Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Langste dagafstand

pdegenaar
Forum-lid

pdegenaar 05 mei 2016 00:02

Vrijdag ga ik mijn langste rit maken. Van Zoetermeer naar Nooitgedacht (Drenthe). Afstand is 231 kilometer.
Tot op heden nog nooit deze afstand gedaan. Langste rit ooit is 215 geweest.
Afstanden van 180 wel regelmatig gereden. Dit voelt toch nog wel als een stuk verder.
Wanneer genoeg te weinig is, is niets genoeg

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 05 mei 2016 08:41

Voor mij is dat de Stirke Prøven 540km in 17u:45m. Een mooie tocht waarin het vooral 's avonds leuk wordt als door de dorpen rijdt en de Nooren Heya Heya hoort toejuichen.
Leuk voor de bucket list maar imho toch wel erug lang op de fiets.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

jeroenhuizinga
Forum-lid

jeroenhuizinga 09 mei 2016 17:28

Voor mij een afstand van 220 km. Hoop daar komende zomervakantie overheen te gaan met een rondje IJsselmeer.

never be clever
Forum-lid

never be clever 10 mei 2016 16:45

40 jaar geleden: malmedy-waddinxveen, een goeie 275km. zonder training. fiets met 7 versnellingen, zonder km teller. 't zag er naar uit dat ik wel erg vroeg bij de geplande jeugdherberg zou zijn. toen dacht ik, in een tijd dat je nog een bui van overmoed kon hebben: als ik zo blijf doorrijden red ik het wel in 1 keer. dat werd het net niet helemaal. paar uur langs de weg geslapen
vorig jaar: 251 km. w'veen, hoek van holland, hellevoetsluis, stadt aan 't haringvliet, 's-gravendeel, heinenoord tunnel en voor de zekerheid via rotterdam terug (want tot hoe laat gaat het pont over de lek?). 22km/uur.
in mijn achterhoofd: ijsselmeer rond. uit w'veen ca 420km. stiekem dacht ik mij zo onweerstaanbaar te maken bij leuke jonge vrouwen. zie ik dat er mensen zijn die in 1 dag naar parijs rijden, of de Stirke Prøven (zoeken we op) 540km in 17u:45m (30km/u) en zelfs 1400km london-edinburgh-london.
misschien kan ik mij bij leuke jonge vrouwen beter populair maken door de draak te steken met fietsers die tochten maken die langer zijn dan 25km? fietsers in het algemeen?
Gevonden: Styrkeprøven. Is ook nog eens een goeie 4000 hoogtemeters!!! Ik zal voor de zekerheid maar geen grapjes meer maken over vissen, die hobby met brommers, hengels en tenten

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 10 mei 2016 19:27

Gehgheheh, je doet je naam wel eer aan! Mooi verhaal, nachtje buiten slapen, wat zal je brak zijn geweest de volgende ochtend, alhoewel, jong lichaam!
Afbeelding

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 10 mei 2016 22:36

Was 380 km vanuit parijs naar vlissingen. Dit was ter gelegenheid van het 50 jarige bestaan van ZRTC Theo Middelkamp. De opbrengst ging naar de Palazolli huizen in Nederland. Dat was in 2004. Opbrengst was ongeveer € 14.000,-. Daar waren ze erg blij mee. Vertrek was om 03:00 uur en aankomst was om 18:30 in Vlissingen.
De laatste kilometers over de snelweg onder politiebegeleiding en over de Boulevard deed alle vermoeidheid van die dag vergeten. De kou en de regen, en de heftige NW. Gemiddeld hadden we iets van 31,2 km/u gereden. Vond het toen wel hard. Maar goede kopmannen doen het halve werk evenals de goede verzorging door het begeleidende team. De trappist op het terras smaakte goed. Ook een zeer mooie herinnerings medaille door Jo de Roo uitgereikt. (winnaar ronde van vlaanderen 1965). Zeer mooie dag met zeer mooie herinneringen.
Zou het morgen zo weer doen.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

pizzi
Forum-lid

pizzi 11 mei 2016 00:32

Was tot voor kort 217 kilometer, tot afgelopen bevrijdingsdag. Rondje Markermeer gereden, vanuit huis: 266 kilometer. Rustig rondgetoerd in het zonnetje, na 220 kilometer nog even 4 x 30" volle sprintjes getrokken. Prima dag.

