Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

campy
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 sep 2004 21:38

campy 20 sep 2004 13:13


@ Ace 1978:
Mooie fiets!! Met het frame en dan de opsomming van de afmontage kan ik me de fiets redelijk voor de geest halen.
Nette onderdelen ook. Tipje voor als je een upgrade wilt doen op een gegeven moment: De Mavics CXP's 21 vervangen. Ik had ze ook op mijn Giant TCR (mijn vorige fiets) en heb ze vervangen door veel lichtere wielen die merkbaar sneller accelereerden (na een bocht bijv.), comfortabeler reden en toch zijdelings een heel stuk stijver waren. Toen was het meteen een heel andere fiets!
Maar zo is die van jou ook al mooi natuurlijk.
O ja, die nieuwe wielen heb ik meegenomen naar mijn nieuwe frame dat je een paar berichten hierboven op de foto ziet.
 
drieenvijftigelf

azrael
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 aug 2004 13:03

azrael 20 sep 2004 14:33

Quote: Origineel geplaatst door TimoWr op 20 September 2004
Quoten: Origineel geplaatst door Azrael op 19 September 2004Jahoor. Ik pas ( 3 dagen geleden) een tweede hands Jan Jansen gekocht. 't Is een oud beestje maar hij rijdt erg lekker en is nog helemaal goed. Volgens mij een verdomd lange tijd aan de muur gehangen. Ik heb er wel een nieuw zadel op gekocht en mooie SPD SL pedalen Ultegra dus ik maak nog een nieuwe foto en dan gooi ik hem hier op.
Mag dan wel geen patser fiets zijn.....hard kan je d'r wel mee. Hij staat in het topic "Tweedehands Jan Jansen gekocht " of gelijknamig. FF zoeken maar.Aha, gevonden :-)Nette fiets met een goede groep. Eén van mijn eerste racefietsen had RX 100 en daar is helemaal niets mis mee (ik geloof dat mijn zus nog rondfietst op een frame waar ik ooit die groep van mijn oude fiets op monteerde). Alleen die biopace bladen :-D (was toen "je van het" maar werkt gewoon niet).Maareuhh...wat is een pater fiets?



De tandwielen en ketting zijn gewoon zowat nieuw. Echt 0,0 slijtage en de lengte van de ketting is ook exact goed. Ik persoonlijk vond het Biopace erg lekker rijden. Veel prettiger dan gewoon rond. Misschien ben ik wel raar ;-)
Steel is the way to go! ;-)

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 20 sep 2004 15:15

Quoten: Origineel geplaatst door Campy op 20 September 2004



@ Ace 1978:
Mooie fiets!! Met het frame en dan de opsomming van de afmontage kan ik me de fiets redelijk voor de geest halen.
Nette onderdelen ook. Tipje voor als je een upgrade wilt doen op een gegeven moment: De Mavics CXP's 21 vervangen. Ik had ze ook op mijn Giant TCR (mijn vorige fiets) en heb ze vervangen door veel lichtere wielen die merkbaar sneller accelereerden (na een bocht bijv.), comfortabeler reden en toch zijdelings een heel stuk stijver waren. Toen was het meteen een heel andere fiets!
Maar zo is die van jou ook al mooi natuurlijk.
O ja, die nieuwe wielen heb ik meegenomen naar mijn nieuwe frame dat je een paar berichten hierboven op de foto ziet.
 


