MyLaps fietschips.
het systeem is gelijk, maar of de schaatschips toegevoegd worden in de KNWU-database betwijfel ik. in principe zou je zeggen van wel (omgekeerd zegt MyLAPS van wel), maar ja...
verder info over garantie:
koopchip (5 jaar batterijduur bij normaal gebruik):– 2 jaar garantie bij normaal gebruik
huurchip: – Garantie onbeperkt bij normaal gebruik
deze vragen heb ik nog uitstaan, maar idd geen reactie:
Ik was vooral benieuwd wat garantie precies inhoudt. Ik neem aan vervanging bij defect (bij normaal gebruik, te beoordelen door MyLaps). Moet je de chip opsturen (waarheen?) en binnen welke termijn krijg je een vervangende chip?
En zijn beide chips (koop en huur) "multifunctioneel" ?
Dwz geschikt voor gebruik bij andere sporten en toertochten die gebruikmaken van dit registratiesysteem? Ik neem aan dat dat een softwarematige kwestie is.
verder info over garantie:
koopchip (5 jaar batterijduur bij normaal gebruik):– 2 jaar garantie bij normaal gebruik
huurchip: – Garantie onbeperkt bij normaal gebruik
deze vragen heb ik nog uitstaan, maar idd geen reactie:
Ik was vooral benieuwd wat garantie precies inhoudt. Ik neem aan vervanging bij defect (bij normaal gebruik, te beoordelen door MyLaps). Moet je de chip opsturen (waarheen?) en binnen welke termijn krijg je een vervangende chip?
En zijn beide chips (koop en huur) "multifunctioneel" ?
Dwz geschikt voor gebruik bij andere sporten en toertochten die gebruikmaken van dit registratiesysteem? Ik neem aan dat dat een softwarematige kwestie is.
skimons schreef:het systeem is gelijk, maar of de schaatschips toegevoegd worden in de KNWU-database betwijfel ik. in principe zou je zeggen van wel (omgekeerd zegt MyLAPS van wel), maar ja...
Ik heb hem wel kunnen registreren bij mijnKNWU, dus daar gaat het nog goed...
skimons schreef:misschien een storing in alkmaar?
Een maatje van me reed met een rode chip, en die pakte die wel...
Wat ik mij afvraag; Stel, je rijdt al een aantal jaartjes met zo'n chip. Hoe kun je dan weten wanneer de batterij van de chip op een gegeven moment (bijna) leeg is? Het zou bijvoorbeeld precies tijdens een belangrijke wedstrijd kunnen gebeuren dat de batterij ineens leeg is. Daar ben je dan lekker mee. Wat dan?
Dan heb je volgens mij gewoon vette pech. Ik heb het mij ook afgevraagd, maar ik begreep dat de KNWU van de week een nieuwsbrief heeft rondgestuurd en/of op haar website wat summiere info heeft geplaatst oer de eerste 20 mennen die over de streep komen. Ik heb er nog niet goed naar gekeken. Ik moet eerst nog maar eens proberen aansluiting te krijgen bij het peloton.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
jasperr schreef:Wat ik mij afvraag; Stel, je rijdt al een aantal jaartjes met zo'n chip. Hoe kun je dan weten wanneer de batterij van de chip op een gegeven moment (bijna) leeg is? Het zou bijvoorbeeld precies tijdens een belangrijke wedstrijd kunnen gebeuren dat de batterij ineens leeg is. Daar ben je dan lekker mee. Wat dan?
Je batterij is niet "ineens"leeg. Je hebt al eerder last. Als je de ronden tijden nakijkt op my laps zie dat niet alle ronden gelogd worden. (bij het schaatsen tenminste). Dit merkt ook de wedstrijd leiding op want je staat niet niet genoteerd op de pc bij doorkomst. Na de wedstrijd wordt je bij de jury geroepen om je chip te laten controleren, en kom je alsnog in de uitslag terecht.
Is je batterij leeg, of ben je hem vergeten, kun je dit aangeven voor de wedstrijd, vaak is er een leen chip die je dan voor een wedstrijd mag lenen. Dan kom je ook nog in de uitslag.
antwoord van MyLAPS:
Rode transponder (85,-) 2 jaar garantie en binnen deze periode krijgt men een nieuwe.
Grijze of oranje (35/25 p/j) krijg je een nieuwe gestuurd.
Na ontvangst, binnen 2 dagen een nieuwe. Defecte chips kun je sturen naar MyLAPS in Haarlem
De rode chip is wereldwijd te gebruiken, mits ze onze meetapparatuur gebruiken natuurlijk.
