http://www.spin-system.de/frameset.htm En de andere pagina's, die STW en stifness waardes haalt een King echt niet. Ik had alleen de prijs fout 3700 was voor de standaard versie.
Helemaal mee eens dit zijn feiten, maar je kan nog steeds niet beweren dat het daarom een betere fiets is dan de King. Op dit forum wordt altijd geschermd met de STW-waardes.
Maar dit zegt natuurlijk helemaal niets over de kwaliteit of de betrouwbaarheid van de fiets !!!
Een goed frame of goede fiets hangt echt niet af van de STW-waarde, maar het lijkt wel of er bij dit forum alleen maar naar de STW-waarde van frames gekeken word.
colnago ferrari cf4
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Prüfprozeduren
Gemäß DINplus ist ein Rennradrahmen 100.000 Lastwechsel mit einer Kraft von 1200 N und anschließend noch 10.000 Lastwechsel mit einer Kraft von 1500 N zu beanspruchen. Diese Beanspruchung stellt bereits eine erhebliche Steigerung der Belastung gegenüber der DIN 79100 dar und wird von der Mehrzahl der Rennrahmen nicht schädigungsfrei überstanden.Um die ausserordentliche Leistungsfähigkeit und die großen Sicherheitsreserven unserer Rahmen zu bestätigen, haben wir unseren Roadframe "intro" mit gegenüber der DINplus nochmals extrem verschärften Bedingungen bei velotech.de prüfen lassen. Selbst nach der Beanspruchung des Rahmens mit 100.000 Lastwechseln mit einer Kraft von 1200 N und anschließenden 10.000 Lastwechseln mit einer Kraft von 2000 N (!) war keine Schädigung des Rahmens feststellbar.Unser Modell "intro" ist damit der einzige Rahmen in der Gewichtsklasse von unter 1000g, der diese extreme Belastung schädigungsfrei absolviert hat.
Als je ff iets verder had gelezen...... had je het bovenstaande ook kunnen lezen. Lijkt me toch wel genoeg betrouwbaarheid.
Hoe ie voor de rest fiets moet je maar aan Zabel ofzo vragen.
Gemäß DINplus ist ein Rennradrahmen 100.000 Lastwechsel mit einer Kraft von 1200 N und anschließend noch 10.000 Lastwechsel mit einer Kraft von 1500 N zu beanspruchen. Diese Beanspruchung stellt bereits eine erhebliche Steigerung der Belastung gegenüber der DIN 79100 dar und wird von der Mehrzahl der Rennrahmen nicht schädigungsfrei überstanden.Um die ausserordentliche Leistungsfähigkeit und die großen Sicherheitsreserven unserer Rahmen zu bestätigen, haben wir unseren Roadframe "intro" mit gegenüber der DINplus nochmals extrem verschärften Bedingungen bei velotech.de prüfen lassen. Selbst nach der Beanspruchung des Rahmens mit 100.000 Lastwechseln mit einer Kraft von 1200 N und anschließenden 10.000 Lastwechseln mit einer Kraft von 2000 N (!) war keine Schädigung des Rahmens feststellbar.Unser Modell "intro" ist damit der einzige Rahmen in der Gewichtsklasse von unter 1000g, der diese extreme Belastung schädigungsfrei absolviert hat.
Als je ff iets verder had gelezen...... had je het bovenstaande ook kunnen lezen. Lijkt me toch wel genoeg betrouwbaarheid.
Hoe ie voor de rest fiets moet je maar aan Zabel ofzo vragen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Wat maakt het nu uit de een vindt een De Rosa King prachtig en de ander een Scott cr1. Ik kijk nooit naar stw of andere testen als ik de fiets mooi vind koop ik dat ding. Ik heb de ev2 van pantani gehad die zou volgens "kenners" zo slap als een vaatdoek zijn, heb er weinig van gemerkt toen ik met 90 per uur een passo naar beneden ging. Dus alles is relatief. Ik hou van italiaans design, ik zal eerder voor een italo racer gaan dan voor een amerikaan. In mijn clubje rijden 2 man op een King en die zijn zeer te vreden. Verder kan iedereen over elk merk wel wat zeggen wat er eens kappot is gegaan van horen zeggen. Bij Trek oclv loopt de bus van de trapas wel eens los (dit als voorbeeld).
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Ok, over en sluiten, dit lijkt me een doodlopende discussie...
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 01 November 2005
Ok, over en sluiten, dit lijkt me een doodlopende discussie...
lijkt mij ook. beide partijen hebben gelijk dus dit gaat eindeloos door. want stijfheid zegt niet alles. kijk maar naar petacchi sprint met zijn slappe pina toch even naar zege in milan-sanremo. en zo zijn er nog talloze voorbeelden. stw zegt echt niet alles. maar ik vind ook dat onze 'italianen' een beetje nadrukkelijk lopen te z**ken over hoe duur hun fietsje wel niet is. prijs zegt ook niet alles. ik zeg: als je een fiets mooi vind moet je hem kopen. de rest is onzin zoals stw (al moet hij niet extreem slap zijn) en emotie en het is een italiaan...
Ok, over en sluiten, dit lijkt me een doodlopende discussie...
lijkt mij ook. beide partijen hebben gelijk dus dit gaat eindeloos door. want stijfheid zegt niet alles. kijk maar naar petacchi sprint met zijn slappe pina toch even naar zege in milan-sanremo. en zo zijn er nog talloze voorbeelden. stw zegt echt niet alles. maar ik vind ook dat onze 'italianen' een beetje nadrukkelijk lopen te z**ken over hoe duur hun fietsje wel niet is. prijs zegt ook niet alles. ik zeg: als je een fiets mooi vind moet je hem kopen. de rest is onzin zoals stw (al moet hij niet extreem slap zijn) en emotie en het is een italiaan...
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
Was ook zo, overigens heb ik zo af en toe kontakt met iemand van Kroymans (nederlandse ferrari importeur) en zij leveren al jaren regelmatig de Colnago Ferrari edition fietsen aan klanten (wordt als optie met een nieuwe ferrari meeverkocht). Ze hebben er altijd wel eentje in de showroom staan.
Fiets wordt vervolgens aan de muur gehangen en nooit meer gebruikt (daarom is de kleur ook belangrijker als de rijkwaliteiten, je moet er per slot van rekening toch tegenaan kijken). Hommes in Soest bood enkele maanden terug een exemplaar aan van de tweede editie, zes jaar oud, gloednieuw en ingeruild met een gebruikte ferrari (hoorde volgens de eigenaar toch bij de auto).
Je weet nu dus waar je de nieuwe kunt bekijken, misschien lenen ze 'm ook wel uit voor een proefritje
Fiets wordt vervolgens aan de muur gehangen en nooit meer gebruikt (daarom is de kleur ook belangrijker als de rijkwaliteiten, je moet er per slot van rekening toch tegenaan kijken). Hommes in Soest bood enkele maanden terug een exemplaar aan van de tweede editie, zes jaar oud, gloednieuw en ingeruild met een gebruikte ferrari (hoorde volgens de eigenaar toch bij de auto).
Je weet nu dus waar je de nieuwe kunt bekijken, misschien lenen ze 'm ook wel uit voor een proefritje