euros
-
- Forum-lid HC
Gaat je bevallen, ziet er top uit. Spec list?
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
Fiets is als volgt opgebouwd:
Wielen: Mavic Ksyrium SL red
Remhoeven: Campa Record
Voorderailleur + crankstel: Campa Chorus
Achterderailleur + remgrepen: Campa Centaur (ik wilde perse 10s hebben)
Trappers: Look keo carbon
Bidonhouders: Tacx Tao Carbon
Voorvork: Easton EC90 SLX
Stuurpen: Easton EA90
Stuur: Easton EC70 Wing carbon
Zadelpen: moet nog een andere op ook Easton als deze te verkrijgen is in 27,2 mm
Banden: conti 4000s
Balhoofdstel: FSA
Zadel: Selle Italia SLR
Wielen: Mavic Ksyrium SL red
Remhoeven: Campa Record
Voorderailleur + crankstel: Campa Chorus
Achterderailleur + remgrepen: Campa Centaur (ik wilde perse 10s hebben)
Trappers: Look keo carbon
Bidonhouders: Tacx Tao Carbon
Voorvork: Easton EC90 SLX
Stuurpen: Easton EA90
Stuur: Easton EC70 Wing carbon
Zadelpen: moet nog een andere op ook Easton als deze te verkrijgen is in 27,2 mm
Banden: conti 4000s
Balhoofdstel: FSA
Zadel: Selle Italia SLR
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Mannen, even opletten graag! Alhoewel ik niets tegen Van Nicolas heb, integendeel zefs, ik overweeg er wellicht zelf een aan te schaffen, moet ik "Amclassic-fan" toch een beetje gelijk geven. E.e.a heet gewoon "marketing".Amclassic-fan schreef:Tinn schreef:Van Nicholas video Recent op youtube geplaatst.
Wat een kots filmpje. Beetje claimen dat de fietsen in Nederland met de hand worden gebouwd terwijl de frames gewoon uit China komen en dan ook nog in beeld de indruk wekken met die balhoofdfrees. Die lui op de fiets allemaal zonder helm... Ze maken mooie frames, maar dit filmpje is wat mij betreft een afknapper.
Voorbeeld: ik pretendeer - naast verstand van fietsen - ook verstand van wijn te hebben. Dáár zit er een héél groot verschil tussen "made with hand-picked grapes" (er zijn een paar druiven zijn met de hand geplukt) en "made from hand-picked grapes" (alle druiven zijn met de hand geplukt). En zo is het ook met het verschil tussen "fietsen" of "frames" die gebouwd zijn in..... Goed lezen en dan heb je de "marketing-boys" door, doch die weten dat veel consumenten (helaas) "niet goed (kunnen) lezen/luisteren". O ja, omdat ik zelf jarenlang in een professionele marketingorganisatie heb mogen werken, ken ik dergelijke "trucs" en pakken ze mij daar gelukkig nooit meer mee:D!
60 x Ventoux
Natuurlijk wil iedereen het liefst een fiets met 'emotie' en 'karakter' en ziet daarbij het lieftst een oud mannetje in een stoffige werkplaats voor zich die fietsen nog helemaal met de hand maakt.
'Made in China' of gelijk welk ander aziatisch land sluit dan minder aan bij dat romantische beeld dan 'made in Italy'
Feit is echter dat in de huidige wereldeconomie productie voor een zeer groot deel (zo niet volledig) naar Azië is verplaatst. Dat hoeft niet verkeerd te zijn. Het vakmanschap is daar inmiddels niet minder dan in Europa of de VS, en massaproductie in lagelonen landen (nog wel) maakt voor velen bereikbaar wat anders onbetaalbaar zou zijn.
