Ridley
@ Flandrien, Ik heb wel degelijk duidelijkheid gekregen, ik dankzij o.a. dat betreffende topic , die 2de foto die casran plaatste was duidelijk vermeld dat het om een crash ging, bij de eerste zag je dat ook het probleem duidelijk een crash aan vorm, het probleem vondt / vindt plaats bij de Ridley's bij het gedeelte waar achtervork er tussenin zegmaar (waar cranckstel komt) op reactie van mijn mailtje naar Ridley hebben het ze het volgende gezegt: De excalibur is inderdaad enorm versterkt en wordt onder andere dit jaar gebruikt door onze unibet ploeg met Frank Vandenbroucke, Baden Cooke, Geert Omloop, … helaas is de klantenservices ook niet meer zoals het in begin 2005 toen enkele fiets forumleden contact hadden met de klantenservices vroeg het aan hun per mail, hun waren er toen des tijds tevreden over de Ridley klanten services, dit is blijkbaar enorm verminderd mijn vraag aan ridley toen (eind 2005):
Kunt en zou u mij een paintschema met alle mogelijk paintings die er zijn van de Excalibur sturen?
(bij voorkeur via de e-mail)
en zou u ook garantie informatie kunnen sturen.
Antwoordt:
Deze kan u op onze website terugvinden. In principe kan de excalibur in elk design van onze catalogus behalve dat van de noah.
Sorry hoor, daarvoor ookal is een mailtje gestuurd niks geen antwoord op vraag werdt naar Dealer gestuurd of doorgestuurd naar site, wilt Ridley nogwel verkopen?
Kunt en zou u mij een paintschema met alle mogelijk paintings die er zijn van de Excalibur sturen?
(bij voorkeur via de e-mail)
en zou u ook garantie informatie kunnen sturen.
Antwoordt:
Deze kan u op onze website terugvinden. In principe kan de excalibur in elk design van onze catalogus behalve dat van de noah.
Sorry hoor, daarvoor ookal is een mailtje gestuurd niks geen antwoord op vraag werdt naar Dealer gestuurd of doorgestuurd naar site, wilt Ridley nogwel verkopen?
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Casran heeft op de diverse fora gewoon gezegd dat ie eigenlijk jammer vond dat Merkx iets langere balhoofdbuizen heeft, waardoor je je stuur niet lager kunt zetten. Dus commentaar geven op Merkx laat ie niet na.
Toen mijn mtb frame scheurde heb ik er foto's van gemaakt. Deze foto's zijn naar de Duitste winkelier en fabrikant gegaan. Die foto's heb ik nergens online gezet, dat wordt namelijk niet zo op prijs gesteld. Als zij zonder zeuren een 2 jaar oud behoorlijk afgeragd frame (fiets was goedkoop) vervangen en er ook nog bijv nieuw balhoofd inzetten, waarom zou ik dan die foto's gaan posten. Dat het frame gescheurd is ga ik geen geheim van maken, maar ik heb nog nooit iemand anders gehoord die een frame van ze gescheurd heeft. 1 frame wat scheurd kan gebeuren en als dat netjes opgelost wordt is er helemaal niets aan de hand. Maar als er zoveel gaan als van Ridley het afgelopen seizoen..
Gebroken is gebroken met of zonder foto. (en het frame kan altijd op de schroot hoop).
Komt nog bij dat ze ook nog staan te liegen. Als je liegt doet het dan goed en kom niet met zo'n onzin verhaaltje.
Toen mijn mtb frame scheurde heb ik er foto's van gemaakt. Deze foto's zijn naar de Duitste winkelier en fabrikant gegaan. Die foto's heb ik nergens online gezet, dat wordt namelijk niet zo op prijs gesteld. Als zij zonder zeuren een 2 jaar oud behoorlijk afgeragd frame (fiets was goedkoop) vervangen en er ook nog bijv nieuw balhoofd inzetten, waarom zou ik dan die foto's gaan posten. Dat het frame gescheurd is ga ik geen geheim van maken, maar ik heb nog nooit iemand anders gehoord die een frame van ze gescheurd heeft. 1 frame wat scheurd kan gebeuren en als dat netjes opgelost wordt is er helemaal niets aan de hand. Maar als er zoveel gaan als van Ridley het afgelopen seizoen..
Gebroken is gebroken met of zonder foto. (en het frame kan altijd op de schroot hoop).
