Kwaliteit Ridley??
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Wielrennertje ook weer blij dat hij/zij wat aandacht heeft? Verstand van zaken heeft hij/zij in ieder geval niet, lijkt me duidelijk.
Als je toch van plan bent om een paar duizend euro's aan een carbon fiets te besteden kan je beter ineens een prachtmerk als Colnago, Scott of Giant kopen. Deze modellen zijn misschien iets duurder maar de prijs is zeker evenredig aan de kwaliteit. Over Ridley is algemeen geweten dat de kaders snel breken ( niet de small en ook niet de aluminium modellen.). Waarom dan niet een paar euro's meer uitgeven aan een fiets waar je zo goed als nooit problemen mee hebt. ( Ik rijd al 2 jaar op een carbon scott fiets en ik heb misschien 5 keer bij de fietsenmaker gezeten om kleine prulletjes te laten herstellen.) Denk voor je koopt
DIE
Quoten: Origineel geplaatst door die007 op 17 April 2005
Als je toch van plan bent om een paar duizend euro's aan een carbon fiets te besteden kan je beter ineens een prachtmerk als Colnago, Scott of Giant kopen. Deze modellen zijn misschien iets duurder maar de prijs is zeker evenredig aan de kwaliteit. Over Ridley is algemeen geweten dat de kaders snel breken ( niet de small en ook niet de aluminium modellen.). Waarom dan niet een paar euro's meer uitgeven aan een fiets waar je zo goed als nooit problemen mee hebt. ( Ik rijd al 2 jaar op een carbon scott fiets en ik heb misschien 5 keer bij de fietsenmaker gezeten om kleine prulletjes te laten herstellen.) Denk voor je koopt
Na 2 jaar al 5x iets laten herstellen, dan is hij zeker afgemonteerd met shimano!
Grapje! Maar ik kan hier net zo goed flauwe kul verkopen als jij. Ik rij ook al meer dan een jaar met mijn carbon ridley tuig en heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Je gooit alles op één hoop.
2 jaar geleden is scott op de proppen gekomen met het nieuwe C1 frame, waarom heb je toen niet gekozen voor een Colnago of giant, Scott had tot dan geen ervaringen met carbon raceframes (wel met MTB's).
Als je toch van plan bent om een paar duizend euro's aan een carbon fiets te besteden kan je beter ineens een prachtmerk als Colnago, Scott of Giant kopen. Deze modellen zijn misschien iets duurder maar de prijs is zeker evenredig aan de kwaliteit. Over Ridley is algemeen geweten dat de kaders snel breken ( niet de small en ook niet de aluminium modellen.). Waarom dan niet een paar euro's meer uitgeven aan een fiets waar je zo goed als nooit problemen mee hebt. ( Ik rijd al 2 jaar op een carbon scott fiets en ik heb misschien 5 keer bij de fietsenmaker gezeten om kleine prulletjes te laten herstellen.) Denk voor je koopt
Na 2 jaar al 5x iets laten herstellen, dan is hij zeker afgemonteerd met shimano!
Grapje! Maar ik kan hier net zo goed flauwe kul verkopen als jij. Ik rij ook al meer dan een jaar met mijn carbon ridley tuig en heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Je gooit alles op één hoop.
2 jaar geleden is scott op de proppen gekomen met het nieuwe C1 frame, waarom heb je toen niet gekozen voor een Colnago of giant, Scott had tot dan geen ervaringen met carbon raceframes (wel met MTB's).
>Een jaar of 7 geleden had ik een Jan Jansen titanium raceframe. >Superlicht dat wel, maar na 3 koersen kreeg ik een scheur onder in >de bracket.
Ik heb ook problemen gehad met een JJ Titanium. Het ligt volgens mij aan het lassen dat in Rusland gedaan wordt: in de buitenlucht ipv in een "klok" met inert gas. Toen ik JJ belde, hadden ze nog nooit een probleem gehad met het frame, aldus JJ. Leek mij sterk en als ik jou hoor, dan klopt het dus helemaal niet. Ik heb hier een Titanium Colnago en die blijft wel goed.
