ik zal voornamelijk (zoals vele Nederlanders denk ik) me op vlakke wegen vermaken. Natuurlijk is het leuk om hier een daar een heuveltje goed en snel te kunnen trotseren maar goed hoofdzaak is toch het fietsen op het vlakkewegdekbibske schreef:Ik zou zelf voor de CAAD gaan, ervan uitgaande dat beide fietsen even lekker zitten. Of je nu voor 105 of voor Ultegra gaat dat moet je zelf uitmaken, bij mij was het verschil 250 Euro en dat vnod ik het wel waard maar zelf zou ik er geen 400 Euro voor neertellen. Let er vooral op dat je er lekker op zit want dat is toch het belangrijkste!
Compact: Het hangt volledig af van je eigen kunnen of je er happy mee bent. Een sterkere rijder kan er in de bergen prima mee uit de voeten maar ik vind het juist prettig omdat ik helemaal niet zo hard rij op het vlakke en echt nooit in de bergen kom. Ik heb een bloedhekel aan klimmen, liever een straffe tegenwind dan een berg!
Alle cassette tips zijn goed bedoeld maar als je fietsenmaker de cassette van je wens niet gratis erbij wil geven/vervangen dan zou ik mij er ook niet al te druk om maken. Het is een slijtageonderdeel dus als je merkt dat de versnellingen voor je gebruik niet ideaal zijn kan je later alsnog een andere (en bvb Ultegra ipv 105) erop zetten. Het voordeel van het CAAD frame is ook het eerder genoemde upgraden, het is gewoon erg leuk om na verloop van tijd nieuwe spulletjes erbij te kopen!
Fiets blijkt oude te zijn dan de dealer verteld heeft
Neem lekker de 105 montage en besteed de €400,--(of een deel hiervan) in een goed set wielen. Dit verschil ga je meer merken dan het verschil 105 vs Ultegra.Faluro schreef:terugkomend op CAAD10. is het de moeite waard om 400 euro meer te betalen voor een Ultegra afmontage ipv de 501??
Overigens de CAAD10 is een goede keuze!
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
wat voor verschil zou ik dan merken met goeie wielen? Betere demping, gewicht, gemakkelijke sturen?vincent75 schreef:Neem lekker de 105 montage en besteed de €400,--(of een deel hiervan) in een goed set wielen. Dit verschil ga je meer merken dan het verschil 105 vs Ultegra.Faluro schreef:terugkomend op CAAD10. is het de moeite waard om 400 euro meer te betalen voor een Ultegra afmontage ipv de 501??
Overigens de CAAD10 is een goede keuze!
En wat kost een redelijk wielensetje?
Als de wielen te slap zijn dan merk je dat bij het aanzetten de velg je rem raakt en dat geeft een onbetrouwbaar gevoel, je fietst trilt en zwabbert. Met stijvere wielen stuur ook zekerder een bocht door, zelfs als je niet veel ervaring hebt voel je dat verschil, je kan je fiets vertrouwen en sneller een bocht door.
Vaak zijn de wat lichtere wielen niet geschikt voor mensen boven de 75kg, dan ben je beter om wat meer spaken in je wiel te hebben. Dit maakt het wiel weliswaar wat zwaarder maar als je een licht en stijf wiel wil dan moet je een pak meer betalen. Ik ben verder geen expert in welke wielen een geode keuze zouden zijn dus dat laat ik maar aan iemand anders over!
Vaak zijn de wat lichtere wielen niet geschikt voor mensen boven de 75kg, dan ben je beter om wat meer spaken in je wiel te hebben. Dit maakt het wiel weliswaar wat zwaarder maar als je een licht en stijf wiel wil dan moet je een pak meer betalen. Ik ben verder geen expert in welke wielen een geode keuze zouden zijn dus dat laat ik maar aan iemand anders over!
bibske schreef:Als de wielen te slap zijn dan merk je dat bij het aanzetten de velg je rem raakt en dat geeft een onbetrouwbaar gevoel, je fietst trilt en zwabbert. Met stijvere wielen stuur ook zekerder een bocht door, zelfs als je niet veel ervaring hebt voel je dat verschil, je kan je fiets vertrouwen en sneller een bocht door.
