Op welke banden rijden onze forum leden
Ik heb Continental GP4000, tot nu toe uitstekend: goede grip, geen lek (afkloppen), slijtage valt mee (een kleine 3k op gereden, de 4-5k ga ik er zeker wel mee redden).
Als ze op zijn koop ik de S versie, die is tegenwoordig mooi zwart.
Als ze op zijn koop ik de S versie, die is tegenwoordig mooi zwart.
Ook conti gp4000 hier. Na 1500 km nog geen problemen mee gehad en ik vind ze iets lekkerder rijden dan de gp's die ik hiervoor had. Ze waren alleen een beetje lastig om mijn velg te leggen.
We rarely think people have good sense unless they agree with us.
Deda Tre open corsa, fijna bandjes. Maar wat opvalt is dat zacht asfalt er opvallend snel op blijft plakken. En daar blijven dan weer steentjes op plakken, wat in een afdalign niet heel relaxed is. Maar ze kunnen zich wat mij betreft meten met de eerder gereden prorace2, prorace service course, prorace light en conti gp3000. En na 2000 km nog geen lek en niet heel veel slijtage.
-
- Forum-lid
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27
GP 4000s. Punt.
Kwam deze test tegen (PDF-ALERT):
http://www.conti-online.com/generator/w ... 00s_en.pdf
Kwam deze test tegen (PDF-ALERT):
http://www.conti-online.com/generator/w ... 00s_en.pdf
Iedereen is zo lyrisch over die 4000S maar mij hebben ze nog niet overtuigd. Die test moet zoals gewoonlijk met een flinke dosis zout genomen worden. Alle banden zijn op 7,5 bar getest maar dat is niet de optimale bandenspanning voor elke band. Wel voor de 4000S, hoe verrassend..
De zijwanden van deze band zijn dun en er komt redelijk wat kracht op te staan bij het monteren; het midden is veel dikker en voelt stugger aan. Mijn eerste achterband had een gat in de zijkant na 200 km. De maximale bandenspanning is 8,5 bar wat niet echt veel is. Op deze spanning voelen de banden voor mij alleszins trager aan dan de Vittoria Corsa EVO CX en de Pariba Revolution waar ik ook mee rijd (die je gewoon tot 10 bar mag oppompen). Let wel, ik ben een zwaargewicht dus voor mij is een dergelijke bandenspanning eerder aan te raden.
De zijwanden van deze band zijn dun en er komt redelijk wat kracht op te staan bij het monteren; het midden is veel dikker en voelt stugger aan. Mijn eerste achterband had een gat in de zijkant na 200 km. De maximale bandenspanning is 8,5 bar wat niet echt veel is. Op deze spanning voelen de banden voor mij alleszins trager aan dan de Vittoria Corsa EVO CX en de Pariba Revolution waar ik ook mee rijd (die je gewoon tot 10 bar mag oppompen). Let wel, ik ben een zwaargewicht dus voor mij is een dergelijke bandenspanning eerder aan te raden.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende