gezocht: tijdritframe
Dat parcours was heus niet zo waar hoor. Zabriskie won toen en er zat één pittige klim in , zabriskie is wel niet bekend als goed klimmer. En de betere klimmers alla simoni etc reden eerder zwak. het laatste stuk van de tijdrit , na de afdaking was trouwens zo goed als rechtdoor. Ik ben er zeker van dat mocht je een goed wegframe uitbouwen en perfect afstellen als tijdrit fiets( vol wiel, spaakwiel van voor etc) en daar perfect op trainen dat je dan beter af bent dan met een fiets die je een paar uur van te voren krijgt. Het zit zoals je zelf aangeeft niet zo zeer in de kader. Vroeger met dat klein voorwiel( duikkader) enzo zat het meer in de kader. maar met de nieuwe UCI regelgeving veel minder. Maar het kan uiteraard altijd dat je een fiets van de ploeg krijgt van iemand die ruw dezelfde maat heeft en dan wat afstellen. Heb er zelf nooit goede ervaringen mee gehad. Maar ik was dan ook een slecht tijdrijder. Maar het is ook psychologisch. Als je op zo'n beauty zit als jouw litespeed dan kan dat enkel goed zijn voor het kopje.
veloce. Een speciale kader is volmgens mij het laatste waar je als toerist die een tijdrit wil rijden moet aan denken. eerst de kledij , schoenen,stuur , wielen.
En je kan op internet voor een prikje al een mooi tijdritfiets kopen. ik zou je beauty toch niet aan een toerist uitlenen. Als er iemand mee naar het WK gaat dan heb je daar zelf voldoening van. Maar als een toerist met je juweeltje crasht....
veloce. Een speciale kader is volmgens mij het laatste waar je als toerist die een tijdrit wil rijden moet aan denken. eerst de kledij , schoenen,stuur , wielen.
En je kan op internet voor een prikje al een mooi tijdritfiets kopen. ik zou je beauty toch niet aan een toerist uitlenen. Als er iemand mee naar het WK gaat dan heb je daar zelf voldoening van. Maar als een toerist met je juweeltje crasht....
Quoten: Origineel geplaatst door falcone op 21 September 2005
Dat parcours was heus niet zo waar hoor. Zabriskie won toen en er zat één pittige klim in , zabriskie is wel niet bekend als goed klimmer. En de betere klimmers alla simoni etc reden eerder zwak. het laatste stuk van de tijdrit , na de afdaking was trouwens zo goed als rechtdoor. Ik ben er zeker van dat mocht je een goed wegframe uitbouwen en perfect afstellen als tijdrit fiets( vol wiel, spaakwiel van voor etc) en daar perfect op trainen dat je dan beter af bent dan met een fiets die je een paar uur van te voren krijgt. Het zit zoals je zelf aangeeft niet zo zeer in de kader. Vroeger met dat klein voorwiel( duikkader) enzo zat het meer in de kader. maar met de nieuwe UCI regelgeving veel minder. Maar het kan uiteraard altijd dat je een fiets van de ploeg krijgt van iemand die ruw dezelfde maat heeft en dan wat afstellen. Heb er zelf nooit goede ervaringen mee gehad. Maar ik was dan ook een slecht tijdrijder. Maar het is ook psychologisch. Als je op zo'n beauty zit als jouw litespeed dan kan dat enkel goed zijn voor het kopje.
Je verwart even de twee Giro-tijdritten van dit jaar:
- 1e Giro-tijdrit in Toscane, Lamporecchi-Firenze: Zabriskie won deze, Simoni 23e, Rujano 77e. Hier gebruikte Bettini een tijdritfiets en werd 18e. Relatief vlak.
- 2e Giro-tijdrit, Chieri-Torino: over deze hebben we het, gewonnen door Basso, Zabriskie 3e. Simoni was hier 10e op 1'34", Rujano op 1'59": hij zou 30" tov Savoldelli in de afdaling alleen verloren zijn. Hier gebruikte Bettini een wegfiets met opzetstuurtje en werd hij 9e. Deze was toch wel selectiever als "vliegje" Rujano hier top 20 rijdt.