De grijze/oranje chip is binnen Nederland voor alle sporten te gebruiken. (fietsen, zwemmen, schaatsen)
skimons schreef:
deze vragen heb ik nog uitstaan, maar idd geen reactie:
Ik was vooral benieuwd wat garantie precies inhoudt. Ik neem aan vervanging bij defect (bij normaal gebruik, te beoordelen door MyLaps). Moet je de chip opsturen (waarheen?) en binnen welke termijn krijg je een vervangende chip?
Rode transponder (85,-) 2 jaar garantie en binnen deze periode krijgt men een nieuwe.
Grijze of oranje (35/25 p/j) krijg je een nieuwe gestuurd.
Na ontvangst, binnen 2 dagen een nieuwe. Defecte chips kun je sturen naar MyLAPS in Haarlem
skimons schreef: En zijn beide chips (koop en huur) "multifunctioneel" ?
Dwz geschikt voor gebruik bij andere sporten en toertochten die gebruikmaken van dit registratiesysteem? Ik neem aan dat dat een softwarematige kwestie is.
De rode chip is wereldwijd te gebruiken, mits ze onze meetapparatuur gebruiken natuurlijk.
De grijze/oranje chip is binnen Nederland voor alle sporten te gebruiken. (fietsen, zwemmen, schaatsen)
Even "ter lering en ter vermaak"een korte schets van een gebruikssituatie.
Na aanschaf via de actie van de KNWU de chip geregistreerd voor fietsen en schaatsen.
Helaas na twee weken gebruik is de chip verdwenen op de Jaap Edenbaan.
Verloren/gestolen?? Dat is helaas niet duidelijk. De chip zat in ieder geval na het warm lopen niet meer in de tas van zoonlief.
Mylaps benaderd met de vraag wat te doen.
Chip blokkeren en een nieuwe kopen was de reactie.
Eigenlijk heeft iemand anders weinig/niets aan de chip omdat deze geblokkeerd is.
Samengevat, het fietsseizoen is amper aan begonnen en bij aanschaf van een nieuwe chip ben ik totaal dan al E 170 kwijt aan chips.
Ik zou verwachten dat je de hardware met een flinke korting opnieuw zou kunnen aanschaffen. Uiteindelijk koop je ook de service van het vastleggen van de data, hetgeen mij het meest kostbare lijkt, en ik dat in de eerste aanschaf al betaald heb voor de komende 4 tot 5 jaar.
Klaarblijkelijk is door de KNWU e.e.a. niet uit onderhandeld, ik denk dan aan een vervangingsregeling voor dit soort gevallen, en kan een monopolist (MYLAPS in dit geval) dus vragen wat ze willen.
Huren van de chip lijkt dus een betere optie.
Het vervangen van de chip is dan in dit soort gevallen een stuk goedkoper en Mylaps heeft dan ook altijd de plicht een goedwerkende chip te leveren. Batterij of andere problemen moeten dan altijd snel en goed worden opgelost.
Na aanschaf via de actie van de KNWU de chip geregistreerd voor fietsen en schaatsen.
Helaas na twee weken gebruik is de chip verdwenen op de Jaap Edenbaan.
Verloren/gestolen?? Dat is helaas niet duidelijk. De chip zat in ieder geval na het warm lopen niet meer in de tas van zoonlief.
Mylaps benaderd met de vraag wat te doen.
Chip blokkeren en een nieuwe kopen was de reactie.
Eigenlijk heeft iemand anders weinig/niets aan de chip omdat deze geblokkeerd is.
Samengevat, het fietsseizoen is amper aan begonnen en bij aanschaf van een nieuwe chip ben ik totaal dan al E 170 kwijt aan chips.
Ik zou verwachten dat je de hardware met een flinke korting opnieuw zou kunnen aanschaffen. Uiteindelijk koop je ook de service van het vastleggen van de data, hetgeen mij het meest kostbare lijkt, en ik dat in de eerste aanschaf al betaald heb voor de komende 4 tot 5 jaar.
Klaarblijkelijk is door de KNWU e.e.a. niet uit onderhandeld, ik denk dan aan een vervangingsregeling voor dit soort gevallen, en kan een monopolist (MYLAPS in dit geval) dus vragen wat ze willen.
Huren van de chip lijkt dus een betere optie.
Het vervangen van de chip is dan in dit soort gevallen een stuk goedkoper en Mylaps heeft dan ook altijd de plicht een goedwerkende chip te leveren. Batterij of andere problemen moeten dan altijd snel en goed worden opgelost.