Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Muziek met fietsen!

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4596
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 16 apr 2006 14:49

Muziek tijdens het trainen vind ik tot daar aan toe (doe ik ook wel tijdens lange duur) Maar gisteren tijdens de agr kwam ik dus ook iemand tegen die gewoon duidelijk hoorbaar zijn mp3 speler aan had staan en dat vind ik dus echt niet kunnen. Een beetje tussen zo'n grote groep jezelf kompleet afzonderen, levens gevaarlijk.

bazz
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:34

bazz 17 apr 2006 13:09

als ik alleen fiets ,altijd mp3 spelertje bij. volume staat wel matig aan zodat ik toch nog hoor wat er gebeurt rondom mij. anders is het saai om alleen op pad te gaan en km te malen.  

chielgymbroek
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:40

chielgymbroek 17 apr 2006 13:34

Als ik alleen op pad ga heb ik bijna altijd een mp3-speler bij me. Rijd ik met anderen, dan uiteraard niet. Muziek werkt bij mij extra motiverend, maar het is soms ook erg aangenaam om een keer zonder muziek op te rijden en alleen te zijn met je gedachten.
Ik heb zelf een Philips MP3-speler met ruim voldoende geheugen en handige band om hem op je bovenarm te bevestigen. Heeft een ideale bediening

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 29 jul 2006 20:29

Tot nu toe heb ik altijd de originele Apple iPod oordopjes gebruikt bij mijn iShuffle. Op zich zijn deze dingen niet slecht, maar de geluidskwaliteit is niet indrukwekkend, en bij mij passen ze ook niet echt goed. Dat betekent met fietsen dat ze steeds verschuiven, hetgeen funest is voor de toch al niet geweldige geluidskwaliteit, en zelfs dat ze er af en toe uitvallen.Voor mijn iPod Video heb ik daarom al tijden geleden de ER-6I Isolator Earphones van Etymotic Research gekocht. Van harte aanbevolen voor diegene die echt goede geluidskwaliteit uit zijn iPod wil.Met deze dingen wil ik echter niet fietsen, want ze reduceren het omgevingsgeluid met ongeweer 30dB. Samen met de muziek betekent dit dat je nagenoeg helemaal niets meer hoort. Dat durf ik niet in het verkeer.
Nu liep ik vorige week in de Akihabara in Tokyo, het electronica paradijs van Japan, en ontdekte daar dat Audio Technica, een toonaangevende fabrikant van vooral microfoons, hun serie oordopjes voor portable audio heeft uitgebreidt met de EC700 en EC700TI. Na wat luisteren heb ik deze laatste gekocht.Ze zijn voorzien van een beugeltje dat achter het oor valt, zodat ze perfect op hun plek blijven zitten. Uitstekende geluidskwaliteit, alhoewel niet helemaal het niveau van de ER-6I. Met name de bas is veel beter dan die van de Apple dopjes. De beugeltjes, en het verbindingsstukje met de dopjes zijn allen te verdraaien ten opzichte van elkaar, waardoor een goede pasvorm bijna altijd te vinden moet zijn. Deze dopjes zijn wel 'open', waardoor het omgevingsgeluid gewoon toegang heeft tot het oor. Zolang je de muziek niet te hard zet, kun je achterop komende auto's gewoon aan horen komen. Ondanks de vrij gecompliceerde constructie weegt een setje toch maar 11 gram.Deze, de EC700TI zijn omgerekend ongeveer 120 Euro. De bijna identieke EC700 zijn zo'n 30 Euro goedkoper, maar die zijn niet van Titanium
 
Harde wind is meestal tegen.

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 29 jul 2006 21:06

Ziet er mooi uit, Ron. Wil ik ook wel hebben, ik ga meteen een retourtje Tokio boeken. Waar zit die winkel ongeveer?

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 29 jul 2006 21:13

Sinds ik naar mijn werk fiets (en terug) heb ik ook muziek, van een MP3 speler. Hebben jullie geen last van de wind in je oren? Het valt mij op dat ik de muziek niet altijd hoor door het ruisen van de wind en het volume staat toch best wel hoog.

Of ik rijd te hard, of ik heb flaporen (ben bang dat het het laatste is )

ricoblanco
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 jul 2006 16:51

ricoblanco 29 jul 2006 21:56

Tip: Doe aan 1 kant je oordopje zo hoor je egt alles als je hem niet erg hard aan heb!
Ik rijd zelf inet met muziek ( zullen me ouders wel niet goed vinden:P ze vinden al dat ik hard rijd!)
15 Jarige...<br>
Ridley Pegasus!!!!<br>
http://img45.imageshack.us/my.php?image=p7290002dg4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

henku
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2006 20:16

henku 17 aug 2006 23:42

met een oortje hoor je zeker alles en met twee ook nog wel maar je moet gewoon opletten en als je lange duurtraining in je eentje doet is het zeker wel fijn.

klaasjuh
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 mei 2006 01:22

klaasjuh 29 aug 2006 23:33

ik luister wel veel trance hardstyle hardcore en soms top 40 als het btje goed nmmr is op tempo ga ik er beter van fietsen maarjah als het een sloom nmmr is ga ik er neit beter van fietsen
 
mvg klaas
Vallen doet niet zeer,,<br>
Alleen het neerkomen wel :P

jacke
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 aug 2006 20:11

jacke 21 sep 2006 14:41

Hallo,
mijn truck om met oortjes toch nog veilig te rijden:
Oortje niet in je oor steken, maar er boven hangen, dan wel vrij luid zetten, dan hoor je de muziek goed, maar de omgevingsgeluiden nog steeds beter EN oortje enkel in je rechter oor (omdat je altijd rechts rijd) en dus langs links alles hoort komen !
mvg jacke

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 21 sep 2006 17:41

 
Er zijn dagen als ik alleen fiets dat ik geen herrie aan de kop wil, maar ook dagen dat ik de oortjes zo ver mogelijk naar binnen druk, want ik wil die bassen voelen dreunen... Linkin Park..Kane...Cosmic Gate, etc. van alles wat dus...  de IAudio op 25 en knallen maar!! Tja en dat je dan af en toe schrikt als er een ineens een brommer voorbij raast, neem ik maar op de koop toe.. Meestal zet ik hem ook pas aan of harder als ik op de wat rustiger landweggetjes fiets of als ik in de verte een renner zie rijden waarna ik toe kruip. Die dingen werken bij mij snelheidsverhogend!!
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 21 sep 2006 18:38

Quote: Origineel geplaatst door Herera op 21 September 2006
de IAudio op 25 en knallen maar!!

Mag ik vragen welk type speler?

Plaats reactie