Komt nog bij dat ze ook nog staan te liegen. Als je liegt doet het dan goed en kom niet met zo'n onzin verhaaltje.
Hoi,
"Komt nog bij dat ze ook nog staan te liegen. Als je liegt doet het dan goed en kom niet met zo'n onzin verhaaltje. "
Heb zelf jarenlang in de zaken gezeten en het zal wellicht aan mijn karakter liggen maar liegen heeft mij nog nooit geholpen............(waar is dat Pinocchio emoticon?)..............
Kunnen we nu eens over echte fietsen spreken a.u.b.?
Ciao,
"Komt nog bij dat ze ook nog staan te liegen. Als je liegt doet het dan goed en kom niet met zo'n onzin verhaaltje. "
Heb zelf jarenlang in de zaken gezeten en het zal wellicht aan mijn karakter liggen maar liegen heeft mij nog nooit geholpen............(waar is dat Pinocchio emoticon?)..............
Kunnen we nu eens over echte fietsen spreken a.u.b.?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 Februari 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Ritselke op 17 Februari 2006
Als streekgenoot heb ik in ieder geval een (chauvinistische) bewondering voor de groei van dit bedrijf, dat ondertussen Merckx overvleugelt i.v.m. omzetcijfers en zeker.. werkgelegenheid. Is ook een prachtig voorbeeld waartoe innovatieve provinciale economische steunmaatregelen kunnen leiden.
Je kan Merckx niet met Kumpen vergelijken hé. Die voeren een totaal ander bedrijfsbeleid... en eerlijk gezegd zijn de Ridley-problemen met allerhande frames daar waarschijnlijk wel het gevolg van!
Dat laatste vind ik overigens schandalig! Het woord "innovatie" is voor Aziatische fietsen niet op zijn plaats natuurlijk.
Je hebt me verkeerd begrepen Casran. De provinciale limburgse steunmaatregelen voor de bedrijfsuitbreiding van Ridley (en ook andere bedrijven) noem ik innovatief, en inventief - heb daar professioneel mee te maken gehad (niet met Ridley hé) maar dat is hier off topic.
Klopt natuurlijk dat ze een totaal verschillend bedrijfsbeleid hebben, heeft ook te maken met de persoonlijkheid van resp. Merckx en Kumpen. Ridley legt meer nadruk op grote productie van lagere segment, fietsen voor de wielertoerist, terwijl Merckx duidelijk kiest voor het topsegment zonder concessies in kwaliteit te doen aan mode of gewicht. En daardoor zal Merckx inderdaad dit soort frameproblemen niet ondervinden.
Quoten: Origineel geplaatst door Ritselke op 17 Februari 2006
Als streekgenoot heb ik in ieder geval een (chauvinistische) bewondering voor de groei van dit bedrijf, dat ondertussen Merckx overvleugelt i.v.m. omzetcijfers en zeker.. werkgelegenheid. Is ook een prachtig voorbeeld waartoe innovatieve provinciale economische steunmaatregelen kunnen leiden.
Je kan Merckx niet met Kumpen vergelijken hé. Die voeren een totaal ander bedrijfsbeleid... en eerlijk gezegd zijn de Ridley-problemen met allerhande frames daar waarschijnlijk wel het gevolg van!
Dat laatste vind ik overigens schandalig! Het woord "innovatie" is voor Aziatische fietsen niet op zijn plaats natuurlijk.
Je hebt me verkeerd begrepen Casran. De provinciale limburgse steunmaatregelen voor de bedrijfsuitbreiding van Ridley (en ook andere bedrijven) noem ik innovatief, en inventief - heb daar professioneel mee te maken gehad (niet met Ridley hé) maar dat is hier off topic.
Klopt natuurlijk dat ze een totaal verschillend bedrijfsbeleid hebben, heeft ook te maken met de persoonlijkheid van resp. Merckx en Kumpen. Ridley legt meer nadruk op grote productie van lagere segment, fietsen voor de wielertoerist, terwijl Merckx duidelijk kiest voor het topsegment zonder concessies in kwaliteit te doen aan mode of gewicht. En daardoor zal Merckx inderdaad dit soort frameproblemen niet ondervinden.
Quoten: Origineel geplaatst door Ritselke op 17 Februari 2006
Je hebt me verkeerd begrepen Casran. De provinciale limburgse steunmaatregelen voor de bedrijfsuitbreiding van Ridley (en ook andere bedrijven) noem ik innovatief, en inventief - heb daar professioneel mee te maken gehad (niet met Ridley hé) maar dat is hier off topic.