Gr, Diogenes
Ik heb ook problemen gehad met een JJ Titanium. Het ligt volgens mij aan het lassen dat in Rusland gedaan wordt: in de buitenlucht ipv in een "klok" met inert gas. Toen ik JJ belde, hadden ze nog nooit een probleem gehad met het frame, aldus JJ. Leek mij sterk en als ik jou hoor, dan klopt het dus helemaal niet. Ik heb hier een Titanium Colnago en die blijft wel goed.
Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Vol intresse lees ik de reactie's over de ridley fietsen op dit forum. Mij is altijd verteld; 'horen zeggen is horen liegen'. Dus ga niet af op praatjes maar op feiten.
Ik rij nu op mijn 3e ridley frame en heb nog nooit problemen gehad met ridly. Daarvoor reed ik met een ander merk waarvan ik 2 frames binnen een seizoen gescheurd heb. Vandaar de overstap. Het huidige frame waar ik nu mee rijd is een Ridley Excalibur. Super mooi, super licht goed geprijst en inderdaad niet super stijf. In de bochten voelt hij toch super aan, ook in de afdaling. Een bijkomend voordeel van een 'slap' frame is dat het fungeert als demper, dus over kasseien en slechte wegen geeft het enorm veel comfort. En laat ik nu net mijn beste seizoen rijden op deze fiets, al een keer op het podium in een klassieker.
Ik heb mijn dealer wel gezegt dat het frame niet erg stijf is, over twee weken krijg ik een ander frame van Ridley, super service!! Dit is een verbeterde versie dus stijver.
Bij mijn dealer zie ik ook gescheurde colnago's, merida's, trek's, gazelle's e.a. binnen komen. Gebreken komen bij ieder product voor. Als het maar goed opgelost wordt.
Over het feit 'mening' dat carbon een mode verschijnsel is ben ik het niet eens. Carbon is het materiaal van de toekomst. Kijk naar de formule 1, 80 van zo'n auto bestaat uit carbon zelfs het carter. Zie je wel eens zo'n auto uit elkaar vallen? Nee, gewoon een kwestie van een goed ontwerp, en veel testen. Dit doen voor de fietsfabrikanten (professionele) ploegen.
Hiermee hoop ik dat ik een aantal praatjes uit de wereld geholpen heb.
Ik rij nu op mijn 3e ridley frame en heb nog nooit problemen gehad met ridly. Daarvoor reed ik met een ander merk waarvan ik 2 frames binnen een seizoen gescheurd heb. Vandaar de overstap. Het huidige frame waar ik nu mee rijd is een Ridley Excalibur. Super mooi, super licht goed geprijst en inderdaad niet super stijf. In de bochten voelt hij toch super aan, ook in de afdaling. Een bijkomend voordeel van een 'slap' frame is dat het fungeert als demper, dus over kasseien en slechte wegen geeft het enorm veel comfort. En laat ik nu net mijn beste seizoen rijden op deze fiets, al een keer op het podium in een klassieker.
Ik heb mijn dealer wel gezegt dat het frame niet erg stijf is, over twee weken krijg ik een ander frame van Ridley, super service!! Dit is een verbeterde versie dus stijver.
Bij mijn dealer zie ik ook gescheurde colnago's, merida's, trek's, gazelle's e.a. binnen komen. Gebreken komen bij ieder product voor. Als het maar goed opgelost wordt.
Over het feit 'mening' dat carbon een mode verschijnsel is ben ik het niet eens. Carbon is het materiaal van de toekomst. Kijk naar de formule 1, 80 van zo'n auto bestaat uit carbon zelfs het carter. Zie je wel eens zo'n auto uit elkaar vallen? Nee, gewoon een kwestie van een goed ontwerp, en veel testen. Dit doen voor de fietsfabrikanten (professionele) ploegen.
Hiermee hoop ik dat ik een aantal praatjes uit de wereld geholpen heb.
-
- Forum-lid
- Berichten: 561
- Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26
Quoten: Origineel geplaatst door Klepper op 18 April 2005
Vol intresse lees ik de reactie's over de ridley fietsen op dit forum. Mij is altijd verteld; 'horen zeggen is horen liegen'. Dus ga niet af op praatjes maar op feiten.
