Orbea Orca
Quoten: Origineel geplaatst door Campy op 25 November 2004
Orbea Orca, stuurvervanging. Ik heb de Easton EA70-combinatie op het oog. Is duidelijk lichter dan de standaard geplaatste ITM. Mocht je, resp. een andere lezer, bekend zijn met de EA70, dan hoor ik graag ervaringen.
Orbea Orca, stuurvervanging. Ik heb de Easton EA70-combinatie op het oog. Is duidelijk lichter dan de standaard geplaatste ITM. Mocht je, resp. een andere lezer, bekend zijn met de EA70, dan hoor ik graag ervaringen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 12 okt 2004 18:12
Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 24 November 2004
Hoe kun je een frame nu verkeerd gebruiken?
1. voor-derailleur klem te hard aandraaien (vooral bij alu)( >3.5Nm). (Als je een modern alu frame doorzaagd dan zie je dat de wanddikte ongeveer hetzelfde is als wanneer je een bierblikje doorzaagd). Je wurgt hiermee dus de buis.
2. zadelpen klem te hard aandraaien. Idem.
3. koolstof frame laten vallen of stoten.
4. tijdens het rijden stenen tegen je koolstof bracket/ frame buis krijgen. (epoxy/koolstof laminaten zijn gemaakt van glasvezel, gewoon glas dus, komt er een ster in dan is de sterkte weg).
5. te zwaar wegen voor betreffend frame.
6. manieren die ik nog niet weet.....
Met betrekking tot andere posts. Buisfabrikanten vermelden het max. gewicht wel en ook Dacordi vermeld het max. gewicht van de berijder in zijn folder. Alle overige fabrikanten denken kennelijk "geld binnen?.... zoek het verder maar uit"......
Wibo, ik begin een beetje medelijden met je te krijgen. Het was per slot van rekening nog wel een ORBEA bericht, niet?! om een stijve stuurpen/ stuur combinatie te nemen kun je ook een oversized stuur/pen overwegen. Deze zijn flink stijver. Wel is mijn ervaring met oversized dat op kasseiën de verjongde uiteinden van het stuur gaan trillen (zeg maar zwiepen) waardoor de remhendels gaan klepperen. Bij mijn gewone Cinelli stuur houdt dit op als ik mijn handen aan weerszijden van de stuurpen op het stuur plaats. Bij mijn over sized stuur moet ik het stuur kort bij de remhendels vastpakken.
Greetz, B.
Hoe kun je een frame nu verkeerd gebruiken?
1. voor-derailleur klem te hard aandraaien (vooral bij alu)( >3.5Nm). (Als je een modern alu frame doorzaagd dan zie je dat de wanddikte ongeveer hetzelfde is als wanneer je een bierblikje doorzaagd). Je wurgt hiermee dus de buis.
2. zadelpen klem te hard aandraaien. Idem.
3. koolstof frame laten vallen of stoten.
4. tijdens het rijden stenen tegen je koolstof bracket/ frame buis krijgen. (epoxy/koolstof laminaten zijn gemaakt van glasvezel, gewoon glas dus, komt er een ster in dan is de sterkte weg).
5. te zwaar wegen voor betreffend frame.
6. manieren die ik nog niet weet.....
Met betrekking tot andere posts. Buisfabrikanten vermelden het max. gewicht wel en ook Dacordi vermeld het max. gewicht van de berijder in zijn folder. Alle overige fabrikanten denken kennelijk "geld binnen?.... zoek het verder maar uit"......
Wibo, ik begin een beetje medelijden met je te krijgen. Het was per slot van rekening nog wel een ORBEA bericht, niet?! om een stijve stuurpen/ stuur combinatie te nemen kun je ook een oversized stuur/pen overwegen. Deze zijn flink stijver. Wel is mijn ervaring met oversized dat op kasseiën de verjongde uiteinden van het stuur gaan trillen (zeg maar zwiepen) waardoor de remhendels gaan klepperen. Bij mijn gewone Cinelli stuur houdt dit op als ik mijn handen aan weerszijden van de stuurpen op het stuur plaats. Bij mijn over sized stuur moet ik het stuur kort bij de remhendels vastpakken.
Greetz, B.
http://www.tourgallerie.de/gallery/disp ... p?pos=-228" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 12 okt 2004 18:12
Quoten: Origineel geplaatst door BIANCHI_EURO op 26 November 2004
6. manieren die ik nog niet weet.....
Greetz, B.
Hallo,
Zal dit de eerste keer zijn in de geschiedenis van 't WWW dat iemand zichzelf quote? Zit ik hier in mijn eigen te filosoferen ofzo?!