Vaak zijn de wat lichtere wielen niet geschikt voor mensen boven de 75kg, dan ben je beter om wat meer spaken in je wiel te hebben. Dit maakt het wiel weliswaar wat zwaarder maar als je een licht en stijf wiel wil dan moet je een pak meer betalen. Ik ben verder geen expert in welke wielen een geode keuze zouden zijn dus dat laat ik maar aan iemand anders over!
Wat een gedoe zeg met die wielen hoeveel kg kunnen de standaard wielen (die nu op de CAAD gemonteerd zijn) hebben??
Ik weeg 92kg.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Vlgs mij geen limiet door Mavic maar meer dan 95kg niet aan te raden.Faluro schreef:bibske schreef:Als de wielen te slap zijn dan merk je dat bij het aanzetten de velg je rem raakt en dat geeft een onbetrouwbaar gevoel, je fietst trilt en zwabbert. Met stijvere wielen stuur ook zekerder een bocht door, zelfs als je niet veel ervaring hebt voel je dat verschil, je kan je fiets vertrouwen en sneller een bocht door.
Vaak zijn de wat lichtere wielen niet geschikt voor mensen boven de 75kg, dan ben je beter om wat meer spaken in je wiel te hebben. Dit maakt het wiel weliswaar wat zwaarder maar als je een licht en stijf wiel wil dan moet je een pak meer betalen. Ik ben verder geen expert in welke wielen een geode keuze zouden zijn dus dat laat ik maar aan iemand anders over!
Wat een gedoe zeg met die wielen hoeveel kg kunnen de standaard wielen (die nu op de CAAD gemonteerd zijn) hebben??
Ik weeg 92kg.
What makes the boat go faster?
Offtopic: En als je die fiets hebt, dan zul je er vast gauw een paar kilootjes vanaf trappenliviolivius schreef:Vlgs mij geen limiet door Mavic maar meer dan 95kg niet aan te raden.Faluro schreef:bibske schreef:Als de wielen te slap zijn dan merk je dat bij het aanzetten de velg je rem raakt en dat geeft een onbetrouwbaar gevoel, je fietst trilt en zwabbert. Met stijvere wielen stuur ook zekerder een bocht door, zelfs als je niet veel ervaring hebt voel je dat verschil, je kan je fiets vertrouwen en sneller een bocht door.
Vaak zijn de wat lichtere wielen niet geschikt voor mensen boven de 75kg, dan ben je beter om wat meer spaken in je wiel te hebben. Dit maakt het wiel weliswaar wat zwaarder maar als je een licht en stijf wiel wil dan moet je een pak meer betalen. Ik ben verder geen expert in welke wielen een geode keuze zouden zijn dus dat laat ik maar aan iemand anders over!
Wat een gedoe zeg met die wielen hoeveel kg kunnen de standaard wielen (die nu op de CAAD gemonteerd zijn) hebben??
Ik weeg 92kg.
-
- Forum-lid
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47
Succes! Ben benieuwd!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Oplichting is een vorm van bedrog, waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen (artikel 326 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht). Hier is dus geen sprake van als je het hele verhaal leest.tjansen schreef:Dus je bent opgelicht bij je fietsenhandel en i.p.v. je geld terug te eisen koop je bij dezelfde man een nog duurdere nieuwe fiets.
Ok..
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47
Naar wat ik begrijp is dit niet bewust gedaan. Als ik het zo lees heeft de FM er alles aan gedaan om zijn fout te herstellen.tjansen schreef:Dus je bent opgelicht bij je fietsenhandel en i.p.v. je geld terug te eisen koop je bij dezelfde man een nog duurdere nieuwe fiets.
Ok..