Hét Niet-ronde kettingbladen-topic (Q-ring, O'symmetric,etc)
Ik heb enigetijd geleden een een filmpje gezien op you-tupe waarin iemand een test uitvoerde op een soort tacxs de eerste op een fiets met ronde bladen, de tweede op een fiets met ovale bladen. Hij reed de twee proeven met eenzelfde hartslag gedurende 20´' Het resultaat was , met ovale bladen leverde hij meer power en hogere snelheid, ik denk zo rond de 5à7%.Voor de test met de ovale bladen zette hij zich wel verder vooraan op het zadel.Ik vond dit wel erg overtuigend
Kopie van rotor 130 steek:sietze11 schreef:Dus ik kan 50/38 van rotor nemen op ultegra crankset met steek 130
Sizes: 53, 52, 50, 48, 46 / 46, 44, 42, 39,
Ja het kan.
Persoonlijk vind ik het geen mooie aansluiting van ultegra op een rotor blad.
Het verschil tussen O.Symetric en Q-rings is dat de laatste echt ovaal zijn en de eerste feitelijk een combinatie van twee samengevoegde cirkels. Je ziet het doordat het deel met de kleinste diameter recht loopt naar de volgende bocht. Ze noemen het twincam.
Campa dubbel heeft trouwens een steek van 135mm. Rotor zou deze niet eens leveren. O.Symetric wel.
Ik proef toch dat men wel verschil merkt tijdens het rijden in de praktijk .... ?
Campa dubbel heeft trouwens een steek van 135mm. Rotor zou deze niet eens leveren. O.Symetric wel.
Ik proef toch dat men wel verschil merkt tijdens het rijden in de praktijk .... ?
Bij lage cadans kom ik makkelijker over het dode punt.snowkrash schreef: Ik proef toch dat men wel verschil merkt tijdens het rijden in de praktijk .... ?
Hoge cadans houdt ik langer vol zonder dat het onrustig wordt.
Ik heb het gevoel dat je makkelijker rond trapt.
Power of snelheid: geen idee.
Ik rijd met Q-rings (38/50 en buiten NL bij steile klimmetjes 34/50)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Volgens deze site toch welsnowkrash schreef:H...
...
Een 53 tands buitenblad en een 40 tands binnenblad.
Andere combinaties staan niet in het keuzemenu.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ah! Niet goed gekeken .... het heeft wel even geduurd tot Rotor deze ging maken.Lcsmet schreef:Volgens deze site toch wel.
Een 53 tands buitenblad en een 40 tands binnenblad.
Andere combinaties staan niet in het keuzemenu.
Ik rijd dubbel, dus dat is geen probleem, gelukkig.
Campa +€75 ... Jezus!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
In een ander, door jou gestart, topic geef je aan van een steek 130 trapstel te hebben.sietze11 schreef:ultegra dubbel crankstel heeft toch steek 130 he? ( 5 arms crank)
Hier stel je de vraag "heb ik een 130 steek trapstel".
Ik ben even niet mee hoor.
Bron: =http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=16&t=70231sietze11 schreef:Beste, ik ben opzoek naar een rotor Q-ring buitenblad van 50t met steek 130 (voor ultegra 50/39 crankstel)
Heeft er iemand 1tje liggen?
Mvg sietze
Nothing to defend
Nothing to defend
- Lcsmet
- Forum-lid HC
En hier is iemand die schrijft ik heb een "Ultegra trapstel" met 130 steek.look281 schreef:Heb nog een setje Qrings voor campa liggen (steek 135)
Dan zal een Rotor ring voor Cmapa 135 zeker passen.
Man, man.
Nothing to defend
Nothing to defend