In ieder geval weet ik de volgende (nuttige?) info op het forum te zetten: Ook aan wielen zit een max rijder gewicht. En ook dat vertelt je fietsenmaker je nooit (volgens mij). Daar komt nog bij dat je je dure draadbandjes vaak wel op kunt pompen tot weet ik niet hoeveel Bar, maar dat de velgen vaak slechts op een veel lagere waarde gespecificeerd zijn, die ook weer niet aan de eindgebruiker wordt doorgegeven (volgens mij weet 99,999 van de dealers het zelf niet). Gevolg? Klapbanden! Willen ze ons dood hebben ofzo???.... (al een keer een bijna crash gehad op Vredestein banden in de afdaling, wat een @#$! banden).
Groet, B.
6. manieren die ik nog niet weet.....
Greetz, B.
Hallo,
Zal dit de eerste keer zijn in de geschiedenis van 't WWW dat iemand zichzelf quote? Zit ik hier in mijn eigen te filosoferen ofzo?!
In ieder geval weet ik de volgende (nuttige?) info op het forum te zetten: Ook aan wielen zit een max rijder gewicht. En ook dat vertelt je fietsenmaker je nooit (volgens mij). Daar komt nog bij dat je je dure draadbandjes vaak wel op kunt pompen tot weet ik niet hoeveel Bar, maar dat de velgen vaak slechts op een veel lagere waarde gespecificeerd zijn, die ook weer niet aan de eindgebruiker wordt doorgegeven (volgens mij weet 99,999 van de dealers het zelf niet). Gevolg? Klapbanden! Willen ze ons dood hebben ofzo???.... (al een keer een bijna crash gehad op Vredestein banden in de afdaling, wat een @#$! banden).
Groet, B.
http://www.tourgallerie.de/gallery/disp ... p?pos=-228" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 13 jun 2004 19:24
Guy waar blijven de foto's????????
postamble();
postamble();
Ridley Rides Up!
-
- Forum-lid
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 12 okt 2004 18:12
Quoten: Origineel geplaatst door gerardridley op 29 November 2004
Guy waar blijven de foto's???????? <CRIPT language=javascript>postamble();
Tsja....
Volgens mij is het rolletje op ofzo. Zal ie nou na al meer dan een week zoeken (broertje Ernie helpt ook mee heb ik begrepen) nog steeds niet eens één gebroken XL carbon op het gehele wereld wijde web hebben kunnen vinden???
Ciao, B.
Guy waar blijven de foto's???????? <CRIPT language=javascript>postamble();
Tsja....
Volgens mij is het rolletje op ofzo. Zal ie nou na al meer dan een week zoeken (broertje Ernie helpt ook mee heb ik begrepen) nog steeds niet eens één gebroken XL carbon op het gehele wereld wijde web hebben kunnen vinden???
Ciao, B.
http://www.tourgallerie.de/gallery/disp ... p?pos=-228" onclick="window.open(this.href);return false;
Quoten: Origineel geplaatst door BIANCHI_EURO op 29 November 2004
Tsja....
Volgens mij is het rolletje op ofzo. Zal ie nou na al meer dan een week zoeken (broertje Ernie helpt ook mee heb ik begrepen) nog steeds niet eens één gebroken XL carbon op het gehele wereld wijde web hebben kunnen vinden???
Ciao, B.
Quoten: Origineel geplaatst door Bert op 21 November 2004
Quoten: Origineel geplaatst door BIANCHI_EURO op 21 November 2004
Zo lang je de beloofde foto's van "bosjes gebroken XL carbon's" kunt linken ben je gewoon uitgeluld.
Ik heb die foto's nooit beloofd en ik heb ook niet gezegd dat de Bianchi's bij bosjes breken. Ik heb gezegd dat er voor mij voldoende reden is om als potentiele koper Bianchi uit de weg te gaan en dat ik het niet reeel vind om zo'n beeld pas te willen hebben bij veel overtuigend (' wetenschappelijk' ) bewijs. Bovendien: Let maar op, als er daadwerkelijk fotobewijs of laboratoriumonderzoek zou zijn dat schrikbarende uitkomsten geeft, dan zeggen jullie weer: Ja, een laboratoriumonderzoek is toch anders dan op de weg, en wat betreft de foto's van gebroken frames, ze zullen wel een moertje te hard hebben aangedraaid of met hun gewicht van 120 kg over de kasseien zijn gereden.
Ik bedoel gewoon dat ik negatieve berichten uit meerdere bronnen verontrustend vind en genoeg aanleiding vind om heel voorzichtig te zijn met het kopen van zo'n frame. En dat dus niet te doen als het frame bij jou veel te lijden heeft (zwaar gewicht of veel over slecht wegdek).