Dat parcours was heus niet zo waar hoor. Zabriskie won toen en er zat één pittige klim in , zabriskie is wel niet bekend als goed klimmer. En de betere klimmers alla simoni etc reden eerder zwak. het laatste stuk van de tijdrit , na de afdaking was trouwens zo goed als rechtdoor. Ik ben er zeker van dat mocht je een goed wegframe uitbouwen en perfect afstellen als tijdrit fiets( vol wiel, spaakwiel van voor etc) en daar perfect op trainen dat je dan beter af bent dan met een fiets die je een paar uur van te voren krijgt. Het zit zoals je zelf aangeeft niet zo zeer in de kader. Vroeger met dat klein voorwiel( duikkader) enzo zat het meer in de kader. maar met de nieuwe UCI regelgeving veel minder. Maar het kan uiteraard altijd dat je een fiets van de ploeg krijgt van iemand die ruw dezelfde maat heeft en dan wat afstellen. Heb er zelf nooit goede ervaringen mee gehad. Maar ik was dan ook een slecht tijdrijder. Maar het is ook psychologisch. Als je op zo'n beauty zit als jouw litespeed dan kan dat enkel goed zijn voor het kopje.
Je verwart even de twee Giro-tijdritten van dit jaar:
- 1e Giro-tijdrit in Toscane, Lamporecchi-Firenze: Zabriskie won deze, Simoni 23e, Rujano 77e. Hier gebruikte Bettini een tijdritfiets en werd 18e. Relatief vlak.
- 2e Giro-tijdrit, Chieri-Torino: over deze hebben we het, gewonnen door Basso, Zabriskie 3e. Simoni was hier 10e op 1'34", Rujano op 1'59": hij zou 30" tov Savoldelli in de afdaling alleen verloren zijn. Hier gebruikte Bettini een wegfiets met opzetstuurtje en werd hij 9e. Deze was toch wel selectiever als "vliegje" Rujano hier top 20 rijdt.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Die man die m'n TT-fiets huurt is vandaag even het parcours van z'n tijdritje (een clubkampioenschapje) gaan verkennen en reed op training al anderhalve minuut sneller dan zijn tijdrit van vorig jaar met z'n eigen fiets (DA uitgeruste OCLV) met opzetstuurtje.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quote: Origineel geplaatst door Matiz op 24 September 2005
Waar in de Flevoland wordt die gereden?
Matiz
Zie hier: http://mtr.skits.nl/
Waar in de Flevoland wordt die gereden?
Matiz
Zie hier: http://mtr.skits.nl/
Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 24 September 2005
Casran, ga je de Monstertijdrit in de Flevopolder nog rijden met je nieuwe TT-bike?
Nee, ik heb vorige zaterdag m'n laatste competitiedag van het seizoen 2005 afgewerkt (Topcompetitiewedstrijd Hotton) en rust nu... sindsdien nauwelijks m'n fiets aangeraakt; ik kamp wat met de gevolgen van een aanslepende infectie, heel vervelend, is m'n eerste ziekte in 4 jaar. Als ik me ietwat goed voel rijd ik zondagvoormiddag heel rustig de veldtoertocht van m'n sponsorende fietsenwinkel hier in Aalter (ik kies de kortste afstand: 25km mtb) en ga ik in de namiddag even kijken naar de profkoers hier (jammer, in eigen dorp niet kunnen deelnemen aan de laatste editie van hun beroepsrennerskoers).
Bovendien zag ik dat die tijdrit in Flevoland op 2 oktober is; daar geraak ik nooit... daags voordien werk ik in Friedrichshafen immers een lekker trainingsritje af met Duitslands beste wielrenners en op uitnodiging van zowat de beste wielbouwertjes ter wereld.
Goed nieuws van het aero front trouwens, eindelijk komt deze Giro aero helm op de markt: winter 2006. Ik hoop hem al vroeger te hebben, en liefst nog de speciale Discovery versie (iets puntiger) die niet in produktie gaat:
Casran, ga je de Monstertijdrit in de Flevopolder nog rijden met je nieuwe TT-bike?