@ Campy
Dankje! Om het beeld compleet te maken zsm een fotootje. Ben inderdaad heel tevreden met de fiets. Een paar andere velgen werden me door een paar fietsvrienden ook aangeraden. Althans, op het moment dat ik wat wil verbeteren. Nu ben ik met met 85 kg niet de lichtste (veel krachtsport gedaan, ben 1.83 m lang ofzo). Wat voor velgen zou je me aanraden? Of in welke hoek (merk, type, materiaal) zou ik moeten zoeken?
Mooie fiets rij je! Wat voor velgen heb je er zelf onder zitten?

campy
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 sep 2004 21:38

campy 20 sep 2004 15:30


 
@ Campy
Dankje! Om het beeld compleet te maken zsm een fotootje. Ben inderdaad heel tevreden met de fiets. Een paar andere velgen werden me door een paar fietsvrienden ook aangeraden. Althans, op het moment dat ik wat wil verbeteren. Nu ben ik met met 85 kg niet de lichtste (veel krachtsport gedaan, ben 1.83 m lang ofzo). Wat voor velgen zou je me aanraden? Of in welke hoek (merk, type, materiaal) zou ik moeten zoeken?
Mooie fiets rij je! Wat voor velgen heb je er zelf onder zitten?


Dank je wel, mijn wielen zijjn Campagnolo Proton, voor 380 euro per set gekocht. Ze zien er iel uit, en hebben het imago alleen voor het klimmen bedoeld te zijn, maar de test van Fiets van 1 of 2 nummers geleden bevestigt mijn bevindingen dat het hele stevige wielen zijn, zijdelings stijf maar toch comfortabel. 85 kg moet geen punt zijn, vorig seizoen woog ik 83 a 84 kg en de wielen hielden zich perfect. O ja, die protons zijn gewoon bijna net zo licht als de duurste Ksyriums (de SL's). Ze hebben een matzwarte geadoniseerde afwerking van de velgrand en naven, dat oogt heel netjes zonder heel opvallend te zijn.
Nou moet ik er bij zeggen dat ik extra comfort uit mijn wielen zocht (i.c.m. soepele buitenbanden en latex binnenbandjes scheelt dat de wereld) vanwege een zwakke rug (ex-operatie).
Als jij geen klachten hebt, weegt het comfort-argument niet zo zwaar als bij mij en kan je voor een andere set gaan. De Mavic Cosmos kwamen als beste prijs-kwaliteit verhouding uit de Fiets-test. Die zijn maar iets boven de 200 euro geloof ik.
Of, als het je minder om de 'blitsigheid' te doen is, een handgespaakt setje Mavic CXP 33 met (past goed bij jouw fiets) bijv. Shimano Ultegra / dura Ace naven en butted spaken is hartstikke netjes en niet te duur.
De CXP 33's zien er ongeveer zo uit als jouw CXP's 21, alleen ze zijn zijdelings veel stijver, omdat ze niet machinaal maar handgespaakt worden en omdat de spaken met een betere constructie in de velg zitten. En die zijdelingse stijfheid geeft een heel zeker stuurgedrag.
Verder kun je van zo'n setje verwachten dat ze ongeveer net zo stijf zijn in verticale richting (dus trillingen aan jouw zitvlak doorgeven) vanwege de halfhoge velg, dat ze lichter zijn en duurzamer. 
Ik noem de CXP 33's maar als voorbeeld, je kunt natuurlijk een andere velg nemen, bijv. van DT. Kijk eens in de prijslijst van Salden.nl .
 