En dat bericht over Trek's is ook zeker geen goed bericht, daar schrik ik ook van. niks selectief dus. Vanmiddag had ik haast en heb het bericht (in slechte layout, maar dat geeft niks) te snel gelezen en daaroverheen gelezen. MAar ik loop er heus niet voor weg hoor.
Tsja....
Volgens mij is het rolletje op ofzo. Zal ie nou na al meer dan een week zoeken (broertje Ernie helpt ook mee heb ik begrepen) nog steeds niet eens één gebroken XL carbon op het gehele wereld wijde web hebben kunnen vinden???
Ciao, B.
Quoten: Origineel geplaatst door Bert op 21 November 2004
Quoten: Origineel geplaatst door BIANCHI_EURO op 21 November 2004
Zo lang je de beloofde foto's van "bosjes gebroken XL carbon's" kunt linken ben je gewoon uitgeluld.
Ik heb die foto's nooit beloofd en ik heb ook niet gezegd dat de Bianchi's bij bosjes breken. Ik heb gezegd dat er voor mij voldoende reden is om als potentiele koper Bianchi uit de weg te gaan en dat ik het niet reeel vind om zo'n beeld pas te willen hebben bij veel overtuigend (' wetenschappelijk' ) bewijs. Bovendien: Let maar op, als er daadwerkelijk fotobewijs of laboratoriumonderzoek zou zijn dat schrikbarende uitkomsten geeft, dan zeggen jullie weer: Ja, een laboratoriumonderzoek is toch anders dan op de weg, en wat betreft de foto's van gebroken frames, ze zullen wel een moertje te hard hebben aangedraaid of met hun gewicht van 120 kg over de kasseien zijn gereden.
Ik bedoel gewoon dat ik negatieve berichten uit meerdere bronnen verontrustend vind en genoeg aanleiding vind om heel voorzichtig te zijn met het kopen van zo'n frame. En dat dus niet te doen als het frame bij jou veel te lijden heeft (zwaar gewicht of veel over slecht wegdek).
En dat bericht over Trek's is ook zeker geen goed bericht, daar schrik ik ook van. niks selectief dus. Vanmiddag had ik haast en heb het bericht (in slechte layout, maar dat geeft niks) te snel gelezen en daaroverheen gelezen. MAar ik loop er heus niet voor weg hoor.
lekker de wieltjes laten rollen
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Ik heb 3 bianchi racefietsen gehad, NOOIT problemen gehad. Dus wat is wijsheid (sl, ev2 en ev3). En ook ik ken de verhalen van merken die bij de bosjes breken, maar er zal wel ooit een stuk zijn gegaan en dan zijn het er twee en dan drie en opeens bosjes. Zo heb ik wel van ieder merk gehoord dat ze snel kappot gaan. Pinarello prince sl waar de lak van afvalt, principia's die breken, giant carbon die zo slap zijn als een vaatdoek (dit schijnt wel op waarheid te berusten, Zabel rijdt nu een alu Giant)verder inside info van T-mobile: ze zijn opzoek naar ander fietsmerk. colnago's die aan het bracket afbreken en ga zo maar door, veelal zijn dit verhalen van dealers die zo hun eigen merken willen promoten door andere af te kraken.
Zelf "slechte" ervaring met Trek oclv: lak/decals die loslaten niet vergoed door Trek wel door dealer!. Giant tcr alu haarscheurtjes bij lasnaad, nieuw frame van giant. Cinelli stuur afgebroken nieuw stuur geleverd door cinelli. Selcof carbonzadelpen 2 maal gebroken, 2 maal nieuw gekregen.
Als iedereen zijn eigen ervaring opschrijft dan kun je een beeld vormen van service van merken, voordat je tot aanschaf overgaat.
Zelf "slechte" ervaring met Trek oclv: lak/decals die loslaten niet vergoed door Trek wel door dealer!. Giant tcr alu haarscheurtjes bij lasnaad, nieuw frame van giant. Cinelli stuur afgebroken nieuw stuur geleverd door cinelli. Selcof carbonzadelpen 2 maal gebroken, 2 maal nieuw gekregen.