Klopt natuurlijk dat ze een totaal verschillend bedrijfsbeleid hebben, heeft ook te maken met de persoonlijkheid van resp. Merckx en Kumpen. Ridley legt meer nadruk op grote productie van lagere segment, fietsen voor de wielertoerist, terwijl Merckx duidelijk kiest voor het topsegment zonder concessies in kwaliteit te doen aan mode of gewicht. En daardoor zal Merckx inderdaad dit soort frameproblemen niet ondervinden.
Ok, bedankt om je te verduidelijken ivm de provinciale steun. Het heeft m.i. toch wel wat marktvervalsend gewerkt, en wekte nogal wat wrevel op bij andere kleine Vlaamse fietsproducenten (Martelly, Scatto, Thompson, Giacomelli, Flanders...) die niet zo'n push kregen. Goed, ik ken het dossier niet genoeg om er té veel over te zeggen; politiek gezien ben ik niet zo voor allerhande regionale steunmaatregelen te vinden (genre Waals gewest-Ryanair etc.), wel een regionaal gestoeld economisch beleid (waar Limburg wel goed mee bezig is).
Wat je tweede paragraaf betreft heb je volkomen gelijk, dat bedoelde ik: Kumpen (niet alleen met fietsen actief, niet?) voert een totaal andere bedrijfspolitiek dan Merckx. Niet zomaar te vergelijken dus.
Je hebt me verkeerd begrepen Casran. De provinciale limburgse steunmaatregelen voor de bedrijfsuitbreiding van Ridley (en ook andere bedrijven) noem ik innovatief, en inventief - heb daar professioneel mee te maken gehad (niet met Ridley hé) maar dat is hier off topic.
Klopt natuurlijk dat ze een totaal verschillend bedrijfsbeleid hebben, heeft ook te maken met de persoonlijkheid van resp. Merckx en Kumpen. Ridley legt meer nadruk op grote productie van lagere segment, fietsen voor de wielertoerist, terwijl Merckx duidelijk kiest voor het topsegment zonder concessies in kwaliteit te doen aan mode of gewicht. En daardoor zal Merckx inderdaad dit soort frameproblemen niet ondervinden.
Ok, bedankt om je te verduidelijken ivm de provinciale steun. Het heeft m.i. toch wel wat marktvervalsend gewerkt, en wekte nogal wat wrevel op bij andere kleine Vlaamse fietsproducenten (Martelly, Scatto, Thompson, Giacomelli, Flanders...) die niet zo'n push kregen. Goed, ik ken het dossier niet genoeg om er té veel over te zeggen; politiek gezien ben ik niet zo voor allerhande regionale steunmaatregelen te vinden (genre Waals gewest-Ryanair etc.), wel een regionaal gestoeld economisch beleid (waar Limburg wel goed mee bezig is).
Wat je tweede paragraaf betreft heb je volkomen gelijk, dat bedoelde ik: Kumpen (niet alleen met fietsen actief, niet?) voert een totaal andere bedrijfspolitiek dan Merckx. Niet zomaar te vergelijken dus.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 17 Februari 2006
Hoi,
"Komt nog bij dat ze ook nog staan te liegen. Als je liegt doet het dan goed en kom niet met zo'n onzin verhaaltje. "
Heb zelf jarenlang in de zaken gezeten en het zal wellicht aan mijn karakter liggen maar liegen heeft mij nog nooit geholpen............(waar is dat Pinocchio emoticon?)..............
En het is ook nog zo als je "liegt" moet je veel te veel onthouden dus niet aan beginnen,leugentje om bestwil tja.. dat wel
Kunnen we nu eens over echte fietsen spreken a.u.b.?
Ciao,
Hoi,
"Komt nog bij dat ze ook nog staan te liegen. Als je liegt doet het dan goed en kom niet met zo'n onzin verhaaltje. "
Heb zelf jarenlang in de zaken gezeten en het zal wellicht aan mijn karakter liggen maar liegen heeft mij nog nooit geholpen............(waar is dat Pinocchio emoticon?)..............
En het is ook nog zo als je "liegt" moet je veel te veel onthouden dus niet aan beginnen,leugentje om bestwil tja.. dat wel
Kunnen we nu eens over echte fietsen spreken a.u.b.?