drieenvijftigelf

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 20 sep 2004 17:38

Quoten: Origineel geplaatst door Campy op 20 September 2004


Dank je wel, mijn wielen zijjn Campagnolo Proton, voor 380 euro per set gekocht. Ze zien er iel uit, en hebben het imago alleen voor het klimmen bedoeld te zijn, maar de test van Fiets van 1 of 2 nummers geleden bevestigt mijn bevindingen dat het hele stevige wielen zijn, zijdelings stijf maar toch comfortabel. 85 kg moet geen punt zijn, vorig seizoen woog ik 83 a 84 kg en de wielen hielden zich perfect. O ja, die protons zijn gewoon bijna net zo licht als de duurste Ksyriums (de SL's). Ze hebben een matzwarte geadoniseerde afwerking van de velgrand en naven, dat oogt heel netjes zonder heel opvallend te zijn.
Nou moet ik er bij zeggen dat ik extra comfort uit mijn wielen zocht (i.c.m. soepele buitenbanden en latex binnenbandjes scheelt dat de wereld) vanwege een zwakke rug (ex-operatie).
Als jij geen klachten hebt, weegt het comfort-argument niet zo zwaar als bij mij en kan je voor een andere set gaan. De Mavic Cosmos kwamen als beste prijs-kwaliteit verhouding uit de Fiets-test. Die zijn maar iets boven de 200 euro geloof ik.
Of, als het je minder om de 'blitsigheid' te doen is, een handgespaakt setje Mavic CXP 33 met (past goed bij jouw fiets) bijv. Shimano Ultegra / dura Ace naven en butted spaken is hartstikke netjes en niet te duur.
De CXP 33's zien er ongeveer zo uit als jouw CXP's 21, alleen ze zijn zijdelings veel stijver, omdat ze niet machinaal maar handgespaakt worden en omdat de spaken met een betere constructie in de velg zitten. En die zijdelingse stijfheid geeft een heel zeker stuurgedrag.
Verder kun je van zo'n setje verwachten dat ze ongeveer net zo stijf zijn in verticale richting (dus trillingen aan jouw zitvlak doorgeven) vanwege de halfhoge velg, dat ze lichter zijn en duurzamer. 
Ik noem de CXP 33's maar als voorbeeld, je kunt natuurlijk een andere velg nemen, bijv. van DT. Kijk eens in de prijslijst van Salden.nl .
 

Het gaat er mij in eerste instantie om dat ze mijn gewicht kunnen hebben. Al ben ik niet buitensporig zwaar, toch krijgen ze het 1 en ander te voorduren. Waarschijnlijk zal ik lichter worden nu ik gestopt ben met fitness en meer richting duursport ben gegaan. Ik ben niet zo heel erg van het opzichtige, dus de CXP-33 zouden mooi zijn. Ik zal me verder nog wat verdiepen in de alternatieven. Zo rond de 200 euro is overigens een mooi bedrag om er voor mij aan uit te geven. Ik rij puur recreatief met als doel om volgend seizoen mee te doen met de regiorecreanten competitie bij mij in de buurt. Dankje voor je advies wederom!

campy
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 sep 2004 21:38

campy 20 sep 2004 21:44


 Het gaat er mij in eerste instantie om dat ze mijn gewicht kunnen hebben. Al ben ik niet buitensporig zwaar, toch krijgen ze het 1 en ander te voorduren. Waarschijnlijk zal ik lichter worden nu ik gestopt ben met fitness en meer richting duursport ben gegaan. Ik ben niet zo heel erg van het opzichtige, dus de CXP-33 zouden mooi zijn. Ik zal me verder nog wat verdiepen in de alternatieven. Zo rond de 200 euro is overigens een mooi bedrag om er voor mij aan uit te geven. Ik rij puur recreatief met als doel om volgend seizoen mee te doen met de regiorecreanten competitie bij mij in de buurt. Dankje voor je advies wederom!


Voor jouw gewicht zijn zowel de Campa protons, Mavic Cosmossen (niet te verwarren met Cosmic!) sterk genoeg. Dat geldt zeker ook (nog meer zelfs) voor een door de dealer gespaakt setje zoals boven beschreven, die zijn nog sterker.
De CXP 33 bijv. is gewoon oersterk, mits goed gespaakt natuurlijk. Maar inderdaad, de types die ik noem zijn maar voorbeelden. 
succes!
drieenvijftigelf

_nop_
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2004 21:53

_nop_ 20 sep 2004 22:08


http://www.feryn.com/prorace/images/elara3redbike.jpg
 
nog 1/2 weekje en dan kan ik hem halen
*nop*

campy
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 sep 2004 21:38

campy 20 sep 2004 22:10

Quoten: Origineel geplaatst door *nop* op 20 September 2004



http://www.feryn.com/prorace/images/elara3redbike.jpg
 
nog 1/2 weekje en dan kan ik hem halen

slaap je 's nachts nog wel? Mooie fiets hoor. Laat wel weten hoe hij bevalt he? Hoop voor je dat het eind deze week een beetje mooi weer wordt...
drieenvijftigelf

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 20 sep 2004 22:55


Kwam nog wat foto’s tegen van wat oude fietsen van mij. Ik mis er nog een paar (Peugeot 1990, Gazelle 1992 en Bianchi 2001) dus nog even goed zoeken.
 