De marketingmensen van Van Nicholas doen in dit geval niet meer dan het koppelen van twee behoeften: de behoefte aan nostalgie en de behoefte aan een betaalbaar product. Het is te eenvoudig om daar op af te geven. De consument zou ook naar zichzelf eerlijk moeten zijn. Uiteindelijk gaat het er om of er een goed product staat tegen een goede prijs. De behoefte aan nostalgie is leuk, ieder zijn meug, maar slechts weinigen zijn bereid de prijs daarvoor te betalen.
@eachmatthijssen: Nice!
'Made in China' of gelijk welk ander aziatisch land sluit dan minder aan bij dat romantische beeld dan 'made in Italy'
Feit is echter dat in de huidige wereldeconomie productie voor een zeer groot deel (zo niet volledig) naar Azië is verplaatst. Dat hoeft niet verkeerd te zijn. Het vakmanschap is daar inmiddels niet minder dan in Europa of de VS, en massaproductie in lagelonen landen (nog wel) maakt voor velen bereikbaar wat anders onbetaalbaar zou zijn.
De marketingmensen van Van Nicholas doen in dit geval niet meer dan het koppelen van twee behoeften: de behoefte aan nostalgie en de behoefte aan een betaalbaar product. Het is te eenvoudig om daar op af te geven. De consument zou ook naar zichzelf eerlijk moeten zijn. Uiteindelijk gaat het er om of er een goed product staat tegen een goede prijs. De behoefte aan nostalgie is leuk, ieder zijn meug, maar slechts weinigen zijn bereid de prijs daarvoor te betalen.
@eachmatthijssen: Nice!
Le Grimpeur schreef:Mannen, even opletten graag! Alhoewel ik niets tegen Van Nicolas heb, integendeel zefs, ik overweeg er wellicht zelf een aan te schaffen, moet ik "Amclassic-fan" toch een beetje gelijk geven. E.e.a heet gewoon "marketing".Amclassic-fan schreef:Tinn schreef:Van Nicholas video Recent op youtube geplaatst.
Wat een kots filmpje. Beetje claimen dat de fietsen in Nederland met de hand worden gebouwd terwijl de frames gewoon uit China komen en dan ook nog in beeld de indruk wekken met die balhoofdfrees. Die lui op de fiets allemaal zonder helm... Ze maken mooie frames, maar dit filmpje is wat mij betreft een afknapper.
Voorbeeld: ik pretendeer - naast verstand van fietsen - ook verstand van wijn te hebben. Dáár zit er een héél groot verschil tussen "made with hand-picked grapes" (er zijn een paar druiven zijn met de hand geplukt) en "made from hand-picked grapes" (alle druiven zijn met de hand geplukt). En zo is het ook met het verschil tussen "fietsen" of "frames" die gebouwd zijn in..... Goed lezen en dan heb je de "marketing-boys" door, doch die weten dat veel consumenten (helaas) "niet goed (kunnen) lezen/luisteren". O ja, omdat ik zelf jarenlang in een professionele marketingorganisatie heb mogen werken, ken ik dergelijke "trucs" en pakken ze mij daar gelukkig nooit meer mee:D!
Hoi,
Foutje, want vrij vertaald made with = gemaakt met en made from = gemaakt van.
En niet zoals jij aangeeft een paar druiven en alle druiven
Dus dat voorbeeld klopt niet !
@ eachmatthijssen,
Prachtige TI en ook nog eens mooi afgemonteerd hij rijdt vermoedelijk zeer "smooth" dus het nieuwe jaar kan alleen nog maar zeer mooi worden.
Tip; de stickers kan je beter van de wielen afhalen, komt je frame nog mooier uit !
Veel plezier met je nieuwe aanwinst,
Grtz,
Morel
- Le Grimpeur
- Forum-lid
@Morel: ik moet oppassen dat het nu niet te veel "off topic" gaat, maar jij "tuint er ook in";). "Gemaakt met..." wil zeggen er zijn voor het produkt inderdaad ook een paar handgeplukte druiven gebruikt, terwijl "Gemaakt van..." aangeeft dat er uitluitend handgeplukte druiven gebruikt zijn. Goed lezen: er wordt iets anders gesuggereerd dan er eigenlijk staat. En dat is ook wat "Amclassic-fan" stoort.