Als iedereen zijn eigen ervaring opschrijft dan kun je een beeld vormen van service van merken, voordat je tot aanschaf overgaat.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 12 December 2004
Ik heb 3 bianchi racefietsen gehad, NOOIT problemen gehad. Dus wat is wijsheid (sl, ev2 en ev3). En ook ik ken de verhalen van merken die bij de bosjes breken, maar er zal wel ooit een stuk zijn gegaan en dan zijn het er twee en dan drie en opeens bosjes. Zo heb ik wel van ieder merk gehoord dat ze snel kappot gaan. Pinarello prince sl waar de lak van afvalt, principia's die breken, giant carbon die zo slap zijn als een vaatdoek (dit schijnt wel op waarheid te berusten, Zabel rijdt nu een alu Giant)verder inside info van T-mobile: ze zijn opzoek naar ander fietsmerk. colnago's die aan het bracket afbreken en ga zo maar door, veelal zijn dit verhalen van dealers die zo hun eigen merken willen promoten door andere af te kraken.
Zelf "slechte" ervaring met Trek oclv: lak/decals die loslaten niet vergoed door Trek wel door dealer!. Giant tcr alu haarscheurtjes bij lasnaad, nieuw frame van giant. Cinelli stuur afgebroken nieuw stuur geleverd door cinelli. Selcof carbonzadelpen 2 maal gebroken, 2 maal nieuw gekregen.
Als iedereen zijn eigen ervaring opschrijft dan kun je een beeld vormen van service van merken, voordat je tot aanschaf overgaat.
Over de fietsen van Zabel van dit jaar is vrij weinig te concluderen, behalve als je er Zabel zelf over hoort. Hij heeft op z'n minst 5 verschillende types frames gehad. Giant TCR Composite, Alu Giant standaard sloop, Alu frame wat wel op Giant leek, maar veel minder slooping was, TCR advance met intergrated zadelpen en ook zonder zadelpen.
Ik heb 3 bianchi racefietsen gehad, NOOIT problemen gehad. Dus wat is wijsheid (sl, ev2 en ev3). En ook ik ken de verhalen van merken die bij de bosjes breken, maar er zal wel ooit een stuk zijn gegaan en dan zijn het er twee en dan drie en opeens bosjes. Zo heb ik wel van ieder merk gehoord dat ze snel kappot gaan. Pinarello prince sl waar de lak van afvalt, principia's die breken, giant carbon die zo slap zijn als een vaatdoek (dit schijnt wel op waarheid te berusten, Zabel rijdt nu een alu Giant)verder inside info van T-mobile: ze zijn opzoek naar ander fietsmerk. colnago's die aan het bracket afbreken en ga zo maar door, veelal zijn dit verhalen van dealers die zo hun eigen merken willen promoten door andere af te kraken.
Zelf "slechte" ervaring met Trek oclv: lak/decals die loslaten niet vergoed door Trek wel door dealer!. Giant tcr alu haarscheurtjes bij lasnaad, nieuw frame van giant. Cinelli stuur afgebroken nieuw stuur geleverd door cinelli. Selcof carbonzadelpen 2 maal gebroken, 2 maal nieuw gekregen.
Als iedereen zijn eigen ervaring opschrijft dan kun je een beeld vormen van service van merken, voordat je tot aanschaf overgaat.
Over de fietsen van Zabel van dit jaar is vrij weinig te concluderen, behalve als je er Zabel zelf over hoort. Hij heeft op z'n minst 5 verschillende types frames gehad. Giant TCR Composite, Alu Giant standaard sloop, Alu frame wat wel op Giant leek, maar veel minder slooping was, TCR advance met intergrated zadelpen en ook zonder zadelpen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Minder sloping kan kloppen, is toch een Giant dat zal wel een maat ml zijn geweest. Die zijn minder sloping. Ik heb zelf met een telecom renner gesproken die carbon niet stijf vond. Daar wel bij aantekenen dat ik ook van gewone fietsers heb vernomen dat het wel snor zit en dat de tcr composite frames super zijn om me te rijden, een 'normale toerrijder' heeft natuurlijk ook een ander vermogen dan prof.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
he Wibo,
Ik heb zopas een Orbea Orca gekocht. Het is een prachtige fiets, reageert zeer goed in de bochten ,... maaar... .Ik heb namelijk hetzelfde probleem, de fiets is zo zenuwachtig dat indien je hem niet volledig onder controle hebt, begint te ZWABBEREN!! Is dit een productiefout of heeft het misschien iets te maken met de voorvork ,of ....??? Als je even tijd hebt, graag een reactie hierop . Dank bij voorbaat. Ciaoooooo
Ik heb zopas een Orbea Orca gekocht. Het is een prachtige fiets, reageert zeer goed in de bochten ,... maaar... .Ik heb namelijk hetzelfde probleem, de fiets is zo zenuwachtig dat indien je hem niet volledig onder controle hebt, begint te ZWABBEREN!! Is dit een productiefout of heeft het misschien iets te maken met de voorvork ,of ....??? Als je even tijd hebt, graag een reactie hierop . Dank bij voorbaat. Ciaoooooo
gerrexxx