Nee, ik heb vorige zaterdag m'n laatste competitiedag van het seizoen 2005 afgewerkt (Topcompetitiewedstrijd Hotton) en rust nu... sindsdien nauwelijks m'n fiets aangeraakt; ik kamp wat met de gevolgen van een aanslepende infectie, heel vervelend, is m'n eerste ziekte in 4 jaar. Als ik me ietwat goed voel rijd ik zondagvoormiddag heel rustig de veldtoertocht van m'n sponsorende fietsenwinkel hier in Aalter (ik kies de kortste afstand: 25km mtb) en ga ik in de namiddag even kijken naar de profkoers hier (jammer, in eigen dorp niet kunnen deelnemen aan de laatste editie van hun beroepsrennerskoers).
Bovendien zag ik dat die tijdrit in Flevoland op 2 oktober is; daar geraak ik nooit... daags voordien werk ik in Friedrichshafen immers een lekker trainingsritje af met Duitslands beste wielrenners en op uitnodiging van zowat de beste wielbouwertjes ter wereld.
Goed nieuws van het aero front trouwens, eindelijk komt deze Giro aero helm op de markt: winter 2006. Ik hoop hem al vroeger te hebben, en liefst nog de speciale Discovery versie (iets puntiger) die niet in produktie gaat:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quote: Origineel geplaatst door sjezer op 24 September 2005
Wie zijn die beste wielbouwertjes Casran? En welke wielen bouwen ze....
Hiermee bedoelde ik Dierl en Obermayer die Lightweight wielen bouwen.
Wie zijn die beste wielbouwertjes Casran? En welke wielen bouwen ze....
Hiermee bedoelde ik Dierl en Obermayer die Lightweight wielen bouwen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
@ Casran: ik zag vandaag wat oude beelde van Armstron op een tijdritfiets die wel verdacht veel leek op dit frame van jou. Er stond groot Trek op, maar dat zegt nastuurlijk niet al te veel met die sponsorcontracten. Kan het zijn dat LA ook op een Litespeed reed?Beelden kwamen geloof ik uit '98 of '99
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!
Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 27 September 2005
@ Casran: ik zag vandaag wat oude beelde van Armstron op een tijdritfiets die wel verdacht veel leek op dit frame van jou. Er stond groot Trek op, maar dat zegt nastuurlijk niet al te veel met die sponsorcontracten. Kan het zijn dat LA ook op een Litespeed reed?Beelden kwamen geloof ik uit '98 of '99
Dat is heel goed gezien van jou. Trek had toen nog geen tijdritfiets in zijn gamma dat voldeed. Lance Armstrong reed tot en met de Tour 1999 (z'n eerste Tourzege) met een titanium Litespeed Blade, overspoten als Trek. Pas in 2000 kwam hij op de proppen met een carbon tijdritframe van Trek.
Hier in de Tour 1999. Zijn tijdritstuur is van Visiontech, maar er stonden stickertjes van toenmalige sponsor Cinelli op.
Ook deze Caloi op de Olympische Spelen van Atlanta in 1996 (2 maanden voor z'n diagnose):
@ Casran: ik zag vandaag wat oude beelde van Armstron op een tijdritfiets die wel verdacht veel leek op dit frame van jou. Er stond groot Trek op, maar dat zegt nastuurlijk niet al te veel met die sponsorcontracten. Kan het zijn dat LA ook op een Litespeed reed?Beelden kwamen geloof ik uit '98 of '99
Dat is heel goed gezien van jou. Trek had toen nog geen tijdritfiets in zijn gamma dat voldeed. Lance Armstrong reed tot en met de Tour 1999 (z'n eerste Tourzege) met een titanium Litespeed Blade, overspoten als Trek. Pas in 2000 kwam hij op de proppen met een carbon tijdritframe van Trek.
Hier in de Tour 1999. Zijn tijdritstuur is van Visiontech, maar er stonden stickertjes van toenmalige sponsor Cinelli op.
Ook deze Caloi op de Olympische Spelen van Atlanta in 1996 (2 maanden voor z'n diagnose):
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
casran, jij had het over een dicht achterwiel van Pro. zou jij mij een dealer kunnen geven die deze heeft? en heb je misschien ook een prijslijst? op google en de site van pro vind ik er ook geen specs van. dus misschien dat iemand die heeft?
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;