Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
drummie71
- Forum-lid
drummie71
24 jul 2011 09:42
elwoot schreef:Haha, wat een prachtige afsluiter van de avondetappe! Mooi dat ze er in 2012 weer zijn.
gaan ze toch verder met de avondetappe ? ik dacht dat ze ermee gingen stoppen ?
gister naar geen van beide programmaqs gekeken overigens
TDJ is vermakelijk journalistiek misschien niet sterk maar wel leuk om naar te kijken is best aardige formule
over ergeren gesproken ik heb me ook vreselijk aan herbert dijkstra zitten ergeren
Maarten ducrot en Boogie zijn prima te hebben in het commentaar, maar betweterige herbert ergert me mateloos
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
24 jul 2011 14:15
Jammer van de avond etappe dat het zo laat is en opnemen en de dag later kijken gaat in de weekenden nog wel maar door de weeks niet.
TDJ ben ik best positief over. Gisterenavond was het wat apart, maar opzich voor een keertje kan ik dat wel hebben
De roddels over schleck had ik al gehoord. Als dat zo is kan je je afvragen wie het riool is.
Op een of andere manier vind ik ze ook niet zo sympathiek, de schlecks. Terwijl ik er geen reden voor heb gewoon een gevoel.
Docu was best bv sympathiek
-
marconi
- Forum-lid
marconi
24 jul 2011 15:10
Het is jammer dat tijdens TdJ er zo luidruchtig en vaak door elkaar geschreeuwd wordt.Het zou veel beter zijn als daar eens wordt ingegrepen en dat ieder ongestoord zijn woordje kan doen. Er is een mixed gezelschap en dat houdt de jeu erin.Derksen mag voor velen irritant zijn maar hij zegt wel waar het op staat. Dat is zijn stijl en die mag ik wel!
Een beetje vuurwerk mag wel hoor.
Avondetappe waardeer ik ook en zou het missen indien het gestopt zou worden. Smeets praat de dingen leuk en vlot aan elkaar. Soms zitten er bijzonder interessante mensen aan de tafel maar enkele malen vond ik het minder interessant. Nu de TdF ten einde is zal ik de reportages wel missen. Wat volgt? De Vuelta? Nog najaarsklassiekers en dan sneeuwballen gooien.. Schaatsen, ja, dat zal ook weer interessant worden en ben benieuwd hoe die vrouwen en mannen er voor staan. In het bijzonder Sven Kramer. Zou die weer in vorm zijn?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
24 jul 2011 16:19
Derksen zeggen waar het op staat???? Pffft, als ie zich dan eens zou beperken tot de items waar hij wel verstand van heeft zou het nog te pruimen zijn, maar nu is het heel triest.
Less is bore
-
giroditaliafan
- Forum-lid
giroditaliafan
24 jul 2011 17:22
Voor de mensen die de Franse taal een beetje beheersen: l`Après Tour met Gérard Holtz op France 2 is ook een heel aardig programma. France 2 heeft als "host broadcaster" (om het in goed Frans te zeggen
) net wat meer privileges en kan wat makkelijker bij de renners komen. Jammer dat het na vandaag alweer afgelopen is.
Gr.
Giroditaliafan
-
michael2757
- Forum-lid
michael2757
24 jul 2011 20:43
Wat een oeverloos geouwehoer die TDJ pfffffff , vooral die Gert Jacobs heeft een hoog bralgehalte , geef mij maar Mart Smeets, met z,n avondetappe.
Ga toch fietsen...
-
marconi
- Forum-lid
marconi
25 jul 2011 14:07
daniel1975 schreef:Derksen zeggen waar het op staat???? Pffft, als ie zich dan eens zou beperken tot de items waar hij wel verstand van heeft zou het nog te pruimen zijn, maar nu is het heel triest.
In jouw ogen , maar er zijn mensen die daar anders over denken. Hij zei o.a.: Het Nederlandse wielrennen kan je vergelijken met het NL clubvoetbal. In eigen land prima maar internationaal stellen beide weinig voor. Hij kijkt hierbij naar de behaalde resultaten en daarvoor behoef je niet veel verstand te hebben van wielrennen of voetballen.
Verder verschillen de meningen van "kenners" ook vaak hoor.
Neem b.v.de epoxy (carbon) fietsframes. Merckx vindt dat die te licht zijn en dat de renner weinig controle over de fiets heeft terwijl anderen dit als quats bestempelen. Er zijn "deskundigen" die de vele valpartijen wijten aan die lichte frames. Weer andere geven carbon wielen de schuld en dat hiermee slecht geremd kan worden.Dus valpartijen.
Dus de meningen over vele zaken lopen vaak mijlen ver uiteen zoals je gemerkt hebt op het TdF forum!
-
zaaf
- Forum-lid
zaaf
25 jul 2011 14:14
Euh, Marconi, volgens mij bevestig je nu zelf wat daniel1975 al zei, dat JD feitelijk slechts een mening ventileert en dus beslist niet zegt waar het op staat.
-
marconi
- Forum-lid
marconi
25 jul 2011 14:51
zaaf schreef:Euh, Marconi, volgens mij bevestig je nu zelf wat daniel1975 al zei, dat JD feitelijk slechts een mening ventileert en dus beslist niet zegt waar het op staat.
Nou, dat doet ie echt wel en soms veel te hard. Tijdens TdJ kwam er een fraaie rondemiss met een mooi klein neusje. Een spetter. Later zei Derksen dat die andere Missen meer leken op moeders van kinderen vergeleken met die echt mooie rondemiss. Als je weet dat die andere rondemissen ook leuke frisse jonge meiden zijn van zo rond de 17-18 jaar en als je dan wordt neergezet als getrouwde moekies met kinderen dan ga je wel een behoorlijk stuk te ver. Maar zo zag hij die verschillen en ventileerde die ook zo. Vrij onbehoorlijk en beledigend is dat.
Maar het was wel zo dat die ene beauty met kop en schouders boven alle andere rondemissen uitstak wat verschijning betreft en dát maakte Derksen op zijn bekende eigen wijze duidelijk. Zo oordeelt hij ook over andere zaken. Geen goede resultaten met fietsen of voetballen ? Nou, dan tel je internationaal niet mee. t Klinkt hard, maar het is wel de waarheid.
En een vraagje: Wat is het verschil tussen je mening ventileren en zeggen waar het op staat? Kan je mening dan niet iets zijn waar het op staat ?
-
WdvB
- Forum-lid
WdvB
25 jul 2011 14:54
Is het eigenlijk wel boeiend of Nederland en de Nederlandse sport internationaal iets voorstelt? Worden "we" daar vrolijker van ofzo (hier niet kennelijk)? Sport is sport, waarom moet daar een nationalistisch tintje aangeplakt worden? Of heeft daar alleen de journalistiek, de reclamewereld, het bedrijfsleven en de Henk&Ingrid vlaggetjesverkoper daar baat bij? Nederlands succes is leuk, maar als het er tien of twintig jaar niet is dan is het eigenlijk alleen maar leuker en dus des te bijzonderder als het er wel is..... Elk jaar de elfstedentocht, elke jaar een Nederlandse Tourwinnaar, elke vier jaar wereldkampioen voetballen, moet er niet aan denken. Als je succes wilt ga je toch lekker schaatsen en korfbal kijken?
-
eelcoz
eelcoz
25 jul 2011 15:01
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 28 nov 2011 09:20, 2 keer totaal gewijzigd.
-
mrcoffee
- Forum-lid
mrcoffee
25 jul 2011 15:07
De forumquote van 2011!!
Briljant!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O