Ciao,
dutchflandrien, omdat het jou waarschijnlijk niet zal opgevallen zijn vandaag op de tv-beelden van de Omloop Het Volk , er waren weerom verschillende Davitamon-Lotto-renners die NIET op een Ridley Damocles reden.
Ik vraag me zelfs af of er bij waren die WEL op een Damocles reden!?!!
Ik vraag me zelfs af of er bij waren die WEL op een Damocles reden!?!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26
jawel hoor , zeker gezien, maar dit heeft meer te maken met de persoonlijke voorkeur van de renner. de fiets met no 15 is toch een damocles. Heb er trouwens ook met de cristallo "toerfiets" zien rijden. dus zal voor sommige renners dan wel racewaardig genoeg zijn.
RIDLEY the speed weapon
-
- Forum-lid
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26
de fiets met no 15 heeft wel een merkwaardig zadel, wie weet welk dat is?
RIDLEY the speed weapon
Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 26 Februari 2006
jawel hoor , zeker gezien, maar dit heeft meer te maken met de persoonlijke voorkeur van de renner. de fiets met no 15 is toch een damocles. Heb er trouwens ook met de cristallo "toerfiets" zien rijden. dus zal voor sommige renners dan wel racewaardig genoeg zijn.
Toch vreemd... eerder in deze topic kwam iemand melden dat Wim De Vocht (blijkbaar een goede kennis) zo te spreken was over zijn Damocles!
Waarom is hij dan bij de kerels (foto hierboven) die opteert voor een alu Ridley??!!
Mbt de "Cristallo": ik heb het je gezegd, aan dat artikel van de eerste de beste journalist van Fiets hecht ik niet veel waarde. Wait and see.
jawel hoor , zeker gezien, maar dit heeft meer te maken met de persoonlijke voorkeur van de renner. de fiets met no 15 is toch een damocles. Heb er trouwens ook met de cristallo "toerfiets" zien rijden. dus zal voor sommige renners dan wel racewaardig genoeg zijn.
Toch vreemd... eerder in deze topic kwam iemand melden dat Wim De Vocht (blijkbaar een goede kennis) zo te spreken was over zijn Damocles!
Waarom is hij dan bij de kerels (foto hierboven) die opteert voor een alu Ridley??!!
Mbt de "Cristallo": ik heb het je gezegd, aan dat artikel van de eerste de beste journalist van Fiets hecht ik niet veel waarde. Wait and see.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 26 Februari 2006
!! Mbt de "Cristallo": ik heb het je gezegd, aan dat artikel van de eerste de beste journalist van Fiets hecht ik niet veel waarde. Wait and see.
ja, klopt maar het neemt niet weg dat het feit er is dat de ene er graag mee fietst en de andere niet, zoals bij ridley. Dit gegeven kan je dan zowel pos als neg zien. Het is maar aan welke kant je staat.
En als men in de mogelijkheid is voor een bepaalde wedstrijd een bepaalt type fiets kan kiezen is dat aleen maar mooi. Ik verwacht dat bepaalde renners in andere wedstrijden dan wel met een damocles zullen rijden. Andere verkiezen dan weer alu boven carbon. Net zoals bij de colnago's gebeurt. de een rijdt liever een c50 dan een een cristallo. Neemt niet weg, dat als een complete pro-tour ploeg zijn fietsen teruggeeft, er toch iets is.
maar nogmaals, hoe bekijk je het, pos of neg.
!! Mbt de "Cristallo": ik heb het je gezegd, aan dat artikel van de eerste de beste journalist van Fiets hecht ik niet veel waarde. Wait and see.
ja, klopt maar het neemt niet weg dat het feit er is dat de ene er graag mee fietst en de andere niet, zoals bij ridley. Dit gegeven kan je dan zowel pos als neg zien. Het is maar aan welke kant je staat.
En als men in de mogelijkheid is voor een bepaalde wedstrijd een bepaalt type fiets kan kiezen is dat aleen maar mooi. Ik verwacht dat bepaalde renners in andere wedstrijden dan wel met een damocles zullen rijden. Andere verkiezen dan weer alu boven carbon. Net zoals bij de colnago's gebeurt. de een rijdt liever een c50 dan een een cristallo. Neemt niet weg, dat als een complete pro-tour ploeg zijn fietsen teruggeeft, er toch iets is.
maar nogmaals, hoe bekijk je het, pos of neg.
RIDLEY the speed weapon