Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Wat ik daar over heb gevonden heb is dit:
http://www.kinesis.com.tw/ grote producent van frames
Deze frames zijn overigens ook te koop in Engeland. http://www.chainreactioncycles.com/Cate ... goryID=626
http://www.kinesis.com.tw/ grote producent van frames
Deze frames zijn overigens ook te koop in Engeland. http://www.chainreactioncycles.com/Cate ... goryID=626
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Omdat ze waarschijnlijk niet verkopen aan particulieren.
Ik denk dat het meer loont om zo'n frame gewoon in Europa te kopen, hoef je ook geen invoerheffing etc. te betalen.
Als het goed is kunnen veel fm's deze frames kaal leveren, tenminste ik weet iemand de het wel kan.
Ik denk dat het meer loont om zo'n frame gewoon in Europa te kopen, hoef je ook geen invoerheffing etc. te betalen.
Als het goed is kunnen veel fm's deze frames kaal leveren, tenminste ik weet iemand de het wel kan.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Materialist schreef:vorige zomer heb ik met stel mensen vier fietsen getest. Merida, scott, specialized en look 595. Wielen gewisseld en alles. De look vonden we unaniem de beste. stijf bij aanzetten, licht gevoel bergop (Majorca), comfortabel op slechte stukken dwz hij gaf de scherpe randen niet door. In de tour las ik dat dit een van de slechtste fietsen is. Nu weet ik niet meer wat je van die bladentesten moet denken. Ik wil dus graag ervaringen horen. Hoe subjectief dat ook mag zijn dit min of meer als antwoord op litespeed
Dat is ons ook wel eens opgevallen als wij andere fietsen aan het testen waren.
Bij het blad BIKE vonden we het een keer ook heel opvallend dat er een bepaald onderdeel heel goed uit de test kwam (terwijl wij het ook geprobeerd hadden en een heel andere conclusie hadden) en een paar pagina's verder staat er een hele grote advertentie van.
Blijft dan vaak toch een persoonlijke mening
A bad day on the bike is better than a good day at work.
Ik hoor en lees nogal wat geluiden van mensen die denken een leuk handeltje te hebben in chinees spul...
Heel leuk en aardig allemaal maar let wel, je hebt geen poot om op te staan!
Een fabriekant sluit dan ook aansprakelijkheids verzekeringen af waar je misselijk van wordt.
Op het moment dat jij een frame oid. verkoopt en er gebeurt iets mee dan ben JIJ degene waar mensen bij terug komen, bijv. via hun verzekering.
Jij bent namelijk als je zoiets importeert wettelijk de "fabriekant" en dus moet jij de garantie regelen, nu doe je het al allemaal zwart dus je hebt geen KVK nummer en verder ook helemaal niks.
Nu kan het in het ergste geval zo zijn dat iemand doordat het door jouw verkochte frame zomaar scheurt en een dwarslaesie is het gevolg...
Het hoeft maar te gebeuren en als ze via de verzekering bij jou aankloppen en je staat daar voor de rechter, je bent verantwoordelijk voor het product dat je verkoopt, ze kunnen je helemaal leeg plukken als er zoiets gebeurt, en denk niet "die jongen die ik dat frame verkoop is betrouwbaar" want als het om geld gaat kunnen mensen tot heel veel in staat zijn.
Vast iedereen kent het verhaal wel van een vrouw in america die haar kat in de magnetron stopte die vervolgens overleed waarna ze een miljoenenclaim indiende bij de fabrikant.
Nederland amerikaniseerd en zulke dingen gaan nog wat ver, maar dit is wel waar het naartoe gaat.
Ik schrijf dit niet omdat ik mensen ervan af wil houden, maar enkel iedereen die denkt een mooi handeltje te zien te waarschuwen, ik heb al aardig wat vertegenwoordigers van OA. wielfabriekanten gesproken, en je wilt niet weten wat die doen om zich tegen zulke shit in te dekken!
Iedereen die een carbon frame of iets anders goedkoop wil die weet onderhand wel dat dit allemaal mogelijk is en er niet gek veel kan misgaan.
Heel leuk en aardig allemaal maar let wel, je hebt geen poot om op te staan!
Een fabriekant sluit dan ook aansprakelijkheids verzekeringen af waar je misselijk van wordt.