Over paar weken Milaan - San Remo rijden. Die denk ik qua afstand niet snel te gaan verbeteren (lees: rondje IJsselmeer staat bijvoorbeeld niet op de to-do-lijst en zie eigenlijk sowieso geen reden om 300+ kilometer te gaan fietsen :roll: )

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 11 mei 2016 07:36

never be clever schreef:ijsselmeer rond. uit w'veen ca 420km. stiekem dacht ik mij zo onweerstaanbaar te maken bij leuke jonge vrouwen. zie ik dat er mensen zijn die in 1 dag naar parijs rijden, of de Stirke Prøven (zoeken we op) 540km in 17u:45m (30km/u) en zelfs 1400km london-edinburgh-london.
misschien kan ik mij bij leuke jonge vrouwen beter populair maken door de draak te steken met fietsers die tochten maken die langer zijn dan 25km? fietsers in het algemeen?
Wielrenners hebben sowieso geen leven.
Niet-wielrenners hebben er wellicht wel een, maar dat is dan weer schokkend leeg :lol:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 mei 2016 09:12

scepticus schreef:Wielrenners hebben sowieso geen leven.
Waarom zou je dat willen. Kijk eens naar de mensen om je heen die wel een leven hebben. Wil je toch niet mee ruilen :mrgreen:

[herformuleren uit]

:mrgreen:

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 11 mei 2016 09:14

Als je een Leven wil danhad je als kat geboren moeten worden. Van een baasje die zielsveel van katten houdt met een enorme tuin. Anders blijft het maar aan tobben. :D
Veni. Vidi. Fietsie.

louise
Forum-lid
Contact

louise 11 mei 2016 10:00

MarcFaFo schreef:Voor mij is dat de Stirke Prøven 540km in 17u:45m. Een mooie tocht waarin het vooral 's avonds leuk wordt als door de dorpen rijdt en de Nooren Heya Heya hoort toejuichen.
Leuk voor de bucket list maar imho toch wel erug lang op de fiets.
Dat is voor mij de langste tocht die ik niet gereden heb (een net iets ander onderwerp): in 2007 een poging gewaagd, maar het was toen afschuwelijk weer en ik raakte in de afdeling onderkoeld - best een bijzondere ervaring, maar niet fijn! Ik mocht eerst zelfs niet verder van de EHBO-mensen, later wel, maar toen ging het tocht niet meer goed en hebben we een hotel opgezocht, de volgende dag verder met de trein. Dus toen ben ik blijven steken op 240 kilometer.

Erg jammer, maar ik weet niet of ik het nog een keer zou doen: zonder support ben je wel erg kwetsbaar bij slecht weer, want je kan maar weinig kleren meenemen op de racefiets immers. We hadden het ook wel iets onderschat, het weerbericht was minder naargeestig. Maar dan nog. Tegen zo veel uren kou en nattigheid is mijn lijf niet opgewassen.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 mei 2016 10:47

TumTumTum schreef:Als je een Leven wil danhad je als kat geboren moeten worden. Van een baasje die zielsveel van katten houdt met een enorme tuin. Anders blijft het maar aan tobben. :D
Schei uit. Ik zit in de tuin te werken maar die twee bolletjes liggen helemaal bewusteloos in de schaduw. Komen alleen in beweging als ze geluid horen wat met eten te maken heeft :mrgreen:

Als je als fietser dood gaat kom je terug als fietser of als kat. De rest is een stap terug :mrgreen:

Plaats reactie