Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kwaliteit Ridley??

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 15 apr 2005 15:36

Wielrennertje ook weer blij dat hij/zij wat aandacht heeft? Verstand van zaken heeft hij/zij in ieder geval niet, lijkt me duidelijk.

die007
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2005 15:20

die007 17 apr 2005 15:25

Als je toch van plan bent om een paar duizend euro's aan een carbon fiets te besteden kan je beter ineens een prachtmerk als Colnago, Scott of Giant kopen. Deze modellen zijn misschien iets duurder maar de prijs is zeker evenredig aan de kwaliteit. Over Ridley is algemeen geweten dat de kaders snel breken ( niet de small en ook niet de aluminium modellen.). Waarom dan niet een paar euro's meer uitgeven aan een fiets waar je zo goed als nooit problemen mee hebt. ( Ik rijd al 2 jaar op een carbon scott fiets en ik heb misschien 5 keer bij de fietsenmaker gezeten om kleine prulletjes te laten herstellen.)  Denk voor je koopt
DIE

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 17 apr 2005 15:57

Quoten: Origineel geplaatst door die007 op 17 April 2005

Als je toch van plan bent om een paar duizend euro's aan een carbon fiets te besteden kan je beter ineens een prachtmerk als Colnago, Scott of Giant kopen. Deze modellen zijn misschien iets duurder maar de prijs is zeker evenredig aan de kwaliteit. Over Ridley is algemeen geweten dat de kaders snel breken ( niet de small en ook niet de aluminium modellen.). Waarom dan niet een paar euro's meer uitgeven aan een fiets waar je zo goed als nooit problemen mee hebt. ( Ik rijd al 2 jaar op een carbon scott fiets en ik heb misschien 5 keer bij de fietsenmaker gezeten om kleine prulletjes te laten herstellen.)  Denk voor je koopt


Na 2 jaar al 5x iets laten herstellen, dan is hij zeker afgemonteerd met shimano!
Grapje! Maar ik kan hier net zo goed flauwe kul verkopen als jij. Ik rij ook al meer dan een jaar met mijn carbon ridley tuig en heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Je gooit alles op één hoop.
2 jaar geleden is scott op de proppen gekomen met het nieuwe C1 frame, waarom heb je toen niet gekozen voor een Colnago of giant, Scott had tot dan geen ervaringen met carbon raceframes (wel met MTB's).

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 17 apr 2005 17:12

>Een jaar of 7 geleden had ik een Jan Jansen titanium raceframe. >Superlicht dat wel, maar na 3 koersen kreeg ik een scheur onder in >de bracket.

Ik heb ook problemen gehad met een JJ Titanium. Het ligt volgens mij aan het lassen dat in Rusland gedaan wordt: in de buitenlucht ipv in een "klok" met inert gas. Toen ik JJ belde, hadden ze nog nooit een probleem gehad met het frame, aldus JJ. Leek mij sterk en als ik jou hoor, dan klopt het dus helemaal niet. Ik heb hier een Titanium Colnago en die blijft wel goed.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

klepper
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2005 14:06

klepper 18 apr 2005 14:57

Vol intresse lees ik de reactie's over de ridley fietsen op dit forum. Mij is altijd verteld; 'horen zeggen is horen liegen'. Dus ga niet af op praatjes maar op feiten.
Ik rij nu op mijn 3e ridley frame en heb nog nooit problemen gehad met ridly. Daarvoor reed ik met een ander merk waarvan ik 2 frames binnen een seizoen gescheurd heb. Vandaar de overstap. Het huidige frame waar ik nu mee rijd is een Ridley Excalibur. Super mooi, super licht goed geprijst en inderdaad niet super stijf. In de bochten voelt hij toch super aan, ook in de afdaling. Een bijkomend voordeel van een 'slap' frame is dat het fungeert als demper, dus over kasseien en slechte wegen geeft het enorm veel comfort. En laat ik nu net mijn beste seizoen rijden op deze fiets, al een keer op het podium in een klassieker.
Ik heb mijn dealer wel gezegt dat het frame niet erg stijf is, over twee weken krijg ik een ander frame van Ridley, super service!! Dit is een verbeterde versie dus stijver.
Bij mijn dealer zie ik ook gescheurde colnago's, merida's, trek's, gazelle's e.a. binnen komen. Gebreken komen bij ieder product voor. Als het maar goed opgelost wordt.
Over het feit 'mening' dat carbon een mode verschijnsel is ben ik het niet eens. Carbon is het materiaal van de toekomst. Kijk naar de formule 1, 80 van zo'n auto bestaat uit carbon zelfs het carter. Zie je wel eens zo'n auto uit elkaar vallen? Nee, gewoon een kwestie van een goed ontwerp, en veel testen. Dit doen voor de fietsfabrikanten (professionele) ploegen.
 
Hiermee hoop ik dat ik een aantal praatjes uit de wereld geholpen heb.