Ik rij nu op mijn 3e ridley frame en heb nog nooit problemen gehad met ridly. Daarvoor reed ik met een ander merk waarvan ik 2 frames binnen een seizoen gescheurd heb. Vandaar de overstap. Het huidige frame waar ik nu mee rijd is een Ridley Excalibur. Super mooi, super licht goed geprijst en inderdaad niet super stijf. In de bochten voelt hij toch super aan, ook in de afdaling. Een bijkomend voordeel van een 'slap' frame is dat het fungeert als demper, dus over kasseien en slechte wegen geeft het enorm veel comfort. En laat ik nu net mijn beste seizoen rijden op deze fiets, al een keer op het podium in een klassieker.
Ik heb mijn dealer wel gezegt dat het frame niet erg stijf is, over twee weken krijg ik een ander frame van Ridley, super service!! Dit is een verbeterde versie dus stijver.
Bij mijn dealer zie ik ook gescheurde colnago's, merida's, trek's, gazelle's e.a. binnen komen. Gebreken komen bij ieder product voor. Als het maar goed opgelost wordt.
Over het feit 'mening' dat carbon een mode verschijnsel is ben ik het niet eens. Carbon is het materiaal van de toekomst. Kijk naar de formule 1, 80 van zo'n auto bestaat uit carbon zelfs het carter. Zie je wel eens zo'n auto uit elkaar vallen? Nee, gewoon een kwestie van een goed ontwerp, en veel testen. Dit doen voor de fietsfabrikanten (professionele) ploegen.
Hiermee hoop ik dat ik een aantal praatjes uit de wereld geholpen heb.
jo, mischien eens wat meer vertellen over je ridley met eventueel een fotootje in de topic "only for ridley fans"?
Vol intresse lees ik de reactie's over de ridley fietsen op dit forum. Mij is altijd verteld; 'horen zeggen is horen liegen'. Dus ga niet af op praatjes maar op feiten.
Ik rij nu op mijn 3e ridley frame en heb nog nooit problemen gehad met ridly. Daarvoor reed ik met een ander merk waarvan ik 2 frames binnen een seizoen gescheurd heb. Vandaar de overstap. Het huidige frame waar ik nu mee rijd is een Ridley Excalibur. Super mooi, super licht goed geprijst en inderdaad niet super stijf. In de bochten voelt hij toch super aan, ook in de afdaling. Een bijkomend voordeel van een 'slap' frame is dat het fungeert als demper, dus over kasseien en slechte wegen geeft het enorm veel comfort. En laat ik nu net mijn beste seizoen rijden op deze fiets, al een keer op het podium in een klassieker.
Ik heb mijn dealer wel gezegt dat het frame niet erg stijf is, over twee weken krijg ik een ander frame van Ridley, super service!! Dit is een verbeterde versie dus stijver.
Bij mijn dealer zie ik ook gescheurde colnago's, merida's, trek's, gazelle's e.a. binnen komen. Gebreken komen bij ieder product voor. Als het maar goed opgelost wordt.
Over het feit 'mening' dat carbon een mode verschijnsel is ben ik het niet eens. Carbon is het materiaal van de toekomst. Kijk naar de formule 1, 80 van zo'n auto bestaat uit carbon zelfs het carter. Zie je wel eens zo'n auto uit elkaar vallen? Nee, gewoon een kwestie van een goed ontwerp, en veel testen. Dit doen voor de fietsfabrikanten (professionele) ploegen.
Hiermee hoop ik dat ik een aantal praatjes uit de wereld geholpen heb.
jo, mischien eens wat meer vertellen over je ridley met eventueel een fotootje in de topic "only for ridley fans"?
RIDLEY the speed weapon
Over de kwaliteit van de Pegasus kan ik zeker niet klagen. Reeds 10.000 km mee gereden zonder enig probleem.
Graag wil ik bij deze ook de bemerking maken dat de meeste van de "betaalbare" frames (<1000€) - ook deze van de "grote" namen - ergens in het verre Oosten (China, Taiwan, etc.) gefabrikeerd worden. Denk dus niet dat je frame gamaakt is in Italië omdat de fabrikant Italiaans is. Dit is in veel gevallen niet zo. De duurdere frames worden dan wel meestal terplaatse gemaakt, omdat de research en de know how voor de nieuwigheden wel bij de fabrikant ligt. Maar in het Oosten hebben ze ondertussen zoveel kennis opgedaan dat ze onderhand wel weten hoe een frame in elkaar te steken en wat de eisen van de fabrikant klant zijn.
