Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2012

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27943
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 okt 2011 15:29

Wielertoerist (forumlid die het postte werkt bij een reisorganisatie; zijn info is altijd betrouwbaar).

eelcoz

eelcoz 23 okt 2011 20:13

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 19 nov 2011 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27943
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 okt 2011 20:27

Je bent inderdaad een neuroot :lol:
Laatst gewijzigd door havana op 24 okt 2011 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 24 okt 2011 09:21

eelcoz schreef:Ik weet dat ik een neuroot ben wat dit soort dingen betreft, maar de reisorganisaties krijgen een vast aantal kaarten voor de Marmotte, of niet? Het is toch niet zo dat zij zoveel kaarten kunnen verkopen dat er nauwelijks iets overblijft voor de gewone inschrijvingen in nov/dec? Ik lees en hoor namelijk overal mensen die zich al ingeschreven hebben en wordt daar toch wat onrustig van.;)
Heb vorig jaar via Chalet Beyond in April nog een startbewijs kunnen verkrijgen, dus maak je niet ongerust komt allemaal goed :lol:
YFood !!!

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 24 okt 2011 19:03

Het stond al zo goed als vast.. maar sinds vandaag is het dan officieel, ikciteer:

'De organisatie heeft ons op 24-10-2011 bevestigd dat La Marmotte 2012 op zaterdag 7 juli plaats zal vinden.'

Bron: 'Alp 'd Huez fietsreizen'
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

bassio1979
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2011 10:37

bassio1979 31 okt 2011 13:19

Ik heb inmiddels ook bij Chalet beyond geboekt. Moet zeggen erg vriendelijke service en duidelijke afhandeling. Daarnaast vind ik het all-in-one pakket wel zo handig.
i.v.m. met werk kan ik niet een hele week boeken. ook dat was geen probleem.

Heb ik wel zin in , ookal is het nog even.

guver
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 04 okt 2011 11:16

guver 03 nov 2011 11:36

@bassio1979: Bij chalet beyond zul je niet teleurgesteld worden. Wij hebben daar vorig jaar gezeten met de Marmotte en een prima week gehad. Vooral de eigen verzorgingsposten tijdens de rit waren erg fijn

johan_d
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2010 22:55
Locatie: Desselgem - West-Vlaanderen - België
Contact

johan_d 13 nov 2011 17:52

rob74 schreef:Ik heb beide cyclos gereden maar daar zat wel 6 jaar tussen. In mijn beleving is de marmotte nagenoeg net zo zwaar als L3B. De marmotte telt net iets meer hoogtemeters maar is wel 30 km korter. L3B is vooral zwaar door de lange lengte en de smerige slotklim. De Marmotte is overzichterlijker met 3 mega klimmen. Het is maar net de vorm van de dag die bepaalt welke je als zwaarder ervaart.
In de vergelijking tussen 3Ballons & La Marmotte ben ik het helemaal eens met de stelling van Rob. Zou er enkel aan toevoegen dat het vinden van het juiste groepje misschien net iets belangrijker is in 3Ballons.
Voor alle informatie over toertochten en cyclo's kun je terecht op mijn blog : Fietsverhalen

basko
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 05 mar 2009 08:28

basko 27 nov 2011 22:33

Besten,

ik speel met het idee om in 2012 mee te doen aan de Marmotte. Ik ben nu 3 x in de Alpen geweest, en afgelopen september was ik helemaal klaar om de hele Marmotte te fietsen. Het lot besliste echter anders. Op de afdaling van de Glandon viel mijn fietspartner en moest staken, en tijdens de beklimmingen van de Galibier heb ik >45 minuten in de stromende regen omhoog gefietst, Hopende dat het aan de andere kant beter weer zou zijn ben ik naar de top gefietst, maar met <25 meter zicht en een gezin thuis durfde ik de afdaling niet aan en ben ik in de bezemwagen gestapt. Mijn idee is om nog 1 x naar het gebied terug te gaan om de Marmotte te fietsen. Ik wil er mijn 'reguliere' fietsvakantie niet voor offeren, en wil dus zo kort en efficient mogelijk deze ronde pakken, dus donderdag heenrijden, vrijdag losrijden, zaterdag de ronde, en zondag terug. Uiteraard wil ik dit niet alleen oppakken dus:

is er iemand met wie ik heen en terug kan rijden zodat ik de Marmotte eindelijk de mijne kan maken? Inschrijving en accomodatie lijken, gezien bovenstaande verhalen, te regelen te zijn,

alvast bedankt!!

twofourtwo
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02

twofourtwo 28 nov 2011 07:53

Een vraag ivm hotels in de buurt van Le Bourg D'oisans. Ondertussen ben ik op zoek naar een hotel, in totaal heb 5 hotels gemailed ... één hotel heeft geantwoord dat ze geen reserveringen nemen tot half december omdat het hotel te koop staat en de andere 4 geen antwoord. Is deze periode te vroeg om een hotel te boeken? Thanks!
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 29 nov 2011 10:39

Zondagavond kreeg ik een nieuwsbrief van Alpedhuezfietsreizen.nl, dat de inschrijving geopend was. Op maandagochtend had ik een positief antwoord van mijn fietsvrienden, helaas bleken ze na 3 uur al door de 590 inschrijvingen te zijn! Dus enige optie is nu via de organisatie. Is er bij iemand bekend wanneer de datum precies is?

dorpel
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2010 13:19

dorpel 29 nov 2011 11:36

twofourtwo schreef:Een vraag ivm hotels in de buurt van Le Bourg D'oisans. Ondertussen ben ik op zoek naar een hotel, in totaal heb 5 hotels gemailed ... één hotel heeft geantwoord dat ze geen reserveringen nemen tot half december omdat het hotel te koop staat en de andere 4 geen antwoord. Is deze periode te vroeg om een hotel te boeken? Thanks!
Te vroeg? Ik zou eerder zeggen te laat, maar dat is overdreven. Gewoon niet te lang meer wachten.

Plaats reactie