Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Status forumproblemen

Gebruikersavatar
carel
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 06 apr 2010 01:33
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar carel 29 mar 2013 21:57

Cache geleegd (toch gevonden hoe dat moest op een iPad), maar het helpt niets. Sterker nog, nu is de foto van mijn avatar foetsie. Niet iedere verandering is per definitie een verbetering.
Laatst gewijzigd door carel op 29 mar 2013 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16420
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 mar 2013 22:22

Er is niet mis met reclame, het alternatief is het forum betalend maken;
Maar dat heeft ook nadelen :mrgreen:

Ik heb een 17" laptop.
Het is allemaal nog net leesbaar, ik schat dat ik 1/2 scherm niet meer kan gebruiken in de nieuwe layout.
Een alternatief forum dat wel de volledige breedte van je scherm gebruikt: http://www.wielertoerist.be/forum/
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 29 mar 2013 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 29 mar 2013 22:26

lcsmt schreef:Een alternatief forum dat wel de volledige breedte van je scherm gebruikt: http://www.wielertoerist.be/forum/
Qua layout en leesbaarheid een stuk beter.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 29 mar 2013 23:34

op de iPad, zeg het maar.....

:-(

Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 30 mar 2013 02:59

lange63 schreef:
daniel1975 schreef:Maar toch nogmaals echt het dringende verzoek om nog eens goed te kijken naar de layout: 33% beperking op je main-content (het forum zelf) is toch wel een beetje heel veel? Onder die weg-te-blocken reclames heb je nu een compleet ongebruikte witte baan. Foto's op het forum worden bijvoorbeeld nu onnodig klein/smal gemaakt.
Ik snap de 'noodzaak' voor reclame, maar moet dat perse ten koste gaan van het gebruiksplezier/gemak? Het kan toch ook via een grote balk bovenin? Dan gaat het niet ten koste van de leesbaarheid.
Edit: en op een telefoon/tablet is de basislayout helemaal onleesbaar en moet je elke pagina dus vergroten.
+1!!!

Begin een beetje het gevoel te krijgen dat ik hier in de marge tussen de reclame nog wat mag lezen/typen :evil: . Sluit me aan bij @daniel1975: snap dat er reclame-inkomsten moeten zijn, maar heb nu echt het gevoel dat de reclame-content door m'n strot wordt geduwd. Enne.... op de tablet is het wat mij betreft einde oefening!!
Helemaal mee eens, met beide posts! Zoals al eerder gemeld in het 'Onderhoud?'-topic: door een blokje reclame zit je voor 90% van de forumpagina tegen eenderde wit scherm te kijken. Kan je dat deel net zo goed helemaal vullen met reclame. :roll:
liviolivius schreef:
lcsmt schreef:Een alternatief forum dat wel de volledige breedte van je scherm gebruikt: http://www.wielertoerist.be/forum/
Qua layout en leesbaarheid een stuk beter.
Toch maar eens op het Wielertoerist-forum gaan kijken...
freerider schreef:(...) en dan ook nog eens een balk rechts die er eerst niet was.

Die laatste blijft. We hebben de keuze gemaakt om het forum wat meer te integreren in de rest van de site. Daardoor kunnen we zowel banners als het laatste nieuws van de gewone site tonen. Dat het forum daardoor smaller wordt is even wennen, maar dat gaat gelukkig snel.
@freerider: Nou, je merkt het aan de reacties. Volgens mij ben jij zo'n beetje de enige die er "snel aan went".

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 30 mar 2013 06:50

Oh ik zie dat ik niet de enige ben die die reclame irritant vind. Nou ja irritant. Zet het onder of bovenaan zodat je wel heel je scherm kan gebruiken om topics te lezen. Nu blijft er maar een klein stukje forum over
Gr Roos

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39559
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 mar 2013 09:41

Ik zie ook niet in waarom die reclame niet bovenin kan. Nu zie je de reclame ook alleen maar op het bovenste deel van het forum, de rest is wit, dus nutteloos. Zet de reclame bovenin, dan zie je het ook elke pagina, maar kun je die witte balk die er nu is op de rest vd pagina wél gebruiken.
Less is bore

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 30 mar 2013 10:01

Zet de reclame bovenin, dan zie je het ook elke pagina, maar kun je die witte balk die er nu is op de rest vd pagina wél gebruiken.
+1

Met als bijkomstig voordeel dat men fatsoenlijk de' paginering' kan gebruiken. Dit heeft wat weg van stomdronken darten en dan in de roos proberen te gooien ;) (zeker op smartphone)
Addict R1

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1504
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 30 mar 2013 10:05

Ik ben met jullie eens dat, zoals het er nu uit ziet, de witte balk ruimteverspilling is.
Het ziet er dan ook nog niet uit zoals het moet.
Dinsdag wordt er verder gegaan met de lay-out. We doen dus nog maar een keer een beroep op jullie geduld voor het definitieve oordeel wordt geveld. Een schoonheidsprijs verdiend deze hele operatie in ieder geval niet. Helaas begint dat wel te wennen ;-)

Tapatalk staat overigens nog steeds op de lijst van zaken die we willen invoeren. Ik hoop dat als dit achter de rug is, we daar ook snel toestemming voor krijgen.
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39559
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 mar 2013 10:14

Thnx!
Less is bore

Gebruikersavatar
carel
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 06 apr 2010 01:33
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar carel 30 mar 2013 10:27

@supergrover: wel even goed lezen waar ik het over heb. Ik gebruik Google Chrome op mijn iPad. Jouw foto is een schermafdruk van de Fiets pagina bekeken met Safari !!

Ik weet (nog) even niet hoe ik een schermafdruk van de iPad kan opslaan als plaatje anders kon ik het laten zien.

Edit: ik weet nu wel hoe dat moet ("Sleep" en "Home" toetsen gelijktijdig indrukken. Schermafdruk komt dan in de map met foto's)

Zo ziet het er dan uit.

Plaatje 1 (met Google Chrome op een iPad)
Afbeelding

Plaatje 2
Afbeelding

Plaatje 3
Afbeelding

Leest wel comfortabel, niet?

De forumpagina ziet er wel beter uit en ik zie nu (Firefox & Windows 7) dat mijn avatar-foto weer terug is. Op de iPad met Chrome is hij nog foetsie (edit: met Chrome & Windows 7 ook), er staat wel een grijs kadertje waar de foto hoort.

Zal wel weer goedkomen, maar in mijn beleving waren ook lang nog niet alle nukken van de vorige migratie opgelost. Anyway, fijne Paasdagen allemaal. Stuur de zon maar naar Brabant.

Carel
Laatst gewijzigd door carel op 30 mar 2013 14:04, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2373
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 30 mar 2013 11:05

De (permanente) lay-out van het forum op mijn beeldscherm... mét mega-letters, zónder reclame-zuil...

Afbeelding

Plaats reactie