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 18 apr 2005 23:52

Quoten: Origineel geplaatst door Klepper op 18 April 2005


Vol intresse lees ik de reactie's over de ridley fietsen op dit forum. Mij is altijd verteld; 'horen zeggen is horen liegen'. Dus ga niet af op praatjes maar op feiten.
Ik rij nu op mijn 3e ridley frame en heb nog nooit problemen gehad met ridly. Daarvoor reed ik met een ander merk waarvan ik 2 frames binnen een seizoen gescheurd heb. Vandaar de overstap. Het huidige frame waar ik nu mee rijd is een Ridley Excalibur. Super mooi, super licht goed geprijst en inderdaad niet super stijf. In de bochten voelt hij toch super aan, ook in de afdaling. Een bijkomend voordeel van een 'slap' frame is dat het fungeert als demper, dus over kasseien en slechte wegen geeft het enorm veel comfort. En laat ik nu net mijn beste seizoen rijden op deze fiets, al een keer op het podium in een klassieker.
Ik heb mijn dealer wel gezegt dat het frame niet erg stijf is, over twee weken krijg ik een ander frame van Ridley, super service!! Dit is een verbeterde versie dus stijver.
Bij mijn dealer zie ik ook gescheurde colnago's, merida's, trek's, gazelle's e.a. binnen komen. Gebreken komen bij ieder product voor. Als het maar goed opgelost wordt.
Over het feit 'mening' dat carbon een mode verschijnsel is ben ik het niet eens. Carbon is het materiaal van de toekomst. Kijk naar de formule 1, 80 van zo'n auto bestaat uit carbon zelfs het carter. Zie je wel eens zo'n auto uit elkaar vallen? Nee, gewoon een kwestie van een goed ontwerp, en veel testen. Dit doen voor de fietsfabrikanten (professionele) ploegen.
 
Hiermee hoop ik dat ik een aantal praatjes uit de wereld geholpen heb.

jo, mischien eens wat meer vertellen over je ridley met eventueel een fotootje in de topic "only for ridley fans"?
RIDLEY the speed weapon

amstel
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 aug 2004 19:47

amstel 19 apr 2005 23:20

hoe zit het dan met de kwaliteit van de ridlley pegasus???
amstel

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 20 apr 2005 09:41

Quoten: Origineel geplaatst door amstel op 19 April 2005

hoe zit het dan met de kwaliteit van de ridlley pegasus???


Daar zijn geen problemen mee, prima fiets trouwens !
TS

max8450
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 mei 2004 23:50

max8450 20 apr 2005 22:10

Over de kwaliteit van de Pegasus kan ik zeker niet klagen. Reeds 10.000 km mee gereden zonder enig probleem.
Graag wil ik bij deze ook de bemerking maken dat de meeste van de "betaalbare" frames (<1000€) - ook deze van de "grote" namen - ergens in het verre Oosten (China, Taiwan, etc.) gefabrikeerd worden. Denk dus niet  dat je frame gamaakt is in Italië omdat de fabrikant Italiaans is. Dit is in veel gevallen niet zo. De duurdere frames worden dan wel meestal terplaatse gemaakt, omdat de research en de know how voor de nieuwigheden wel bij de fabrikant ligt. Maar in het Oosten hebben ze ondertussen zoveel kennis opgedaan dat ze onderhand wel weten hoe een frame in elkaar te steken en wat de eisen van de fabrikant klant zijn.
Zoals al eerder gepost heeft ieder merk met een bepaald frame wel eens problemen. Dit is ook zo met auto's, moto's, wasmachines, en zoveel andere gebruiksvoorwerpen. Het peperdure Trek-frame van Lance Armstrong was ook aan het bracket gescheurd in de Tour van 2 jaar geleden. Museeuw heeft ook nog gekoerst met een gescheurd Bianchi-frame. Zijn alle Treks en Bianchi's dan slecht? Ik dacht van niet
Van Petegem wenst inderdaad niet met een carbon frame te rijden omdat hij vindt dat aluminium lekkerder fietst. Hij rijdt al z'n ganse profcarriere op alu fietsen.
Tot slot, bedenk eens dat de fietsen van de gemiddelde recreant tegenwoordig een stuk beter zijn dan hetgene waarmee de wielergoden uit de jaren 70 en 80 mee koersten. Als je ziet welke gemiddelde en afstanden zij toen aflegden, moet je je soms de vraag stellen: waarover zitten we hier in godsnaam te zeuren over welk merk is beter etc. etc.
't Zijn de benen die het moeten doen, en alu of carbon maakt dan niet zoveel uit.
 

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 02 mei 2005 14:50

toevallig kwam ik deze foto tegen op het roadbikereview forum, hierbij de foto + quote:
"I suggest you contact the distributer of your frame. Ridley has found a structural problem with the rear stays. Affected frames qualify for a free exchange of a redesigned model. Additionally, also big problems with the Damocles with BB inner shells and rear drops becoming unbounded. May also be structural problems with the frame itself. See below frame. It broke during a sprint (not fall related)."
 

sospiro
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 mar 2005 22:27

sospiro 02 mei 2005 14:56

oef dat zal je maar gebeuren tijdens een sprint.

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 02 mei 2005 15:14

dat gebeurt niet tijdens een sprint, alleen met een frontaaltje, dat zal tevens met elk frame gebeuren als het met 40 tot stilstand komt door een boompje os een auto!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

Plaats reactie