Zoals al eerder gepost heeft ieder merk met een bepaald frame wel eens problemen. Dit is ook zo met auto's, moto's, wasmachines, en zoveel andere gebruiksvoorwerpen. Het peperdure Trek-frame van Lance Armstrong was ook aan het bracket gescheurd in de Tour van 2 jaar geleden. Museeuw heeft ook nog gekoerst met een gescheurd Bianchi-frame. Zijn alle Treks en Bianchi's dan slecht? Ik dacht van niet
Van Petegem wenst inderdaad niet met een carbon frame te rijden omdat hij vindt dat aluminium lekkerder fietst. Hij rijdt al z'n ganse profcarriere op alu fietsen.
Tot slot, bedenk eens dat de fietsen van de gemiddelde recreant tegenwoordig een stuk beter zijn dan hetgene waarmee de wielergoden uit de jaren 70 en 80 mee koersten. Als je ziet welke gemiddelde en afstanden zij toen aflegden, moet je je soms de vraag stellen: waarover zitten we hier in godsnaam te zeuren over welk merk is beter etc. etc.
't Zijn de benen die het moeten doen, en alu of carbon maakt dan niet zoveel uit.
Graag wil ik bij deze ook de bemerking maken dat de meeste van de "betaalbare" frames (<1000€) - ook deze van de "grote" namen - ergens in het verre Oosten (China, Taiwan, etc.) gefabrikeerd worden. Denk dus niet dat je frame gamaakt is in Italië omdat de fabrikant Italiaans is. Dit is in veel gevallen niet zo. De duurdere frames worden dan wel meestal terplaatse gemaakt, omdat de research en de know how voor de nieuwigheden wel bij de fabrikant ligt. Maar in het Oosten hebben ze ondertussen zoveel kennis opgedaan dat ze onderhand wel weten hoe een frame in elkaar te steken en wat de eisen van de fabrikant klant zijn.
Zoals al eerder gepost heeft ieder merk met een bepaald frame wel eens problemen. Dit is ook zo met auto's, moto's, wasmachines, en zoveel andere gebruiksvoorwerpen. Het peperdure Trek-frame van Lance Armstrong was ook aan het bracket gescheurd in de Tour van 2 jaar geleden. Museeuw heeft ook nog gekoerst met een gescheurd Bianchi-frame. Zijn alle Treks en Bianchi's dan slecht? Ik dacht van niet
Van Petegem wenst inderdaad niet met een carbon frame te rijden omdat hij vindt dat aluminium lekkerder fietst. Hij rijdt al z'n ganse profcarriere op alu fietsen.
Tot slot, bedenk eens dat de fietsen van de gemiddelde recreant tegenwoordig een stuk beter zijn dan hetgene waarmee de wielergoden uit de jaren 70 en 80 mee koersten. Als je ziet welke gemiddelde en afstanden zij toen aflegden, moet je je soms de vraag stellen: waarover zitten we hier in godsnaam te zeuren over welk merk is beter etc. etc.
't Zijn de benen die het moeten doen, en alu of carbon maakt dan niet zoveel uit.
toevallig kwam ik deze foto tegen op het roadbikereview forum, hierbij de foto + quote:
"I suggest you contact the distributer of your frame. Ridley has found a structural problem with the rear stays. Affected frames qualify for a free exchange of a redesigned model. Additionally, also big problems with the Damocles with BB inner shells and rear drops becoming unbounded. May also be structural problems with the frame itself. See below frame. It broke during a sprint (not fall related)."
"I suggest you contact the distributer of your frame. Ridley has found a structural problem with the rear stays. Affected frames qualify for a free exchange of a redesigned model. Additionally, also big problems with the Damocles with BB inner shells and rear drops becoming unbounded. May also be structural problems with the frame itself. See below frame. It broke during a sprint (not fall related)."
-
- Forum-lid
- Berichten: 925
- Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03
dat gebeurt niet tijdens een sprint, alleen met een frontaaltje, dat zal tevens met elk frame gebeuren als het met 40 tot stilstand komt door een boompje os een auto!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>