60 x Ventoux
Le Grimpeur schreef:@Morel: ik moet oppassen dat het nu niet te veel "off topic" gaat, maar jij "tuint er ook in";). "Gemaakt met..." wil zeggen er zijn voor het produkt inderdaad ook een paar handgeplukte druiven gebruikt, terwijl "Gemaakt van..." aangeeft dat er uitluitend handgeplukte druiven gebruikt zijn. Goed lezen: er wordt iets anders gesuggereerd dan er eigenlijk staat. En dat is ook wat "Amclassic-fan" stoort.
Hoi,
Nu voeg je de woorden "ook" en "uitsluitend" er nog eens aan toe om jouw definitie te staven, maar de vertaling van de woorden die jij aanhaald zijn echt niet zo geschreven of bedoeld.
Grtz,
Morel.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Hoi "Morel",Morel schreef:Le Grimpeur schreef:@Morel: ik moet oppassen dat het nu niet te veel "off topic" gaat, maar jij "tuint er ook in";). "Gemaakt met..." wil zeggen er zijn voor het produkt inderdaad ook een paar handgeplukte druiven gebruikt, terwijl "Gemaakt van..." aangeeft dat er uitluitend handgeplukte druiven gebruikt zijn. Goed lezen: er wordt iets anders gesuggereerd dan er eigenlijk staat. En dat is ook wat "Amclassic-fan" stoort.
Hoi,
Nu voeg je de woorden "ook" en "uitsluitend" er nog eens aan toe om jouw definitie te staven, maar de vertaling van de woorden die jij aanhaald zijn echt niet zo geschreven of bedoeld.
Grtz,
Morel.
De essentie van mijn opmerking is dat je door "marketing" vaak bewust in een bepaalde richting gestuurd wordt, maar dat als je goed leest/kijkt/luistert en je gezond verstand gebruikt, je daar wel door heen kunt prikken en je je dus kunt concentreren op de essentie van de zaak. Ik stel voor dat we over gaan tot de orde van de dag:)!
Maar eh...., moet ik mijn Gios Compact Pro nu inruilen voor een Van Nicholas of dat nieuwe Gios titanium frame als ik in 2010 op een Ti-fiets wil genieten?
60 x Ventoux
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Morel schreef: Een TI frame hoeft trouwens niet gefreesd te worden.
@Morel. Kun je deze zin nader toelichten? Ik heb nl. onlangs bij zowel Planet-X als bij Van Nicholas geïnformeerd of je bij het zelf opbouwen van een van hun Ti-frames je de "nabewerking" nog dient uit te voeren (zie topic titanium fietsen site). En hun antwoord is tegengesteld aan wat ik uit jouw opmerking meen te moeten afleiden (dus raak ik "in verwarring";)).
60 x Ventoux
-
- Forum-lid
Gebruiker:
Fiets nu een jaar op de Chinook. Erg goed en comfortabele ti frame, het is echt een plezier om er veel kilometers op te fietsen. De opbouw is Ultegra met Ksyrium Elite wielen. Zadel is Avantar gel geometry, een aanradertje! Tzt zet ik er een ti zadelpen op. Ik hou van een fiets zonder poes pas en kermiskleuren. Alles zoveel mogelijk in de ti metalen kleur maakt het een snelle machine.
Fiets nu een jaar op de Chinook. Erg goed en comfortabele ti frame, het is echt een plezier om er veel kilometers op te fietsen. De opbouw is Ultegra met Ksyrium Elite wielen. Zadel is Avantar gel geometry, een aanradertje! Tzt zet ik er een ti zadelpen op. Ik hou van een fiets zonder poes pas en kermiskleuren. Alles zoveel mogelijk in de ti metalen kleur maakt het een snelle machine.
Radjastan