Op het moment dat jij een frame oid. verkoopt en er gebeurt iets mee dan ben JIJ degene waar mensen bij terug komen, bijv. via hun verzekering.
Jij bent namelijk als je zoiets importeert wettelijk de "fabriekant" en dus moet jij de garantie regelen, nu doe je het al allemaal zwart dus je hebt geen KVK nummer en verder ook helemaal niks.
Nu kan het in het ergste geval zo zijn dat iemand doordat het door jouw verkochte frame zomaar scheurt en een dwarslaesie is het gevolg...
Het hoeft maar te gebeuren en als ze via de verzekering bij jou aankloppen en je staat daar voor de rechter, je bent verantwoordelijk voor het product dat je verkoopt, ze kunnen je helemaal leeg plukken als er zoiets gebeurt, en denk niet "die jongen die ik dat frame verkoop is betrouwbaar" want als het om geld gaat kunnen mensen tot heel veel in staat zijn.
Vast iedereen kent het verhaal wel van een vrouw in america die haar kat in de magnetron stopte die vervolgens overleed waarna ze een miljoenenclaim indiende bij de fabrikant.
Nederland amerikaniseerd en zulke dingen gaan nog wat ver, maar dit is wel waar het naartoe gaat.
Ik schrijf dit niet omdat ik mensen ervan af wil houden, maar enkel iedereen die denkt een mooi handeltje te zien te waarschuwen, ik heb al aardig wat vertegenwoordigers van OA. wielfabriekanten gesproken, en je wilt niet weten wat die doen om zich tegen zulke shit in te dekken!
Iedereen die een carbon frame of iets anders goedkoop wil die weet onderhand wel dat dit allemaal mogelijk is en er niet gek veel kan misgaan.
mijn Flickr
Hierbij mijn fiets. Chinees carbon import naar aanleiding van DANV topic. Fiets opgebouwd met SR groep, Selle Italia zadel, PRO stuurpen. Twee wielsets in gebruik. Cosmic Carbon SL en Fulcrum Racing Zero.
Ik heb geen ervaring met andere carbon frames. In relatie tot aluminium is deze fiets comfortabeler. In afdalingen stuurt de fiets mooi strak. Heb nooit het idee gehad dat hij zwabberde. Gewicht complete fiets met Racing Zero zal ongeveern 7,4 kg zijn.
Ik heb geen ervaring met andere carbon frames. In relatie tot aluminium is deze fiets comfortabeler. In afdalingen stuurt de fiets mooi strak. Heb nooit het idee gehad dat hij zwabberde. Gewicht complete fiets met Racing Zero zal ongeveern 7,4 kg zijn.
Twitter: @rbruijns
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
jaapieo schreef:Ik hoor en lees nogal wat geluiden van mensen die denken een leuk handeltje te hebben in chinees spul...
Heel leuk en aardig allemaal maar let wel, je hebt geen poot om op te staan!
Een fabriekant sluit dan ook aansprakelijkheids verzekeringen af waar je misselijk van wordt.
Op het moment dat jij een frame oid. verkoopt en er gebeurt iets mee dan ben JIJ degene waar mensen bij terug komen, bijv. via hun verzekering.
Jij bent namelijk als je zoiets importeert wettelijk de "fabriekant" en dus moet jij de garantie regelen, nu doe je het al allemaal zwart dus je hebt geen KVK nummer en verder ook helemaal niks.
Nu kan het in het ergste geval zo zijn dat iemand doordat het door jouw verkochte frame zomaar scheurt en een dwarslaesie is het gevolg...
Het hoeft maar te gebeuren en als ze via de verzekering bij jou aankloppen en je staat daar voor de rechter, je bent verantwoordelijk voor het product dat je verkoopt, ze kunnen je helemaal leeg plukken als er zoiets gebeurt, en denk niet "die jongen die ik dat frame verkoop is betrouwbaar" want als het om geld gaat kunnen mensen tot heel veel in staat zijn.
Vast iedereen kent het verhaal wel van een vrouw in america die haar kat in de magnetron stopte die vervolgens overleed waarna ze een miljoenenclaim indiende bij de fabrikant.
Nederland amerikaniseerd en zulke dingen gaan nog wat ver, maar dit is wel waar het naartoe gaat.