Peugeot 1994: http://ourworld.compuserve.nl/GustlW2/Peugeot1994.jpg
 
Presto 1996: http://ourworld.compuserve.nl/GustlW2/Presto1996.jpg
 
Bianchi 1998: http://ourworld.compuserve.nl/GustlW2/Bianchi1998.jpg

campy
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 sep 2004 21:38

campy 20 sep 2004 23:04


Mooie fietsen!
Heeft het trouwens een speciale reden dat je alleen achter een Spinergy wiel hebt?
drieenvijftigelf

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 20 sep 2004 23:40

Quoten: Origineel geplaatst door Campy op 20 September 2004



Mooie fietsen!
Heeft het trouwens een speciale reden dat je alleen achter een Spinergy wiel hebt?



Bedankt :-)
Eén Spinergy is eigenlijk toeval bij die foto's. Ik gebruikte er vaak alleen één achter vanwege de zijwind. Daar is een Spinergy voorwiel nogal gevoelig voor. Maar met mooie dagen gebruikte ik ze allebei. Zijn onverwoestbare wielen :-)
Ik heb mijn 2001 Bianchi nog maar ik gebruik op dit moment eigenlijk alleen de crosser als wegfiets maar dan met 23mm conti GP. Zal van beide fietsen eens wat foto's nemen.

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 21 sep 2004 12:30

Quoten: Origineel geplaatst door Campy op 20 September 2004



 Het gaat er mij in eerste instantie om dat ze mijn gewicht kunnen hebben. Al ben ik niet buitensporig zwaar, toch krijgen ze het 1 en ander te voorduren. Waarschijnlijk zal ik lichter worden nu ik gestopt ben met fitness en meer richting duursport ben gegaan. Ik ben niet zo heel erg van het opzichtige, dus de CXP-33 zouden mooi zijn. Ik zal me verder nog wat verdiepen in de alternatieven. Zo rond de 200 euro is overigens een mooi bedrag om er voor mij aan uit te geven. Ik rij puur recreatief met als doel om volgend seizoen mee te doen met de regiorecreanten competitie bij mij in de buurt. Dankje voor je advies wederom!


Voor jouw gewicht zijn zowel de Campa protons, Mavic Cosmossen (niet te verwarren met Cosmic!) sterk genoeg. Dat geldt zeker ook (nog meer zelfs) voor een door de dealer gespaakt setje zoals boven beschreven, die zijn nog sterker.
De CXP 33 bijv. is gewoon oersterk, mits goed gespaakt natuurlijk. Maar inderdaad, de types die ik noem zijn maar voorbeelden. 
succes!

Zonder dit topic te willen verknoeien en de discussie om te willen gooien richting de velgen die onder mijn fiets moeten nog een reply van mijn kant... Gisteren toevallig even naar de lokale racefietsenboer geweest omdat in het voorwiel een hoogteslag zat. Die is eruit gehaald. Vervolgens heb ik met de monteur daar gelijk even het praatje velg/wiel gehouden en hij raadde me het een en ander aan. Om te beginnen inderdaad de CXP 33 en mocht ik iets blitser voor de dag willen komen een Ksyrium Elite. Daarnaast vond hij de Ksyrium Elite ook een geweldig sterke velg. Ik zal nog eens nadenken over dit verhaal en hoop binnenkort duidelijkheid te hebben, mede omdat de slag uit mijn voorvelg niet helemaal meer weg te krijgen was.

Plaats reactie