleinste gaan in 1 trok, dus per 9 .
voor de rest, ik heb een fiets besteld met centaur, wel de 2006 versie, aan de ene kant blij want 't is nen grijze wat er blijkbaar niet meer ging bijzitten en ik juist knap vond.
aan de andere kant, had ik wat langer gewacht zat er dan dat QS systeem op, maar ja, zo kun je blijvan wachten he

Plaats reactie