Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 12 Augustus 2004
Quoten: Origineel geplaatst door julio op 12 Augustus 2004
Ik lees al een tijdje mee, wel zo netjes om mijzelf bekend te maken: Juul, 34, Amsterdam. Fiets is een Bianchi SL3, ultegra triple met wat aanpassingen (ksyrium elite, SI Flite, Deda opbouw (in uitvoering)). Op een haar na heb ik mijn eerste 10.000 km erop zitten in 2,5 jaar, voornamelijk op een mountainbike en pas sinds maart met de racefiets. Sindsdien heb ik ook verreweg de meeste kilometers gemaakt. Doelen: de Etna op Sicilie (herfstvakantie) en volgend jaar de Marmotte.
Fiets te zien op:
http://www.juulonline.nl/22.html
Fijn dat er eens een goed racefietsforum is.
gegroet! Julio
Welkom Julio,
Hoe bevalt de SL3? Goede/slechte kanten? Ik zit er ook stevig over te denken er 1 te kopen, maar een beetje ervaringstips zijn nooit weg.
Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, De laatste racefiets die ik ooit bezat was er een van 20 jaar terug. Mijn ervaring: de fiets voelt goed aan, lekker strak en snel!
Het verschil na de aanpassingen is wel behoorlijk. Ksyrium Elite ipv de originele bianchi wielen is een behoorlijke verbetering evenals de ruil met het originele zadel. Ik heb nu een deda newton stuur wat me veel beter bevalt dan het originele ITM stuur (was veel dieper/lager). Verder ben ik nogal aan het knustelen geweest: heb de shifters omhoog geplaatst, andere cassette achter (12-21 ipv 12-25, waar heb je een 23 & 25 voor nodig als je voor een 30 hebt) en tot slot schwalbe stelvio erop (23 mm
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
) ipv michelin megamium. Ik heb wel drie keer verschillende tikken/krakende geluidjes gehad, resp. balhoofd, voorvork en zadelpen. Ik heb ze er wel eigenhandig uitgekregen door hier en daar wat te smeren /opnieuw te monteren.
Kortom voor mij pas helemaal top na een hoop knutselen (maar dat maakt het ook wel weer erg leuk)
groet, Julio