Ik schrijf dit niet omdat ik mensen ervan af wil houden, maar enkel iedereen die denkt een mooi handeltje te zien te waarschuwen, ik heb al aardig wat vertegenwoordigers van OA. wielfabriekanten gesproken, en je wilt niet weten wat die doen om zich tegen zulke shit in te dekken!
Iedereen die een carbon frame of iets anders goedkoop wil die weet onderhand wel dat dit allemaal mogelijk is en er niet gek veel kan misgaan.
Je maakt er wel een mooi doemscenario van. Ik heb nog nooit een carbon frame spontaan door midden zien breken. Dat gaat ook niet gebeuren, want al zou er 1 buis gaan dan zit de boel via een andere buis nog altijd vast. Een carbon vork kan wel afbreken, maar daar zou ik me enkel druk over maken als je een Ridley hebt of een namaak Ritchey WCS vork.
Daarnaast heb ik ook nog nooit gehoord dat er in Europa iemand een grote schadeclaim heeft gekregen omdat z'n fietsonderdeel het spontaan begaf. Bij een keer een paar duizend Euro houdt 't wel op.
Daarnaast kan je als particulier niet aansprakelijk worden gesteld voor een productie fout, mits bij de verkoop maar duidelijk was dat je het verkocht als particulier. Dit geldt voor de volledige EU.
Amclassic-fan schreef:jaapieo schreef:Ik hoor en lees nogal wat geluiden van mensen die denken een leuk handeltje te hebben in chinees spul...
Heel leuk en aardig allemaal maar let wel, je hebt geen poot om op te staan!
Een fabriekant sluit dan ook aansprakelijkheids verzekeringen af waar je misselijk van wordt.
Op het moment dat jij een frame oid. verkoopt en er gebeurt iets mee dan ben JIJ degene waar mensen bij terug komen, bijv. via hun verzekering.
Jij bent namelijk als je zoiets importeert wettelijk de "fabriekant" en dus moet jij de garantie regelen, nu doe je het al allemaal zwart dus je hebt geen KVK nummer en verder ook helemaal niks.
Nu kan het in het ergste geval zo zijn dat iemand doordat het door jouw verkochte frame zomaar scheurt en een dwarslaesie is het gevolg...
Het hoeft maar te gebeuren en als ze via de verzekering bij jou aankloppen en je staat daar voor de rechter, je bent verantwoordelijk voor het product dat je verkoopt, ze kunnen je helemaal leeg plukken als er zoiets gebeurt, en denk niet "die jongen die ik dat frame verkoop is betrouwbaar" want als het om geld gaat kunnen mensen tot heel veel in staat zijn.
Vast iedereen kent het verhaal wel van een vrouw in america die haar kat in de magnetron stopte die vervolgens overleed waarna ze een miljoenenclaim indiende bij de fabrikant.
Nederland amerikaniseerd en zulke dingen gaan nog wat ver, maar dit is wel waar het naartoe gaat.
Ik schrijf dit niet omdat ik mensen ervan af wil houden, maar enkel iedereen die denkt een mooi handeltje te zien te waarschuwen, ik heb al aardig wat vertegenwoordigers van OA. wielfabriekanten gesproken, en je wilt niet weten wat die doen om zich tegen zulke shit in te dekken!
Iedereen die een carbon frame of iets anders goedkoop wil die weet onderhand wel dat dit allemaal mogelijk is en er niet gek veel kan misgaan.
Je maakt er wel een mooi doemscenario van. Ik heb nog nooit een carbon frame spontaan door midden zien breken. Dat gaat ook niet gebeuren, want al zou er 1 buis gaan dan zit de boel via een andere buis nog altijd vast. Een carbon vork kan wel afbreken, maar daar zou ik me enkel druk over maken als je een Ridley hebt of een namaak Ritchey WCS vork.
Daarnaast heb ik ook nog nooit gehoord dat er in Europa iemand een grote schadeclaim heeft gekregen omdat z'n fietsonderdeel het spontaan begaf. Bij een keer een paar duizend Euro houdt 't wel op.
Daarnaast kan je als particulier niet aansprakelijk worden gesteld voor een productie fout, mits bij de verkoop maar duidelijk was dat je het verkocht als particulier. Dit geldt voor de volledige EU.
Amen.
@Amclassic-fan:
Pas maar op, voor je het weet heb je een claim van Ridley aan je broek.
Pas maar op, voor je het weet heb je een claim van Ridley aan je broek.