Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Thompson Maestro

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 feb 2006 00:37

De laag carbon die je ziet is bij bijna alle frames gewoon een cosmetische laag. nder die laag zit gewoon uni-directional carbon, dus zoals bij Trek Oclv frames ziet. Wat je ziet zegt niet zoveel.
ntwikkel praatjes van fabrikanten met wij hebben dit materiaal ontwikkeld geloof ik echt niet. Zo high-tech is de fietsen wereld helemaal niet. Het wiel voor de 2e keer uitvinden is niet echt zinvol. nderzoek wordt er wel gedaan en kleine aanpassingen aan materialen geloof ik ook nog wel. Maar ze ontwikkelen echt geen geheel nieuwe carbon matten en epoxy. Dat gebeurd wel in de branches waar het echte geld aanwezig is. (luchtvaart en ruimtevaart enzo)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

chichi
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:17

chichi 08 feb 2006 00:41

Dan blijft de hamvraag toch:
Waarom een Thompson Maestro carbon-frame voor € 999
en veel 'merken'frames voor minstens het dubbele.
 
 
 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 08 feb 2006 00:42

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 Februari 2006

De laag carbon die je ziet is bij bijna alle frames gewoon een cosmetische laag. ...

Is er op een frame van 950gr nog de mogelijkheid geweest een cosmetisch laagje aan te brengen??
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 08 feb 2006 02:10

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 07 Februari 2006
Is er op een frame van 950gr nog de mogelijkheid geweest een cosmetisch laagje aan te brengen??



Jazeker. Het is dan ook een flinterdun laagje.

De originele Scott CR1's hadden wel een fijne (optische!) carbonstructuur, bij het leggen van deze vezels/matten slopen echter makkelijk fouten in, dus relatief veel frames hadden optische fouten. Daarom zijn ze overgestapt naar die goedkopere (!) en makkelijker te fabriceren grove carbonvezel. Gelukkig vond de markt dit ook wel mooi, en dachten ze soms zelfs dat dit een beter/lichter frame betekende (), waardoor Scott het zo lekker liet. De Wilier LeRoi komt trouwens uit dezelfde fabriek rollen als de CR1, dus niet zo gek dat hij hetzelfde uiterlijk heeft.

Nog een voorbeeld van een grove structuur op een Italiaan, zie hier de Opera Canova (thx Mensma), hoewel het niet heel duidelijk is.

Dus: de optische carbonstructuur zegt nagenoeg niets over wat er aan de binnenkant zit!

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 08 feb 2006 10:29

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 08 Februari 2006


Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 07 Februari 2006

Is er op een frame van 950gr nog de mogelijkheid geweest een cosmetisch laagje aan te brengen??

Jazeker. Het is dan ook een flinterdun laagje.De originele Scott CR1's hadden wel een fijne (optische!) carbonstructuur, bij het leggen van deze vezels/matten slopen echter makkelijk fouten in, dus relatief veel frames hadden optische fouten. Daarom zijn ze overgestapt naar die goedkopere (!) en makkelijker te fabriceren grove carbonvezel. Gelukkig vond de markt dit ook wel mooi, en dachten ze soms zelfs dat dit een beter/lichter frame betekende (), waardoor Scott het zo lekker liet. De Wilier LeRoi komt trouwens uit dezelfde fabriek rollen als de CR1, dus niet zo gek dat hij hetzelfde uiterlijk heeft.Nog een voorbeeld van een grove structuur op een Italiaan, zie hier de Opera Canova (thx Mensma), hoewel het niet heel duidelijk is.Dus: de optische carbonstructuur zegt nagenoeg niets over wat er aan de binnenkant zit!

precies, en ook de manier van weven zegt niks over de kwali van het carbon, je kan matten maken van vele soorten carbon en hoe je ze dan naderhand in elkaar plakt geeft het effect dat casran bedoelt. Dit zegt opzich niks over de kwaliteit van een frame, is alleen cosmetisch !

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 08 feb 2006 15:14

Leuk dat je weer eens post trouwens blehhh, hoe staat het met de 585? Geile bak was dat

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 08 feb 2006 15:34

thanks, druk druk druk he, werken en fietsen, de look ziet er nog beter uit intussen  , schmolke stuurtje, f99 en thm claviculas, maar dat is alweer sinds juli vorig jaar. zit nog op wat leuke dingen te wachten..
J

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 08 feb 2006 15:44

Quote: Origineel geplaatst door blehh op 08 Februari 2006
thanks, druk druk druk he, werken en fietsen, de look ziet er nog beter uit intussen , schmolke stuurtje, f99 en thm claviculas, maar dat is alweer sinds juli vorig jaar. zit nog op wat leuke dingen te wachten.. J


Nou, als het zover is, post maar weer eens een plaatje graag

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 08 feb 2006 16:27

ga ik doen

chichi
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:17

chichi 05 mar 2006 00:11

Gisteren mijn Thompsom Maestro opgehaald in belgie. Ik zal er spoedig paar foto's van plaatsen.
Heb er gelijk ook maar een mooi setje kleding bij gekocht.

 

youri
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 okt 2005 21:31

youri 05 mar 2006 12:45

welke type bracket (maat) moet je in die Maestro monteren?

youri
Forum-lid
Berichten: 192
Lid geworden op: 26 okt 2005 21:31

youri 05 mar 2006 18:33

Dat van de bracket weet ik ondertussen al ( BSA),
Nu heb ik nog een vraag, de klem om de voorderailleur te bevestigen, welk diameter 32 mm of 35 mm
Zo vlug mogelijk antwoord aub

Plaats reactie